Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.1 4b1dd29

Startet av JorEl, mandag 29. april 2019, klokken 00:12

« forrige - neste »

RuneW

#15
Jeg reagerte ikke på at kommentaren din var malplassert, men at 8.5 hadde markante forbedringer. Min 8.5-bil er nemlig veldig glad i å ligge nærme møtende kjørerøy.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

stiAn80

Fikk denne versjonen i går, og tok en kjøretur for å prøve. Fortsatt noen nedbremsinger, og noen raptuser der det endres hastigheter. Gjelder spesielt på nye E6 ved Sandmoen utenfor Trondheim. Må være gammel kartdata som er grunnen. Men ACC var en nydelig funksjon før, nå må man sitte med foten på gassen i tilfelle bråbrems. Liker ikke...

Motorwatt

Andre steder har det vært nevnt at 2019.12.1.1 trenger en kalibreringsperiode. Så håpet er at det bedres seg. Min er akkurat installert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

YNWA

Model X, oktober 2018 med alt. Fikk 2019.12.1.1. i natt, fra 2019.8.5. Den har tydeligvis en skjermbug. Aldri vært plaget med problemer med skjerm og navigasjon før nå..... i løpet av dagen har skjermen hengt seg 4-5 ganger og kartet har gått i grått. Har omstartet systemet hver gang, så virket det en stund igjen. Håper dette blir fikset snart. Ikke fått testet ut autopilot om den har blitt bedre mht til bråbremsing og nervøsitet...

OhmPaPa


Motorwatt

Det er vel en Reset han snakker om. Begge Scroll-hjulene inne, og slipp når alt går i svart. En "dypere" Reset kan gjøres ved å holde bremsepedalen inne samtidig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Vel - min tanke er at en lettvindt-reset kanskje ikke rensker opp i problemet. Men en reset inkl bremsepedal gjør en bedre jobb.

LASOL

Fikk denne versjonen nå og den inneholdt blant annet "On-Route Battery Warmup" og en del andre oppdateringer. Bilen er en 2015 modell med AP1.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

o.b.lix

Fikk denne i går, synes også AP er litt bedre en 8.5.

Bug eller feature - lyden blir praktisk talt muted når bilen settes i revers.

Og - har de tunet lyden litt? Føler det er litt mer trykk i den?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorgenM

Fikk denne idag, med ny UI, arkadespill etc.
Men da ungen skulle tegne fant vi ikke tegnefunksjonen, hvor er den flyttet til? (3 trykk på T-logoen tidligere)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tiger123

#25
Sitat fra: stiAn80 på tirsdag 30. april 2019, klokken 08:43
Fikk denne versjonen i går, og tok en kjøretur for å prøve. Fortsatt noen nedbremsinger, og noen raptuser der det endres hastigheter. Gjelder spesielt på nye E6 ved Sandmoen utenfor Trondheim. Må være gammel kartdata som er grunnen. Men ACC var en nydelig funksjon før, nå må man sitte med foten på gassen i tilfelle bråbrems. Liker ikke...

Fikk denne i går kveld, prøvde litt på landevei nå, 2 oppbremsinger, den kraftigste mot en møtende syklist!

Lurer på hva han måtte tro, han tror kanskje jeg kaster opp der jeg i forbipasseringen henger fremover mot rattet.. Flaut..

Som du sier ACC var utrolig bra de første ukene jeg hadde bilen fra midten av mars. fra 2019.8.5 har den kun vørt brukelig på motorvei, og da helst i kø med fart under 60. Alt for dårlig av Tesla, regner med de får tilbakemeldinger eller?

Tiger123

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. april 2019, klokken 10:06
Andre steder har det vært nevnt at 2019.12.1.1 trenger en kalibreringsperiode. Så håpet er at det bedres seg. Min er akkurat installert.

Det kan tenkes, min AP ble ikke dårligere med en gang etter oppdatering til 8.5 for noen uker siden, det gikk en uke eller to kanskje.

Vi får håpe det.

geear

Installerte akkurat 12.1.1, i håp om å få boet spotify-hakkingen. Browseren fungerer fint igjen etter at bilen var hos Tesla.

AP har funket fjell for meg i lange tider (også med 8.4/8.5), så regner med den fortsetter med det på denne også. ;)

JorEl

Har hatt litt støy på radio i det siste, men også med forrige SW. Er det dette noen kaller for hakking?
Når jeg brukte AP i dag, så svingte bilen kjapt og ellegant rundt et kommelokk, litt unødvendig men kult. Det beste som skjedde var i en 60-sone der jeg kom til en skarp kurve, så tok AP bilen ned til ca45kmt som var perfekt. Litt usikker på om AP kunne se den skarpe kurven eller om det var de store pil-skiltene den fikk med seg. Alikevell imponerende.
Har hatt noen oppbremsinger, men ikke mer enn at jeg gir litt gass. Kona liker det imidlertid ikke, når bilen gjør noe plutselig, som en sjåfør ikke ville gjort.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: JorEl på onsdag 01. mai 2019, klokken 19:01
Har hatt litt støy på radio i det siste, men også med forrige SW.
Fint om du oppgir hvilken versjon det var. Oppgraderinger hopper gjerne over flere versjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA