Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Styret sentrerer 2-3 grader til høyre

Startet av kirky, søndag 28. april 2019, klokken 21:29

« forrige - neste »

kirky

Etter skifte til sommerdekk hos det lokale dekkhotellet føler jeg at styret sentrerer seg 3-4 grader til høyre når man slipper de på rett vei. Litt irriterende egentlig, samt at man må jobbe litt mere for å holde bilen rett i visse tilfeller. Mener det ikke var sånn før. Har manuelt sjekket dekktrykk etter dette så de skal være like.

Er dette mulig, eller er det noe jeg innbiller meg? Evt hva kan det være.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

geear

Virker usannsynlig med mindre de har kjørt på noe eller skrudd på stag.

På noen biler kan man bare løsne rattet, dra det av og sette det på neste hakk med splines, vet ikke hvordan det er på Tesla. Bør nok ta en hjulstillingskontroll, og sørge for at de starter med rett ratt (vanlig prosedyre såklart).

OhmPaPa


Sulle

Sjekk at ikke hjulene er byttet om (bakhjulene på en side og fremhjulene på den andre)
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

kirky

Takker for svar, skal dobbeltsjekke vind og sporing i dag. Ser jeg lett av dekkene hvor de burde ha stått? venstre framme etc.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Sulle

Du kan sjekke at mønsteret er likt på hver aksel. Det kan også se om de er ca like rene på hver aksel. Fremhjulene blir normalt skitnere enn bakhjulene pga mer bremsestøv.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

LA-Thing

Er det forskjell på frem- og bakhjul på 75D? Trodde det kun var PxxxD som hadde 1/2" bredere felger og dekk bak.

Har du dekk som er retningsbestemte, dvs. er det angitt rulleretning med pil på dekket? Har det på en av mine biler og klarte å montere feil et år, bilen oppførte se litt snodig da.
Drammen, Tesla Model S #2510

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA