Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svar fra Jaguar Norge ang SOTA

Startet av xref, tirsdag 23. april 2019, klokken 11:22

« forrige - neste »

LittleHammer

Min forhandler har akkurat svart meg at software OTA ikke er "sluppet løs" i Norge enda.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

4Matic Fanatic

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 24. april 2019, klokken 20:55
Min forhandler har akkurat svart meg at software OTA ikke er "sluppet løs" i Norge enda.
Og det viste seg jo da å være den sedvanlige bullshit siden den ene forhandleren tydeligvis ikke vet det den andre gjør...

daktari

Kan åpenbart ikke stole på fprhandlerne. Mitt verksted hevdet hardnakket at jeg ikke skulle ha noen oppdateringer selv om det f.. meg står eksplisitt i topix.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Da fikk jeg tilgang til S19A_19.11.4-330884.
Har lastet ned og oppdatert, nå må bare bilen bestemme seg for at den er avslått så ferdigstilles det kanskje også. :-)


4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på onsdag 24. april 2019, klokken 23:08
Kan åpenbart ikke stole på fprhandlerne. Mitt verksted hevdet hardnakket at jeg ikke skulle ha noen oppdateringer selv om det f.. meg står eksplisitt i topix.
Hos meg står det at jeg trenger H193 Gateway Module update.
Jeg fikk til svar fra forhandleren at de kunne sette opp en time for meg i midten av mai om jeg ønsket denne fikset.   :+1:

Tellus

Har forhandler åpnet opp SOTA spesielt for deg eller ble det bare plutselig tilgjengelig ?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:59
Har forhandler åpnet opp SOTA spesielt for deg eller ble det bare plutselig tilgjengelig ?
De la inn spesielt for mitt chassisnummer.

Bjørn Andreas Wentzel


4Matic Fanatic


RayBomb

Jeg anbefaler deg om ikke å oppdatere. Jeg har gjort det, og 19a11 er full av bugs.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

xref

Så for å få SOTA aktivert må jeg få forhandler til å gjøre det? Greit å vite. Henter bil i dag.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Snakket med verkstedet på Insignia og de hevdet hardnakket at SOTA ikke var rullet ut til noen i verden enda og at det kun er liten testgruppe som får det inntil videre. Forvirringen er komplett og min frustrasjon stiger videre.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tellus

Sitat fra: xref på fredag 03. mai 2019, klokken 12:32
Snakket med verkstedet på Insignia og de hevdet hardnakket at SOTA ikke var rullet ut til noen i verden enda og at det kun er liten testgruppe som får det inntil videre. Forvirringen er komplett og min frustrasjon stiger videre.

Stemmer nok dette. Kun i UK hvor en gruppe (muligens alle ?) har blitt aktivert for SOTA. Alle andre så vidt jeg vet har fått det etter individuell vurdering.

Jaguar har et sett av oppdateringer som fikser enkelte problemer, men innfører andre. Siste 'stabile' sett av programversjoner blir installert i de bilene som ruller av samlebåndet i dag. Så vidt jeg vet inneholder dette settet blant annet 18C/14.2 selv om 19Axxx/15.1 finnes der ute.

Antar Jaguar vurderer 19Axx/15.1 som mer problematisk enn 18C/14.2 for majoriteten av brukerne.

xref

Sitat fra: Tellus på fredag 03. mai 2019, klokken 13:52
Sitat fra: xref på fredag 03. mai 2019, klokken 12:32
Snakket med verkstedet på Insignia og de hevdet hardnakket at SOTA ikke var rullet ut til noen i verden enda og at det kun er liten testgruppe som får det inntil videre. Forvirringen er komplett og min frustrasjon stiger videre.

Stemmer nok dette. Kun i UK hvor en gruppe (muligens alle ?) har blitt aktivert for SOTA. Alle andre så vidt jeg vet har fått det etter individuell vurdering.

Jaguar har et sett av oppdateringer som fikser enkelte problemer, men innfører andre. Siste 'stabile' sett av programversjoner blir installert i de bilene som ruller av samlebåndet i dag. Så vidt jeg vet inneholder dette settet blant annet 18C/14.2 selv om 19Axxx/15.1 finnes der ute.

Antar Jaguar vurderer 19Axx/15.1 som mer problematisk enn 18C/14.2 for majoriteten av brukerne.

Jeg fikk utlevert bil i dag med 18C.

Jeg synes dog det er veldig rart at SOTA ikke skulle være tilgjengelig når Jaguar Norge skriver følgende til meg på epost:

SitatDet er ikke bare enekelte bileiere som deltar i et prøveprosjekt, det er alle I-PACE i Norge som dekkes av lanseringen av SOTA.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Eyvind Bernhardsen

#29
Sitat fra: xref på fredag 03. mai 2019, klokken 19:11
Jeg synes dog det er veldig rart at SOTA ikke skulle være tilgjengelig når Jaguar Norge skriver følgende til meg på epost:

SitatDet er ikke bare enekelte bileiere som deltar i et prøveprosjekt, det er alle I-PACE i Norge som dekkes av lanseringen av SOTA.

Jeg tror begge deler er riktig: SOTA er tilgjengelig for alle, men den siste versjonen av softwaren er ikke god nok til å rulles ut til alle, så foreløpig er det bare de som er med i prøveprosjektet i UK (og de som har meldt seg som prøvekaniner hos forhandler) som har fått den. I mellomtiden holdes vi andre tilbake på 18C.

Oppsummert: SOTA er tilgjengelig for alle, 19A er et prøveprosjekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA