Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkmangel - Tilbakemeldinger

Startet av A.Mario, søndag 28. april 2019, klokken 04:17

« forrige - neste »

z4rd

Blir levert påmontert. Jeg har beholdt disse på. Vasker jevnlig og grundig. Ser ut til at disse gjør jobben helt greit. Er i alle fall levert fra produsenten, så hvis det skulle skje noe med disse på, så tenker jeg at man har en god sak ifm en potensiell reklamasjon.

Jeg hentet for øvrig ut TM3 i januar 2020.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Ludde

Sitat fra: heiho på lørdag 21. mars 2020, klokken 09:02
Så også slike urovekkende slitasje/stensprutskader på min LR etter bare 7000km. Min var helfoliert, men jeg så enkelte steder at det var på vei gjennom folien. Solgte bilen tvert og har ikke angret siden.

Jeg ga over 500' for bilen og følte at jeg hadde kjøpt meg et problem som gradvis ble til en daglig bekymring. Folk er naturligvis forskjellige, men for meg var det ikke verdt det.

Forståelig det. Kjedelig å føle at man har kjøpt seg fremtidige problemer... Jeg for min del har det helt motsatt. Blir bare mer og mer glad i min performance. Spesielt når man får gratis oppgraderinger underveis som "fornyer" bilen og interessen min for den. Nå sist med track mode v2 som er helt utrolig bra!  :D

Kjører på videre med skvettlapper fremme og vurderer til sommeren om de bakre også monteres. Og skulle det se alt for ille ut foran bakhjulene om noen år, så koster det ikke allverden å lakkere et så lite område. Maks 10000 kanskje.

Som du sier så er folk foskjellige, og noen velger bil ut ifra fornuft mens andre velger mer etter følelse. For meg tikker den begge de boksene.

Daniel_0007

#17
Er medlem av div bilgrupper på facebook, her er en peugeot 508 etter noen år så tesla er ikke eneste, har sett golf med lakkslip og rust bak hjulene, men igjen så virker det som skjer mye kjappere på en model 3

Model 3 2019 LR Rwd

Kartelaven

Sitat fra: heiho på lørdag 21. mars 2020, klokken 09:02
Så også slike urovekkende slitasje/stensprutskader på min LR etter bare 7000km. Min var helfoliert, men jeg så enkelte steder at det var på vei gjennom folien. Solgte bilen tvert og har ikke angret siden.

Jeg ga over 500' for bilen og følte at jeg hadde kjøpt meg et problem som gradvis ble til en daglig bekymring. Folk er naturligvis forskjellige, men for meg var det ikke verdt det.

Vinylfolie tåler ikke noe særlig steinsprut, men lakkbeskyttelsesfilm gjør jobben.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

heiho

Sitat fra: Kartelaven på tirsdag 24. mars 2020, klokken 00:08
Sitat fra: heiho på lørdag 21. mars 2020, klokken 09:02
Så også slike urovekkende slitasje/stensprutskader på min LR etter bare 7000km. Min var helfoliert, men jeg så enkelte steder at det var på vei gjennom folien. Solgte bilen tvert og har ikke angret siden.

Jeg ga over 500' for bilen og følte at jeg hadde kjøpt meg et problem som gradvis ble til en daglig bekymring. Folk er naturligvis forskjellige, men for meg var det ikke verdt det.

Vinylfolie tåler ikke noe særlig steinsprut, men lakkbeskyttelsesfilm gjør jobben.

Det er jeg enig i, men har rundt 20 nybilkjøp på samvittigheten og har aldri opplevd maken. :)

alstaa

Tesla forteller etter servicetime at dette ikke er deres feil. Lakken er som den skal være. Dette er kun kunden sin feil og alt sammen skyldes steinsprut.

FORBRUKERKJØPSLOVEN:

"Biler solgt i Norge må forventes å takle klima og vanlige veiforhold som f.eks. salting. Det vil ikke
være påregnelig at man skal få lakkskader etter så kort tid."

Det gjelder ikke tesla tydeligvis.

Så da får jeg starte med vinterlagring på bilen og vente til veien er tørr og fin. Tesla du tesla :D

knegg

Dette er en Tesla sin egen Model 3 DEMOBIL som står i Ålesund.
Registrert i for knappe 2mnd siden.
Den har også samme problemet som jeg og andre har.
2020 Model 3

E_S

Jeg synes ikke skvettlapper bak ser spesielt sexy ut, men har montert dem på + klar lakkbeskyttelsesfolie. Kan vurdere å ta av bak-skvettlappene i sommerhalvåret, men de originale foran blir på året rundt.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA