Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.1 4b1dd29

Startet av JorEl, mandag 29. april 2019, klokken 00:12

« forrige - neste »

JorEl

Ny oppdatering, men ingenting nytt :'(
Men er jo glad for at Tesla tenker på bilen min, og brukte ca 30min på å oppdatere den :+1:
Forrige SW-versjon 12.1 Den nye er 12.11 så det er vel en liten tweak ;)

Edit; Litt kjekt å sjekke TeslaFi sin firmware tracker etterpå. Takk til den som gjorde meg oppmerksom på det :+1:  https://teslafi.com/firmware/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

På Teslafi er det pr. nå 64 biler som har fått 12.1.1, hvorav en norsk. Da må det vel være din.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Jeg fikk 110 kW på min 75D peak etter 2019.12.1. Håper de ikke har "fikset" dette med å trekke denne oppgraderingen
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. april 2019, klokken 00:52
På Teslafi er det pr. nå 64 biler som har fått 12.1.1, hvorav en norsk. Da må det vel være din.
Når jeg gikk inn i går kveld, var det kun 14 stk som hadde fått den. Men det er ikke min bil, jeg mente bare at noen hadde gjort meg oppmerksom på trackeren :) Er ikke rettferdig og la han norske eieren ta skylden for alt det jeg skriver på forumet :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Inop

Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. april 2019, klokken 00:52
På Teslafi er det pr. nå 64 biler som har fått 12.1.1, hvorav en norsk. Da må det vel være din.

Fikk 12.11 i morges jeg også. Sikkert en bugfiks fra 12.1
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Handyman

Sitat fra: Inop på mandag 29. april 2019, klokken 08:14
Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. april 2019, klokken 00:52
På Teslafi er det pr. nå 64 biler som har fått 12.1.1, hvorav en norsk. Da må det vel være din.

Fikk 12.11 i morges jeg også. Sikkert en bugfiks fra 12.1
12.11 eller 12.1.1?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Inop

Med briller på ser jeg at det er et . i mellom 1-tallene så da blir det 1.1
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Luniboy

Sitat fra: emmern på mandag 29. april 2019, klokken 01:12
Jeg fikk 110 kW på min 75D peak etter 2019.12.1. Håper de ikke har "fikset" dette med å trekke denne oppgraderingen

Hmmm... har nå fått 12.1.1, men testet å lade på 12.1 for et par dager siden, men fikk kun 118 kW/h inn på max ... noen som vet når de oppgraderer eksisterende V2 til å gnu ut 150 kW/h ? ... eller er dette allerede utført på samtlige ladere ?
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

JorEl

Sitat fra: Inop på mandag 29. april 2019, klokken 09:36
Med briller på ser jeg at det er et . i mellom 1-tallene så da blir det 1.1
Har ikke briller, sorry ;)
Når man får en oppdatering som dette, altså "ingenting nytt". Så tenker jeg patch/fix osv.  MEn kan det tenkes at Tesla legger inn mer info til AP, slik at den blir bedre. I dag kjørte jeg gjennom veiarbeid uten oppmerking, gjennom en sving, der veibanen var veldig brei pga busslomme ++ Jeg hadde en bil forran og det ser ut til å hjelpe. Men AP har ikke klart dette før :-\ :) Synes AP har blitt ganske mye bedre på bare ett par uker :+1: Kona slapper mer av siden den ikke er så vinglete, med mange små-justeringer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: JorEl på mandag 29. april 2019, klokken 12:17
Sitat fra: Inop på mandag 29. april 2019, klokken 09:36
Med briller på ser jeg at det er et . i mellom 1-tallene så da blir det 1.1
Har ikke briller, sorry ;)
Når man får en oppdatering som dette, altså "ingenting nytt". Så tenker jeg patch/fix osv.  MEn kan det tenkes at Tesla legger inn mer info til AP, slik at den blir bedre. I dag kjørte jeg gjennom veiarbeid uten oppmerking, gjennom en sving, der veibanen var veldig brei pga busslomme ++ Jeg hadde en bil forran og det ser ut til å hjelpe. Men AP har ikke klart dette før :-\ :) Synes AP har blitt ganske mye bedre på bare ett par uker :+1: Kona slapper mer av siden den ikke er så vinglete, med mange små-justeringer.
Har på følelsen at det du beskriver kan være riktig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på mandag 29. april 2019, klokken 14:00
Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 13:32
Har på følelsen at det du beskriver kan være riktig.
Placebo?  :D
He he...nei veldig målbare/følbare ting. Også kommentert av familiemedlemmer som ikke var klar over oppdateringen. Eksempelvis er den kroniske plasseringen til venstre i kjørefeltet tilsynelatende borte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Råde

#12
Ny bug oppdaget. Autolys og auto-high beam virker ikke. Jeg kjørte med fjernlys i full sol...

Edit: der var feil nr to... førerdøren åpner seg ikke.
e-Golf | X75D

RuneW

Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 14:13
He he...nei veldig målbare/følbare ting. Også kommentert av familiemedlemmer som ikke var klar over oppdateringen. Eksempelvis er den kroniske plasseringen til venstre i kjørefeltet tilsynelatende borte.

Har du 2019.12 ?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 29. april 2019, klokken 15:56
Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 14:13
He he...nei veldig målbare/følbare ting. Også kommentert av familiemedlemmer som ikke var klar over oppdateringen. Eksempelvis er den kroniske plasseringen til venstre i kjørefeltet tilsynelatende borte.
Har du 2019.12 ?
Nei, jeg har nå 8.5 og denne er blir litt vrien å forklare ;) og hører jo ikke hjemme i denne tråden. Beklager rotet.
Kommentaren "Har på følelsen at det du beskriver kan være riktig." var myntet på at jeg også tror at det kan ligge forbedringer i AP/EAP som man ikke får vite om. Kommentaren til Placebo var at jeg har merket markante endringer mellom andre versjoner, ikke til denne som tråden handler om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA