Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkmangel - Tilbakemeldinger

Startet av A.Mario, søndag 28. april 2019, klokken 04:17

« forrige - neste »

A.Mario

Er en av de uheldige som hadde en del områder på bilen medlakkmangler. Fikk tilsendt en link (Body repair shop) og måtte sende inn bilder av alle områdene det var lakkmangler på. Dette er for litt over en måned siden, har ikke hørt noe ennå. Noen som har fått noe tilbakemeldingen eller fått det utredet?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

srd

Jeg fikk min med lakkskade i mars, men så det ikke før etter at jeg hentet ut bilen (men samme dag). Ringte Tesla og de sa de skulle ordne en verkstedstime for å få det fikset, men jeg har heller ikke hørt noe mer.

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


Black Adder

Fikk utlever bilen med en mindre lakkfeil for en mnd siden. Det ble tatt bilde av og opprettet sak. Skulle få høre fra Tesla i løpet av 2 uker. Sendte purremail og hørte ingenting på ei uke. Ringte Serviceavd og fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å håndtere slike saker nå, men jeg ville få høre fra de, i beste fall om en måneds tid.

Serviceavdelingen i Trondheim hadde ikke tilgang til saken. Den håndteres direkte av utleveringsteamet og et lakkverksted. Jeg kommer til å kjøre innom utleveringa på Flatåsen en dag. Det må være mulig for de å si noe om når og hvordan de vil utbedre skaden.

Bilen er fantastisk, men service er et fremmedord for Teslaorganisasjonen. Skaper irritasjon og frustrasjon som en skal slippe når en kjøper nybil.

helge89

#3
Har en del småriper i panser etter utlevering 30 mars. Det ble notert og tatt bilde av.

Sendte mail 2. april og fikk nevnt skjema som måtte fylles ut og sendes inn.

12. april fikk jeg mail fra Pitstop Bilpleie om å ringe for å arrangere time.

Bilen kjøres inn dit i 29.4 (pga påskeferie). Lånebil ble ordnet gjennom Tesla Rud, som jeg skal hente der.

Har bedt om å få lagt på ditec behandling etter ripene er ryddet opp i, men det blir selvsagt på egen regning.

Rullet ut med en 2018 Model S i lånebil 29.4 som jeg får beholde til torsdag, selvom ditec behandlinga var på eget initiativ og at jeg derfor kanskje bare hadde krav på bilen mandagen.

For min del har det vært ryddig prosess så langt. Men dette er bare vaskeriper, ingen relakkering som er nødvendig. Det kan jo være lengre ventetid på noe større selvsagt.

Handyman

Kristiansand:
Noterte små lakkfeil ved utlevering en fredag.
Fikk epost på lørdag om time hos lakkverksted et par uker senere.
TMS lånebil

De skulle også sjekke noen ting på verksted, men rakk det ikke som planlagt.
Ny epost dagen etter, med ny time.
TMS leiebil

Tett oppfølging og god info hele veien

Tror Tesla rundt omkring i landet bør sende hospitanter til Kristiansand, for her er servicen meget bra.
Beste jeg har opplevd av bilverksteder.

Utleveringsprosessen frem til registrering var nok like rotete som for alle andre, da det er et sentralt kaos.

Skulle nok vært styrt fra Sørlandet det også ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

alstaa

Blir spennende å se hva Tesla kommer til å svare her  :laugh:

TM3P, rød lakk, 10 mnd gammel. Brukt som regel kun på Lillehammer.

knegg

Her er min etter 2.5 mnd (3500km). Dette er en mangel, har forhørt meg med forbrukerrådet også. Så får vi se hva Tesla meiner.
2020 Model 3

tommysh

Ser ut til at dere har mye slitasje bak også? Må vist få på skvettlapper på plass der også da...

alstaa

Skal vi skvettlappe hele bilen da eller? :laugh: dette blir for dumt Tesla.

Ludde

Sitat fra: alstaa på onsdag 18. mars 2020, klokken 17:48
Blir spennende å se hva Tesla kommer til å svare her  :laugh:

TM3P, rød lakk, 10 mnd gammel. Brukt som regel kun på Lillehammer.

Tesla svarer vel ikke noe annet enn at du har vært seint ute med skvettlapper og at det nå er på tide å få de på?
Min ser slik ut etter 22000 km uten skvettlapper. Det ser heller ikke veldig pent ut foran bakhjulene heller...
har montert skvettlapper foran nå. Min slitasje bak bakhjulene er ca lik som Ved forhjulene, og ikke i nærheten av det som er vist på den svarte bilen på bildet over her.

knegg

Sitat fra: Ludde på fredag 20. mars 2020, klokken 07:59
Og ikke i nærheten av det som er vist på den svarte bilen på bildet over her.

Jeg kan ikke anta annet enn at lakken er defekt på et vis. Hvordan er det med ny bil der lakken ikke har blitt herdet skikkelig og vintetsaltlake?
2020 Model 3

Ludde

Sitat fra: knegg på fredag 20. mars 2020, klokken 10:28
Sitat fra: Ludde på fredag 20. mars 2020, klokken 07:59
Og ikke i nærheten av det som er vist på den svarte bilen på bildet over her.

Jeg kan ikke anta annet enn at lakken er defekt på et vis. Hvordan er det med ny bil der lakken ikke har blitt herdet skikkelig og vintetsaltlake?

Vanskelig å svare på ut fra bilder. Du kan alltids ta den med til et lakkverksted for å høre hva de tenker? Ut i fra bildene så virker det som at du har en jevnere slitasje over et større område, i forhold til flekkvis dypere skade hos andre. Men dette kan selvfølgelig være synsing fra min side og at bilder gir litt synsbedrag i noen tilfeller. 

Har forstått det slik at den generelle lakkvaliteten på model 3 skal være grei, også med tanke på tykkelse (S og X hadde vel problemer med tykkelsen). Og at klagene på model 3 for det meste omhandler støvkorn under lakken og steinsprang rundt hjulene, som forøvrig gjelder alle biler med en slik utforming av for- og bakskjermene.

alstaa

Sitat fra: Ludde på fredag 20. mars 2020, klokken 16:42
Sitat fra: knegg på fredag 20. mars 2020, klokken 10:28
Sitat fra: Ludde på fredag 20. mars 2020, klokken 07:59
Og ikke i nærheten av det som er vist på den svarte bilen på bildet over her.

Jeg kan ikke anta annet enn at lakken er defekt på et vis. Hvordan er det med ny bil der lakken ikke har blitt herdet skikkelig og vintetsaltlake?

Vanskelig å svare på ut fra bilder. Du kan alltids ta den med til et lakkverksted for å høre hva de tenker? Ut i fra bildene så virker det som at du har en jevnere slitasje over et større område, i forhold til flekkvis dypere skade hos andre. Men dette kan selvfølgelig være synsing fra min side og at bilder gir litt synsbedrag i noen tilfeller. 

Har forstått det slik at den generelle lakkvaliteten på model 3 skal være grei, også med tanke på tykkelse (S og X hadde vel problemer med tykkelsen). Og at klagene på model 3 for det meste omhandler støvkorn under lakken og steinsprang rundt hjulene, som forøvrig gjelder alle biler med en slik utforming av for- og bakskjermene.

Nei, det er ikke vanlig.

heiho

Så også slike urovekkende slitasje/stensprutskader på min LR etter bare 7000km. Min var helfoliert, men jeg så enkelte steder at det var på vei gjennom folien. Solgte bilen tvert og har ikke angret siden.

Jeg ga over 500' for bilen og følte at jeg hadde kjøpt meg et problem som gradvis ble til en daglig bekymring. Folk er naturligvis forskjellige, men for meg var det ikke verdt det.

Bergenser123

Blir Model 3 levert med påførte skvettlapper for å redusere disse lakkproblemene nå til dags,eller får man de levert på siden i en eske?
Tenker på om jeg bør kjøpe noen sjøl på forhånd som jeg har klar ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA