Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??

Startet av KrW, fredag 26. april 2019, klokken 08:41

« forrige - neste »

KrW

Nyeste oppdatering 2019.12.1 åpner opp for 150kW lading  ;D Håper veldig på at dette også gjelder for Norge/Europa  ???

Bildet fra en i USA. Har ikke 2019.12.1 selv enda.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ruslebiff

Ingenting om dette i 2019.12.1 i Norge desverre. 2018 S75D

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Kim-

Noen som har hørt om det blir økning i 75 batteriet og?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

turfsurf

Sitat fra: ruslebiff på fredag 26. april 2019, klokken 09:00
Ingenting om dette i 2019.12.1 i Norge desverre. 2018 S75D
S75 vil jo uansett ikke få det, siden den makser på ca 100kW allerede.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Breezec

75 begrenses på strøm (ampere) i dag, så teoretisk skulle det være mulig å øke denne pakken også.
2022 Model 3 Performance

turfsurf

Sitat fra: Breezec på fredag 26. april 2019, klokken 13:29
75 begrenses på strøm (ampere) i dag, så teoretisk skulle det være mulig å øke denne pakken også.
Begrenses den på hva SuC kan levere av strøm, eller hva batteriet kan ta i mot?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Breezec

#7
Godt spørsmål, men ampere ligger på knappe 300A fra 13% til 44% SOC. Teoretisk skal et 75kWh  kunne lades med 75% av farta til et 100kWh hvis batterikjemi er lik, og ingen ekstern begrensning på strøm. 100Kwh er tydeligvis begrenset av strøm siden v2 gir 150kW og v3 gir 200kW.
2022 Model 3 Performance

Espen Hugaas Andersen

#8
Når 100 kWh kan ta 150 kW skal 75 kWh kunne ta minst 112 kW. Uansett om begrensningen er spenning eller strøm.

(Så klart, her kan det være andre faktorer - kanskje 75 kWh har samme kjøleløsning som 100 kWh, og dermed har mer effektiv kjøling enn 100 kWh - da er kanskje 130 kW mulig. Kanskje 75D har installert tynnere ledningsnett og ikke kan ta imot mer effekt enn i dag. Osv.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Tidligere har det vært spekulert i om 100 kan ta høyere fart basert på maks ladefart på 75-pakkene - siden de har ladet med høyere strøm per celle enn 100 har, frem til nå. Hvis det nå viser seg at de øker til både 150 og 200kW på 100-pakkene, så betyr det betydelig økning per celle kontra hva 75 har fått til nå. Det er nok lov å håpe for oss med 75-batteri også.

TeslaModelX

For min del var det ikke NoA så er nok mer å glede seg over i statene.

eirikmik

Min  X75D ladet på 111kW på Nebbenes i går etter oppdatering til 12.1.1; men fikk ingen informasjon om forbedret superlading i "Release notes".
Tesla Model Y Performance 2024
Tesla Model Y Performance 2022
Volkswagen ID.4 2022
Mercedes Benz EQC 2021
Tesla Model 3 LR AWD 2019
Tesla Model X75D 2017
Nissan Leaf Tekna 2014

spirrevipp

Sitat fra: eirikmik på onsdag 01. mai 2019, klokken 19:49
Min  X75D ladet på 111kW på Nebbenes i går etter oppdatering til 12.1.1; men fikk ingen informasjon om forbedret superlading i "Release notes".

Nice! Jeg fikk 12.1.1 i går morges men har ikke superladet enda. Hos meg var det info om oppvarming av batteri men ikke noe om ladeforbedringer utover det.

Typisk at den kommer dagen etter at jeg er ferdig med (sannsynligvis) årets lengste tur...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Vhagar

Sitat fra: eirikmik på onsdag 01. mai 2019, klokken 19:49
Min  X75D ladet på 111kW på Nebbenes i går etter oppdatering til 12.1.1; men fikk ingen informasjon om forbedret superlading i "Release notes".

Svært hyggelig å se en slik forbedring!

Brukte du navigasjonen i bilen til å navigere til superchargeren slik at batteriet ble klargjort til mest mulig optimal lading da? Eller bare droppet innom? Eller har du noen formening om batteriets temperatur var optimalt for lading? Og ved hvilken batteriprosent fikk du 111kW?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

eirikmik

#14
Sitat fra: Vhagar på onsdag 01. mai 2019, klokken 21:13
Brukte du navigasjonen i bilen til å navigere til superchargeren slik at batteriet ble klargjort til mest mulig optimal lading da? Eller bare droppet innom? Eller har du noen formening om batteriets temperatur var optimalt for lading? Og ved hvilken batteriprosent fikk du 111kW?

Jeg kjørte med navigasjon mellom Lørenskog og Hamar; tenker batteritemperaturen var optimalisert. Jeg fulgte dessverre ikke veldig nøye med på utviklingen i løpet av ladingen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model Y Performance 2024
Tesla Model Y Performance 2022
Volkswagen ID.4 2022
Mercedes Benz EQC 2021
Tesla Model 3 LR AWD 2019
Tesla Model X75D 2017
Nissan Leaf Tekna 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA