Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sommerdekk

Startet av Pirat, onsdag 24. april 2019, klokken 15:47

« forrige - neste »

tolapet

Hei
Ang. støy. De av dere som har fått understellsbehandling med extra støydemping..,..fungerer det??

borge

Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.

trykkertor

Sitat fra: borge på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:13
Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.
Det trenger jo ikke være en ulempe. :D

tolapet

Sitat fra: borge på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:13
Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.

Er det understellsbehandling med extra støydemping??

TorT

Sitat fra: borge på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:13
Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.

Helt enig i at det er ganske stort forbedringspotensiale når det gjelder støy.

Når det gjelder at du ikke klarer å føre en samtale i 70 km/t, synes jeg du skal ta det opp med legen din. Godt mulig at du kan få hjelp.  ;D

Konaen

Sitat fra: borge på tirsdag 07. mai 2019, klokken 18:13
Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.

Umulig faktisk, den var god  ;D

Biff

Umulig? Det var vel litt å ta i da. Du sitter ikke i bagasjerommet på et jetfly

tugit

Sitat fra: Biff på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:59
Umulig? Det var vel litt å ta i da. Du sitter ikke i bagasjerommet på et jetfly

Bagasjerommet på et jetfly? Det var vel å ta litt i da. Jetfly har vel ikke bagasjerom.

BigZ12

Fått et kjempetilbud på Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 95V XL
Rullemotstand A  Våtgrep B  Støyutslipp 69dB

Hvor mye tror dere at det ugjør i praksis? Vil jeg merke stor forskjell vs Nexen dekkene?
Etter 20 mil på motorvei i 110 sone, så er jeg veldig interessert i støydempende tiltak :O

andy99

Sitat fra: BigZ12 på torsdag 09. mai 2019, klokken 10:52
Fått et kjempetilbud på Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R17 95V XL
Rullemotstand A  Våtgrep B  Støyutslipp 69dB

Hvor mye tror dere at det ugjør i praksis? Vil jeg merke stor forskjell vs Nexen dekkene?
Etter 20 mil på motorvei i 110 sone, så er jeg veldig interessert i støydempende tiltak :O

Ikke kjøp! De er ikke støysvake. du kan ikke se på dB tall, det er for myk/fin europeisk asfalt. på norsk grov asfalt støyer de veldig og har en irriterende brummelyd.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

BigZ12

#25
Sitat fra: andy99 på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:12
Ikke kjøp! De er ikke støysvake. du kan ikke se på dB tall, det er for myk/fin europeisk asfalt. på norsk grov asfalt støyer de veldig og har en irriterende brummelyd.
Så hva kjøper jeg da? Har 17" turbinfelgene, og ønsker evt. å kjøpe dekk i original dim.. 215/55/17.

BigZ12

En som skriver på Facebook:
"Har målt 68db med Goodyear efficientgrip. Med nexen målte jeg 72. I 215/55-17. Godt fornøyd"
Så... hva velger en, og hvem skal en "stole på" :)

Moas

#27
Jeg har støydempet understellet på Konaen min og kjøpt inn Pirelli P7 sommerdekk.

Pirelli sommerdekk har jeg god erfaring med fra egolfen min, hvor det ble mindre veistøy etter at disse erstattet Conti sommerdekk.

På Konaen ble det bedre enn før. Opp til 50-60 km/t er det stille. Opp til 70-80 km/t er det noe veistøy, men betydelig lavere enn før. Etter dette så går det fint å kjøre bilen uten å få vondt i ørene. I en fullastet Kona i 120 km/t så er det faktisk ganske greit å kjøre nå, men uten last så merker du fortsatt veistøy. Støysynderen nå er nok de "tynne" dørene og baksete området. Jeg har eksperimentert med støymatter fra biltema i bagasjerommet, men det betyr lite.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

andy99

Sitat fra: BigZ12 på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:34
En som skriver på Facebook:
"Har målt 68db med Goodyear efficientgrip. Med nexen målte jeg 72. I 215/55-17. Godt fornøyd"
Så... hva velger en, og hvem skal en "stole på" :)
Jeg har goodyear dekkene og de BRÅKER. NAF er også enig med meg  :D
https://www.motor.no/tester/sommerdekk/2019/goodyear-efficientgrip-performance/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

BigZ12

Sitat fra: andy99 på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:56
Sitat fra: BigZ12 på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:34
En som skriver på Facebook:
"Har målt 68db med Goodyear efficientgrip. Med nexen målte jeg 72. I 215/55-17. Godt fornøyd"
Så... hva velger en, og hvem skal en "stole på" :)
Jeg har goodyear dekkene og de BRÅKER. NAF er også enig med meg  :D
https://www.motor.no/tester/sommerdekk/2019/goodyear-efficientgrip-performance/
Ok, takk for info. Da leter jeg videre :)
Har du noen andre dekk å anbefale?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA