Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontering av hengerfeste

Startet av elektro, lørdag 27. april 2019, klokken 11:21

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: hemi på tirsdag 28. april 2020, klokken 21:15
De fleste menn, og hestedamer har vel uansett BE.

Hestedamer ja, men menn som ikke driver med hest? Tipper maks 10% har BE, om vi ikke snakker om den eldre garde som fikk "alt" gratis.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rosstopher

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. april 2020, klokken 03:16
Hestedamer ja, men menn som ikke driver med hest? Tipper maks 10% har BE, om vi ikke snakker om den eldre garde som fikk "alt" gratis.

Jeg har ikke BE, men burde hatt det. Kjørte en del ulovlig med henger før jeg var klar over begrensningene i klasse B, og det trur jeg nok det er mange andre som gjør også. I dag holder jeg meg til 750 kg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

PF

Glad jeg engang i tiden tok BE selv, så slipper man å tenke på sånt.

Selv om man gjerne skulle hatt en bil med mer en 2100 maks ( Volvo xc70), er litt i grenseland. X5 jeg hadde før e-tronen hadde 2700kg og da var vekt sjeldent noe problem.

storeulv

Noen som kan si noe om hvilket år man senest må ha tatt lappen for å få med BE som en del av pakka?

Jeg kjørte opp i '85 og har fått C1 på lappen, men ikke BE så jeg lurte bare på om det var mulig få på det også.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

mroek

Sitat fra: storeulv på onsdag 29. april 2020, klokken 09:01
Noen som kan si noe om hvilket år man senest må ha tatt lappen for å få med BE som en del av pakka?

Jeg kjørte opp i '85 og har fått C1 på lappen, men ikke BE så jeg lurte bare på om det var mulig få på det også.
Nei, du får ikke BE automatisk. C1 må forøvrig også vedlikeholdes med legeattest hvert 5. år for å ikke utløpe.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

hemi

Jeg tok BE i midten av 20 årene når eventyrlysten for å kjøre ulovlig med henger avtok

bongo

#66
Fikk omsider montert hengerfeste sist uke - bestilte bilen i feb 2019 og fikk den utlevert i sept 2019. Vanskelig å forstå hvordan det kan være så lang leveringstid.

zimba07

Er det mange som venter på hengerfeste?

Kjøpte (kampanje)bil på møller Oslo vest i januar. Venter fortsatt på hengerfeste og nå sier møller st vi ikke får før i Q4. Det er jo helt uhørt - vi valgte e-tron på grunn av at det er en av svært få elbiler som kan dra henger...og vi hadde ikke drømt om at ett helt år av bilens brukstid skulle være uten hengerfeste. Selger opplyste ingenting om dette i salgsmøte.

Flere som står i kø?
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

ThomasEL

Sitat fra: zimba07 på lørdag 30. mai 2020, klokken 08:32
Er det mange som venter på hengerfeste?

Kjøpte (kampanje)bil på møller Oslo vest i januar. Venter fortsatt på hengerfeste og nå sier møller st vi ikke får før i Q4. Det er jo helt uhørt - vi valgte e-tron på grunn av at det er en av svært få elbiler som kan dra henger...og vi hadde ikke drømt om at ett helt år av bilens brukstid skulle være uten hengerfeste. Selger opplyste ingenting om dette i salgsmøte.

Flere som står i kø?

Jeg kjøpte bil i april og står i kø. Ble forespeilet at det i verste fall kunne bli «over sommeren» før hengerfestet mitt kommer. Men med de opplysningene du har fått nå, så virker det jo å kunne drøye lenger😰
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Jeg kan ikke forstå at de somler sånn med hengerfeste, 3.parter lever jo fortløpende.

Jeg fikk bil i mai i fjor og hengerfeste kom på plass i juli etter mye mas og krav om lånebil m hengerfeste i ferien.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Martin-

Vi fikk vår 50 lunch edition i slutten av februar, venter også på ettermontering av hengerfeste (Trondheim). Ble først forespeilet "noen måneder", men regner med å må vente til sen høst... Etter mye purring mot selger, fikk jeg til slutt vite at dette ikke var på grunn av manglende deler, men at de kun har begrenset med verkstedpersonell som utfører disse arbeidene, og at disse kun rekker 2 biler per dag. De va enda ikke ferdige med biler utlevert i 2019! Heldigvis er de veldig serviceinnstilt, og vi får låne gratis lånebil med hengerfeste ved behov  :+1: Men det er likevel skuffende, og et reelt savn og behov i hverdagen.
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

jonste

Sitat fra: Martin- på søndag 31. mai 2020, klokken 16:41
Vi fikk vår 50 lunch edition i slutten av februar, venter også på ettermontering av hengerfeste (Trondheim). Ble først forespeilet "noen måneder", men regner med å må vente til sen høst... Etter mye purring mot selger, fikk jeg til slutt vite at dette ikke var på grunn av manglende deler, men at de kun har begrenset med verkstedpersonell som utfører disse arbeidene, og at disse kun rekker 2 biler per dag. De va enda ikke ferdige med biler utlevert i 2019! Heldigvis er de veldig serviceinnstilt, og vi får låne gratis lånebil med hengerfeste ved behov  :+1: Men det er likevel skuffende, og et reelt savn og behov i hverdagen.

Fikk utlevert vår 55 i okt(Trondheim), venter fortsatt på hengerfeste, og ingen antydning når det kommer. Bare at det monteres i rekkefølge ut fra utlevering.
Vår 50 ble utlevert i feb(produsert okt/nov) med hengerfeste.

ThomasEL

Fikk montert mitt hengerfeste i dag.
Bil utlevert i slutten av april.
Ser ut til å være pent utført utskjæring👍


Så det neste nå blir vel å bekymre seg for om tilhengervekt sliter mye ekstra på elmotorene🙈🙈🙈😂😂
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 30. juli 2020, klokken 13:06
Så det neste nå blir vel å bekymre seg for om tilhengervekt sliter mye ekstra på elmotorene🙈🙈🙈😂😂
Ja, nå har du ikke bare batterikapasiteten å bekymre deg for. Motorene koster «bare» 138.000 + mva pr. stk. Batteriet koster så vidt jeg husker 360.000 + mva 😏

hemi

138k? for motor? tesla model 3 motor er 1/9 del av det :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA