Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

17" felger på e-Golf

Startet av Joe DiMaggio, fredag 26. april 2019, klokken 19:07

« forrige - neste »

Joe DiMaggio

Hei.

Kjører i dag på original felg (Astana tror jeg den heter) Jeg har et par Corvara 17" felger liggende etter jeg kjøpte nye til Passaten min. Er litt gira på å flytte disse over på Golfen, da jeg må kjøpe nye dekk uansett.

Vil dette påvirke rekkevidden noe? Hvilke dekk størrelse burde jeg gå for?

Redigert: Jeg ser på konfiguratoren til VW at man kan velge e-Golf med Madrid 17. Så da er det ikke noe spørsmål for meg. Skal bare finne dekk dim på de.

Råde

Kjører 17 på vinter og 18 på sommer. Tipper 17 tar 5% rekkevidde mens 18 tar 15-20% (justert for vær og føre seff). Dette er med hhv 205 og 225 bredde.
e-Golf | X75D

Dusy

Kjører 19", Landsail dekk (mindre rullemotstand) og 30 mm senk. Merker ikke stort forskjell, holder seg stabilt på 12-15 kw/h, kommer selvfølgelig an på strekning, temperatur ute (og på batteri), fart og kjørestil. Kjører stort sett som om det skulle vært en fossilbil. Er som en liten gokart i svinger, og sitter som støpt. Mer kjøreglede nå enn med originalt oppsett, dette avhenger jo selvfølgelig av interesse.


Du kan ikke vise dette vedlegget.

Side om side med min far sin  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA