Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tidspunkt for endring av ytelse på X75D

Startet av Sjøhyene, torsdag 25. april 2019, klokken 13:25

« forrige - neste »

Sjøhyene

Er på utkikk etter brukt X75. Har forstått at fra og med ca sommeren-2017 så fikk alle X75 forbedret ytelse.
Noen som vet ca når cutoff er på når disse bilene med forbedret ytelse ankom norge? Antar at det er en gang ila høsten 2017. Ser at mange selgere ikke spesifiserer dette så om noen vet sånn ca så hadde det vært flott!
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kilroy

Jeg har en X75 fra september 2016 som har oppgradert ytelse, men fikk det gjort hos Tesla i etterkant. Så det beste er vel å bruke en Tesla tredjepart app og sjekke det før kjøp, så er du 100 % sikker.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Sjøhyene

Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 13:55
Jeg har en X75 fra september 2016 som har oppgradert ytelse, men fikk det gjort hos Tesla i etterkant. Så det beste er vel å bruke en Tesla tredjepart app og sjekke det før kjøp, så er du 100 % sikker.
Takk for svar.
Hvor mye betalte du for den oppgradering?

Og tredjepart app? Kan du utdype den litt?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

z4rd

Det er riktig det som Kilroy sier. Mange har fått sin bil uncorked i ettertid. Men meg bekjent så skal alle X75D med AP 2.5 være uncorked med ny Drive Unit (DU) rett fra fabrikk. Dette er fra medio juni 2017. Men lurt å dobbeltsjekke, som sagt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kilroy

Oppgraderingen er faktisk gratis, men gjøres av Tesla. Problemet er at ikke alle biler kan gjøre det, men rundt når min er laget og nyere, så er du vel rimelig sikker. Det er stor forskjell i ytelse, så pris bør også være deretter hvis den ikke har den muligheten. Jeg bruker Teslafi og der er den listet under Performance Config og har da P1 som parameter, som betyr uncorked, har den P3 så er den ikke det. Min har P3 status på historikk før Tesla endret det.

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 25. april 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 13:55
Jeg har en X75 fra september 2016 som har oppgradert ytelse, men fikk det gjort hos Tesla i etterkant. Så det beste er vel å bruke en Tesla tredjepart app og sjekke det før kjøp, så er du 100 % sikker.
Takk for svar.
Hvor mye betalte du for den oppgradering?

Og tredjepart app? Kan du utdype den litt?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jkirkebo

Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 15:33
Oppgraderingen er faktisk gratis, men gjøres av Tesla. Problemet er at ikke alle biler kan gjøre det, men rundt når min er laget og nyere, så er du vel rimelig sikker. Det er stor forskjell i ytelse, så pris bør også være deretter hvis den ikke har den muligheten. Jeg bruker Teslafi og der er den listet under Performance Config og har da P1 som parameter, som betyr uncorked, har den P3 så er den ikke det. Min har P3 status på historikk før Tesla endret det.

Hvor ser du dette i TeslaFi?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vhagar

Noen som vet hva dette vil ha å si for forbruk generelt? Siden det varierer så voldsomt for enklte så kan dette være en av flere faktorer?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

sjokomelk

Sitat fra: Vhagar på torsdag 25. april 2019, klokken 16:56
Noen som vet hva dette vil ha å si for forbruk generelt? Siden det varierer så voldsomt for enklte så kan dette være en av flere faktorer?
Hvor mye mer trekker en 40W lyspære hvis du har den på en 16A kurs istedenfor en 10A kurs?
Så lenge du kjører likt - så er forbruket identisk.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Takk, såpass skjønner selv jeg. Tenkte bare at siden de åpnet opp for høyere ytelse at det kunne påvirke resten av kjeden, noe ala forskjellen vi ser på P utgavene mot non-P f.eks. Bare en tanke, greit å få den avvist.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

sjokomelk

Det skulle ha vært en blunke-smiley etter 40W-kommentaren min. Beklager. Jeg ser nå at den ser veldig muggen ut. :o :police:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kilroy


Sitat fra: jkirkebo på torsdag 25. april 2019, klokken 16:49
Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 15:33
Oppgraderingen er faktisk gratis, men gjøres av Tesla. Problemet er at ikke alle biler kan gjøre det, men rundt når min er laget og nyere, så er du vel rimelig sikker. Det er stor forskjell i ytelse, så pris bør også være deretter hvis den ikke har den muligheten. Jeg bruker Teslafi og der er den listet under Performance Config og har da P1 som parameter, som betyr uncorked, har den P3 så er den ikke det. Min har P3 status på historikk før Tesla endret det.

Hvor ser du dette i TeslaFi?

Du ser det under Help og Raw data feed.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Sjøhyene

Har aldri brukt den appen, men hva søker man da på? Reg.nr? VIN?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA