Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høyfrekvent pipelyd

Startet av Kim-, onsdag 24. april 2019, klokken 09:32

« forrige - neste »

Kim-

Hei.

Noen andre enn meg som opplever en høyfrekvent pipelyd ved hastigheter rundt 50-80km/h og ca 10-50kw effektuttak. Lyden varierer i frekvens på hvor mye gass som gies. Det kan nesten sammenlignes i gamle biler hvor man hadde støy på anlegget som fulgte turtallet.

Legger jeg den i nøytral forsvinner all piping =).

Lå merke til lyden for et par uker siden og kan ikke huske å ha hørt det før. Nå hører jeg det godt hver dag..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

rolvesp

Har denne pipelyden jeg også... Men fra ca 30 - 80 km og ved nedbremsing ved bruk av regenerering. Har modell X 2018 modell.
Hvilken har du?
Har meldt den inn til Tesla uten noe tilbakemelding.

sjokomelk

Er ikke dette bare litt vanlig støy fra inverteren til en av motorene? Og kanskje også "torque sleep" som gjør at motoren bare jobber i perioder, og ikke sammenhengende, for å spare energi?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Kim-

Sitat fra: rolvesp på torsdag 25. april 2019, klokken 12:35
Har denne pipelyden jeg også... Men fra ca 30 - 80 km og ved nedbremsing ved bruk av regenerering. Har modell X 2018 modell.
Hvilken har du?
Har meldt den inn til Tesla uten noe tilbakemelding.

Har også 2018 modell. Lenge siden du meldte inn?

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 25. april 2019, klokken 13:43
Er ikke dette bare litt vanlig støy fra inverteren til en av motorene? Og kanskje også "torque sleep" som gjør at motoren bare jobber i perioder, og ikke sammenhengende, for å spare energi?
Spørsmålet er bare hvor mye er «vanlig» støy? Jeg føler det er litt plagsomt når man kjører, derfor jeg lurte om andre reagerer likt.

Har en ioniq også og den er nesten helt lydløs
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Bols

Hvis det er piping grunnet "torque sleep" så forsvinner lyden hvis du skrur av Range Mode. Fungerer i alle fall sånn på min model S.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA