Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona for høye sjåfører?

Startet av DjMira, torsdag 25. april 2019, klokken 00:34

« forrige - neste »

DjMira

Heisann.

Bare lurte på om det er noen høye sjåfører som kan dele sin erfaring mtp. akkurat det momentet?
Jeg er selv ca 190cm høy, og hadde nylig en prøvetur i en Kona som gjorde meg litt usikker..

Merket at selv med setet innstilt på laveste posisjon så kom hodet mitt nesten opp i taket.
Skal sies at jeg foretrekker å ha seteryggen i rimelig rett stilling, istedenfor tilbakelent.
Mulig jeg kan venne meg til en mer bakoverlent kjørestilling..

Jeg så også at selv om jeg justerte HUD så langt jeg kunne, så måtte jeg bøye meg litt ned for å kunne se innholdet på skjermen der. Satt jeg normalt i setet, så jeg kun en blank glassplate. Er det flere instillinger på HUD som kan justeres enn høyde, som kan sørge for at jeg kan se innholdet uten å måtte bøye meg ned?

Får ikke levert min Kona før H2 2020, men ønsker gjerne noen erfaringer fra eiere her som er over middels høye.
Slik at jeg kan vurdere bedre om jeg kanskje skal velge en TM3/VW I.D eller Ampera istedenfor, eller holde på bestillingen.

Takker for alle innspill.

trykkertor

195cm høy.
36" lengde i buksene.
Går helt fint I Kona Electric UTEN takluke.
(takluke = lavere tak)

Hud kan verkstedet justere via en pc så den viser for høye folk også. Gjort på få minutter og da kunne jeg lett se hele displayet og hadde mer å justere på.

ergo

1.95 cm her også og synes jeg sitter bra i Kona. Klaringen mellom hodet og taket er helt ok i forhold til en del andre biler, etter min erfaring.
Har ikke hatt behov for å endre noe på HUD bortsett fra på innstillingene som finnes i menyen, men var heller ikke klar over at dette var mulig. Godt tips det over hvis man har behov for ytterligere endringer.

Biff

189 cm

god plass. kona uten takluke. sete kan justeres mange veier.

ikke god plass til de bak meg :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA