Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontering av hengerfeste

Startet av elektro, lørdag 27. april 2019, klokken 11:21

« forrige - neste »

elektro

Valgte å bytte til Fast Track for å få bil før. Denne er levert kun med klargjøring for hengerfeste. Dette er imidlertid bestilt og monteres senere. Noen i samme situasjon som har fått indikasjoner på når dette kan skje? Og hvordan gjøres det? Skjærer de hull? Hvordan ser det ut hos dere som har hengerfeste?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

#1
Hengerfestet kommer under bakfanger, så ikke noe behov for å skjære. Slik var det i alle fall på demobilene som var på rundreise.

Oppdatering: Dette var feil, se nedenfor.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

oll1954

Det hevdes også hardnakket av flere selgere (alle?) at utseende og funksjonalitet i fohold til menyer etc. vil være identisk med fabrikkmontert.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Pneg

Min selger mente at hengerfeste kommer i Mai-juni. Han skulle sjekke med importør og komme tilbake med info. Dette var på tirsdag, ikke hørt et pip...

Jeg har en Fast Track som har stått på verksted med sw feil i 3 uker. Tenkte de kanskje kunne bruke ventetiden til og få hengerfestet montert.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

elektro

Sitat fra: oll1954 på lørdag 27. april 2019, klokken 17:04
Det hevdes også hardnakket av flere selgere (alle?) at utseende og funksjonalitet i fohold til menyer etc. vil være identisk med fabrikkmontert.

Har allerede «Kjøring med tilhenger» som et valg i oppsettet på bilen, samme meny som man setter bilen i modus for hjulskift.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

opheim

Sitat fra: elektro på lørdag 27. april 2019, klokken 17:14Har allerede «Kjøring med tilhenger» som et valg i oppsettet på bilen, samme meny som man setter bilen i modus for hjulskift.

Det store spørsmålet som besvares ulikt av selgere i ulike avdelinger hos Møller er hvorvidt det ettermonterte festet hos Møller er 100% identisk med fabrikkmontert (som jeg ble lovet da jeg bestilte), eller om det er definert som ettermontert av bilen. En vesentlig forskjell er om tilhengermodus på luftdemper-innstillingene aktiveres automatisk ved tilkobling eller om det må velges manuelt. For meg som kjører en del med henger innimellom er det et vesentlig poeng å få automatisk. Pga usikkerheten som er skapt rundt dette nå har selgeren min lovet å sjekke dette opp med fabrikken for å være 100% sikker, og evt endre ordren min til fabrikkmontert dersom det faktisk viser seg å ikke være identisk likevel.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Kåre Knatten

Jeg tok ikke sjansen på lovnader og bestilte med fabrikkmontert feste. Venter heller noen ekstra uker

oll1954

Sitat fra: opheim på lørdag 27. april 2019, klokken 23:49
Sitat fra: elektro på lørdag 27. april 2019, klokken 17:14Har allerede «Kjøring med tilhenger» som et valg i oppsettet på bilen, samme meny som man setter bilen i modus for hjulskift.

Det store spørsmålet som besvares ulikt av selgere i ulike avdelinger hos Møller er hvorvidt det ettermonterte festet hos Møller er 100% identisk med fabrikkmontert (som jeg ble lovet da jeg bestilte), eller om det er definert som ettermontert av bilen. En vesentlig forskjell er om tilhengermodus på luftdemper-innstillingene aktiveres automatisk ved tilkobling eller om det må velges manuelt. For meg som kjører en del med henger innimellom er det et vesentlig poeng å få automatisk. Pga usikkerheten som er skapt rundt dette nå har selgeren min lovet å sjekke dette opp med fabrikken for å være 100% sikker, og evt endre ordren min til fabrikkmontert dersom det faktisk viser seg å ikke være identisk likevel.

Det samme spørsmålet har jeg stilt min selger og fått et bekreftende svar på at det er 100% identisk. Fint om du kan fortelle hvilket svar du får.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

daktari

Tipper forskjellen går på om man har "forberedt for hengerfeste" eller ingenting og så ettermonterer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ingeniøren

Hengerfeste er nesten en norsk greie er det ikke? De biler jeg har kjøpt nye med hengerfeste har fått hengerfeste ettermontert her.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carkub

Få ting som skuffet ved utlevering, men at de ikke har fått på plass hengerfestene for ettermontering var kjedelig og uventet. Selger kunne heller ikke si sikkert når hengerfestene kommer til Norge.

Men, de gangene jeg har behov for hengerfeste får vi låne bil med hengerfeste av Møller kostnadsfritt, det synes jeg er en grei løsning.  :+1:
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

AJ82

Endret bestillingen min til fabrikkmontert hengerfeste nå. Det ga ingen forsinkelse.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

elektro

Andre som har hørt noe om datoer for dette? Gjør de det hos forhandler/verksted?

Min selger visste ingenting om hengerfeste forrige uke, skal høre igjen- og om det ev. er mulig å få låne en bil med hengerfeste. Helst da en e-tron, ettersom jeg hadde sett litt frem til å teste dette ved nært forestående flytting med litt avstand. Kan til nød kjøre en annen, større Audi med hengerfeste, hvis de betaler bom og drivstoff.. ;)

Rekker dessverre ikke å oppgradere førerkortet, men tenker faktisk å gjøre det. Hva er max tillatt totalvekt på henger man kan ha med vanlig førerkort klasse B og e-tron igjen?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pneg

De sa til meg at de sliter med at underleverandør ikke leverer og mente det kunne drøye helt ut i juli måned før de kom inn.
Jeg ble også tilbudt lånebil med hengerfeste om det var nødvendig.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Pneg

Sitat fra: Pneg på fredag 24. mai 2019, klokken 16:48
De sa til meg at de sliter med at underleverandør ikke leverer og mente det kunne drøye helt ut i juli måned før de kom inn.
Jeg ble også tilbudt lånebil med hengerfeste om det var nødvendig.

Var på Møller Hvam i går. Nå er det hengerfeste og få tidligst i august-september.. noen med Fast Track som har hørt noe annet?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA