Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøreglede i gammel S

Startet av geear, fredag 26. april 2019, klokken 22:33

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: gr på lørdag 27. april 2019, klokken 23:25
Traction er vanskelig å vurdere med dekkene som står på, men kjørte litt uten, og rompa kom fryktelig fort, så det var bare å være klar for en kontra, men det kan godt være dekkene.
Ja dette er det største ankepunktet mot kjøreegenskapene, antispinn er enten av eller på og tractionkontrollen kan ikke justeres. Skulle gjerne hatt en modus som tillater noe mer slipp både sideveis og på hjulene, spesielt på vinterføre.

JorEl

#16
Når man liker bakhjulsdrift så må vel TM3 LR RWD være perfekt å kjøre? Prisen er kanskje også ganske lik, som en brukt S? Eller blir den ikke sprek nok?
Edit; ok, tråden handler om gammel S..og det frister med en når dere forteller om kjøregleden. Men bilen skulle jammen meg vært gammel for at jeg hadde turt å kjøre på bane :o  :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Veggen

  Det er da ikke farlig å kjøre på bane. Mye skumlere i trafikken med biler imot, stup og fjellvegger.

Men modell S er uansett ikke egnet som banebil.

OlaM

Ikke så farlig for helsen, men svært risikabelt for lakk og paneler!
'21 3LR

geear

#19
Stemmer det, har man ikke sklidd av på bane så har man heller ikke kjørt hardt nok!  ;D

Det kan hende dekkene er litt av det som gjør at jeg syns bilen er morsom, for den logrer for ingenting, selv på tørr vei. Ikke sikkert den er like morsom med skikkelig grippy dekk. Får kjøpe meg en P85+ og følge Teslabjørn sine råd og handle kinadekk hos Megahjul, så blir det knall.  :P

Og ja, har tenkt tanken om RWD Model 3 etter jeg kansellerte Model 3P, men kan godt hende Model 3P i track mode også gjør det jeg er ute etter. Har ikke passet å teste enda. Er uansett glad jeg kansellerte, det passet ikke med en slik som bil nummer to. Kan godt hende selv SR RWD blir morsom med riktig setup. Ytelsene er gode nok til å ha det morsomt. Jeg har kjørt på bane med ikke spesielt raske biler som 320i, 520i og 118d! Siste to på vålerbanen. (Har til og med lapet Rudskogen med Land rover freelander, uten at det var noe høydare  8)) kjøreglede handler om mer enn effekt.

Cato76

Sitat fra: gr på søndag 28. april 2019, klokken 21:54
Det kan hende dekkene er litt av det som gjør at jeg syns bilen er morsom, for den logrer for ingenting, selv på tørr vei. Ikke sikkert den er like morsom med skikkelig grippy dekk. Får kjøpe meg en P85+ og følge Teslabjørn sine råd og handle kinadekk hos Megahjul, så blir det knall.  :P

Ahhh, ser frem til å hente nye bakdekk på posten i ettermiddag, og få dem lagt på felgene  8) I stedet for å kjøpe Michelin dekk til ca 4.000,- per stykk gikk jeg for Achilles ATR Sport 2 275/35 ZR21 for 1.260,- per stykk hos dekkonline.com.
Disse dekkene sto på bilen når jeg kjøpte den for 1,5 år siden også, og de virker ut som noen helt ok dekk. I så fall kan jeg ha det litt gøy uten at det går ut over dekk-budsjettet  ;D
///
Angående P85+ så er dette den klart beste bilen jeg har hatt! Var så heldig å få tak i en 2015 med autopilot også!
Min første P85 var bra den også, men var en mandagsbil (9/2013) så den ble byttet til en P85D (2015). Syyyk aks, men that's it..
Skal ha min nåværende bil frem til Model Y kommer, så får jeg se om behovet for hengerfeste og større plass overgår lekenheten i P85'en  :)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Ampéreson

Er så fornøyd med min grønne 2014 P85+ at jeg ikke bytter før MS 2.0 kommer. Greit, den støyer med 21" hjul, jeg har har ett ekstra sett med 19" for langturer. Og mangel på konsoll er ikke noe problem, bare ser litt snålt ut, og man kan ha en pose der med varer f.eks. Som tidligere nevnt, kjørefølelsen har mest BMW over seg av alle Tesla modellene, bakhjulsdrift er min favoritt :)
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Pfft, en grundig støyisolering og den er like rolig innvendig som nybilene. Kompletter med stillegående 21" dekk, så har du en vinner lenge fremover. Og den grønnfargen....mmmmmm    :+1:


geear

Gjorde en svært uoffisiell test før jeg henter X-en (i Tyskland såklart), dro på ut av en rundkjøring inn på 4-felt og hadde 136km/t ved et skilt rett borti veien. Gjorde det samme med X75D-en (uncorked utg.), og det føltes tregere, men den hadde 132km/t. Ekstremt lite vitenskapelig, men nok til at jeg konkluderer med at D-ene definitivt er effektive, men dreper litt av kjøregleden, litt for raffinerte. Egentlig akkurat som alle andre firehjulstrekkere. Bakhjulsdrift FTW!

Muffinman

Da synes jeg TMX`en gjorde det bra, for det er i utgangspunktet en tyngre og slappere bil i lav hastighet enn en TMS :)

BMW850

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. april 2019, klokken 14:04
Pfft, en grundig støyisolering og den er like rolig innvendig som nybilene. Kompletter med stillegående 21" dekk, så har du en vinner lenge fremover. Og den grønnfargen....mmmmmm    :+1:


Fuck!! Nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte grønn i 2014. Tenkte at DEN fargen fort blir ukurant men tror jeg tok feil der. Nydelig  :D :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA