Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontering av hengerfeste

Startet av elektro, lørdag 27. april 2019, klokken 11:21

« forrige - neste »

Pneg

Min bil ble registrert 4april, fortsatt ikke fått hengerfeste tross masing.
Er det noen som har fått bil senere som har fått ettermontert feste??
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

kom_så_og_gikk

Ja, fikk montert 2/9, og bilen er registrert 11/4. Men jeg forholder meg til Sulland, ikke Møller direkte.

Pneg

Sitat fra: kom_så_og_gikk på lørdag 14. september 2019, klokken 19:21
Ja, fikk montert 2/9, og bilen er registrert 11/4. Men jeg forholder meg til Sulland, ikke Møller direkte.

Ok, da er det neppe noe godt «kø» system som prioriterer etter utleverings dato. Så akkurat på FB at en som fikk Fast Track levert MED hengerfeste i Juni selv om den var bestilt for ettermontering.. hvorpå de jammen kaller han inn til montering selv om festet allerede er på plass.. kanskje ikke så merkelig andre må vente?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Fikk bil 19. mars og har mast en del, dog uten å hisse meg opp, men enda ikke fått.. De har stilt lånebil til disp. ved to anledninger. Det skal de ha for.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ØysteinS

Kva er status på ettermontering av hengerfeste rundt omkring? Fekk bil primo juli, fortsatt ikkje fått hengerfeste. Men har heller ikkje mast noe særleg dei siste mnd. Reknar med at dei har eit rettferdig køsystem?
e-tron 55 Fasttrack

elektro

Jeg har fått hengerfeste, men fikk bil veldig tidlig. Møller tok kontakt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

kom_så_og_gikk


Carkub

#53
Hvorfor brukes ikke mer rustbestandig plate og skrue på på strømtilkoblingen ved hengerfestet?!

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Elmic82

Sitat fra: elektro på fredag 24. mai 2019, klokken 12:43
Andre som har hørt noe om datoer for dette? Gjør de det hos
forhandler/verksted?

Min selger visste ingenting om hengerfeste forrige uke, skal høre igjen- og om det ev. er mulig å få låne en bil med hengerfeste. Helst da en e-tron, ettersom jeg hadde sett litt frem til å teste dette ved nært forestående flytting med litt avstand. Kan til nød kjøre en annen, større Audi med hengerfeste, hvis de betaler bom og drivstoff.. ;)

Rekker dessverre ikke å oppgradere førerkortet, men tenker faktisk å gjøre det. Hva er max tillatt totalvekt på henger man kan ha med vanlig førerkort klasse B og e-tron igjen?

I grove trekk:Klasse B er vel maks vekt på bil og henger 3500kg mener jeg. Med klasse BE er det 7500kg om jeg husker rett.

E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

hemi

maks 3.5 tonn på B lappen, og siden audien veier 2.6-2.8? er det fint lite igjen uten BE

Radial

Sitat fra: Carkub på tirsdag 28. april 2020, klokken 17:43
Hvorfor brukes ikke mer rustbestandig plate og skrue på på strømtilkoblingen ved hengerfestet?!



Da må du jo inn å bytte den en vakker dag ;D ;D ;D
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Ingeniøren

Sitat fra: Radial på tirsdag 28. april 2020, klokken 18:58
Sitat fra: Carkub på tirsdag 28. april 2020, klokken 17:43
Hvorfor brukes ikke mer rustbestandig plate og skrue på på strømtilkoblingen ved hengerfestet?!



Da må du jo inn å bytte den en vakker dag ;D ;D ;D

Og det er bare det du ser. Ikke noe pulverlakk og deslike her nei. Irriterte meg og før jeg droppe hele greiene som jeg strengt tatt ikke hadde bruk for....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Rosstopher

Sitat fra: hemi på tirsdag 28. april 2020, klokken 18:57
maks 3.5 tonn på B lappen, og siden audien veier 2.6-2.8? er det fint lite igjen uten BE

Man kan alltid trekke 750 kg, og det kan man også med e-tron.

Hvis tillatt totalvekt på bil pluss tillatt totalvekt på tilhenger er under 3500 kg kan man også ha lov å trekke over 750 kg med klasse B. Dette er ikke tilfelle med e-tron.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hemi

De fleste menn, og hestedamer har vel uansett BE.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA