Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SOTA aktivert i bil og oppdatering gjennomført!

Startet av RayBomb, onsdag 24. april 2019, klokken 22:04

« forrige - neste »

RayBomb

Hei! I dag fikk jeg SOTA aktivert i bilen min. Jeg skal snart på kjøretur til Italia, og har hørt at versjon 19 var bedre å finne DC hurtiglading.

Alt ble gjort gjennom telefon og OTA.

Her ligger god info på hva som må gjøres. Denne fulgte vi sånn noenlunde:
https://www.i-paceforum.com/forum/193-2018-jaguar-i-pace-ev-400-general-discussion/2895-software-over-air-sota-update-touch-pro-duo-explained.html

En viktig detalj, var at tenningen (klar til å kjøre) var på bilen og strømkabel koblet fra.
Inne i innstillinger under oppdatering var låsen i åpen posisjon i menyen.
Forhandler gikk da inn i TOPIx, la inn mitt VIN-nummer og aktiverte SOTA.
Dette tok flere minutter. Når det ble gjennomført tok forhandler å trykket på oppdater inne i TOPIx. Etter dette var det bare for meg å gå inn på innstillinger under oppdatering og se etter ny oppdatering.. plankekjøring deretter.








💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

#2
Gratulerer !
Du er nok første i Norge som har fått.

Sa forhandler noe om når de rullet ut til alle i Norge ?

4Matic Fanatic

Knall!  Dette er Nardo Bil?
Kanskje på tide jeg begynner å mase litt jeg også  :)

daktari

Funker ikke på min " independent operator" innlogging dessverre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LittleHammer

Fint! Men de forskjellige forhandlerne må inn på hver eneste bil de har solgt...  :o
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Tellus

#6
De har nok et system slik at Jaguar kan åpne alle. Inntil de gjør det tipper jeg forhandlerne kun åpner SOTA for å løse et spesifikt problem hos en kunde.

RayBomb

Sitat fra: Tellus på onsdag 24. april 2019, klokken 23:31
De har nok et system slik at Jaguar kan åpne alle. Inntil de gjør deg tipper jeg forhandlerene kun åpner SOTA for å løse et spesifikt problem hos en kunde.

Helt riktig. For min del var det pga turen min til Italia. Den nye versjonen skal være mye bedre på å sende meg til riktige hurtigladere (istede for AC som den kunne lett finne på).

Men ellers kan det sies, at denne versjonen har flere merkbare bugs, enn den jeg tidligere hadde. Så kan ikke anbefale versjonen noe spesielt.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 24. april 2019, klokken 22:59
Knall!  Dette er Nardo Bil?
Kanskje på tide jeg begynner å mase litt jeg også  :)
Det stemmer, men versjonen er ikke å anbefale egentlig.
Mye mer bugs i S19A_19.11.4-330884, enn 18D som jeg hadde før SOTA.
Nå slår creep seg av etter hver stopp. Flere paneler er borte, og jeg må logge ut og inn igjen for å få dem tilbake. Dette er alltid. Disse bugsene ser ut som de kommer alltid. Samtidig viser ikke ladetilstanden skikkelig som før (når man slår av bilen, i instrumentpanelet) bilen er helt grå, før vistes det grønt så mange prosent som batteriet var fylt.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: daktari på onsdag 24. april 2019, klokken 23:03
Funker ikke på min " independent operator" innlogging dessverre.
Må ha forhandler-rettigheter inne på TOPIx...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

daktari

Sitat fra: RayBomb på torsdag 25. april 2019, klokken 18:56
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 24. april 2019, klokken 22:59
Knall!  Dette er Nardo Bil?
Kanskje på tide jeg begynner å mase litt jeg også  :)
Det stemmer, men versjonen er ikke å anbefale egentlig.
Mye mer bugs i S19A_19.11.4-330884, enn 18D som jeg hadde før SOTA.
Nå slår creep seg av etter hver stopp. Flere paneler er borte, og jeg må logge ut og inn igjen for å få dem tilbake. Dette er alltid. Disse bugsene ser ut som de kommer alltid. Samtidig viser ikke ladetilstanden skikkelig som før (når man slår av bilen, i instrumentpanelet) bilen er helt grå, før vistes det grønt så mange prosent som batteriet var fylt.
Kan vel ikke bli verre enn 18C? Skjermene tar 30 s på å starte opp, masse annet rør som ikke er stabilt fra dag til dag, ekstremt tregt ryggekamera...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RayBomb

Joda, den oppleves som mer buggy enn 18d.
Det er irriterende å alltid måtte gå inn på profile, logge av, så logge på, og deretter slå på creep - Ved hver oppstart.
Har også hatt svart skjerm i noen minutter, og treg oppstart.. skal sjekke respons på ryggekamera etter jobb.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

xref

Sitat fra: RayBomb på fredag 26. april 2019, klokken 11:52
Joda, den oppleves som mer buggy enn 18d.
Det er irriterende å alltid måtte gå inn på profile, logge av, så logge på, og deretter slå på creep - Ved hver oppstart.
Har også hatt svart skjerm i noen minutter, og treg oppstart.. skal sjekke respons på ryggekamera etter jobb.

Har du Android Auto tilgjengelig i infotainment-systemet?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fantonsen

Sitat fra: daktari på torsdag 25. april 2019, klokken 20:09
Kan vel ikke bli verre enn 18C? Skjermene tar 30 s på å starte opp, masse annet rør som ikke er stabilt fra dag til dag, ekstremt tregt ryggekamera...

Nå er vel ryggekamera listet opp som et (fortsatt) kjent problem i 19A, og at dette skal fikses først i neste hoved-versjon.
Nå vet jeg ikke om 19B (som det antydes skal komme i juni) regnes som en ny hoved-versjon. Men håper det. Hvis ikke er jeg redd det bli svært lenge til dette blir rettet på.

Jeg har også forsøkt å oppdatere min 18C via SOTA nå uten hell, men tror jeg venter på enda en ny versjon basert på de problemene jeg nå leser om her.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

daktari

Hadde lånebil med 18D, den virket mye raskere enn 18C. Hadde også fungerende navigasjon i HUD og indikasjon med farge fra ultralyd i ryggekamera.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA