Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Supercharging is almost complete"-melding når man ikke lader hos Tesla

Startet av fredag, tirsdag 23. april 2019, klokken 10:23

« forrige - neste »

fredag

Jeg var ute og kjørte litt i Sverige i påsken for å teste min nye Model 3.

Siden det var kø på supercharger i Uddevalla ladet jeg med CCS på Vattenfall sin hurtiglader i stedet, som er plassert på biloppstillingsplassene ved siden av superchargerne.

Etter hvert fikk jeg "Supercharging is almost complete"-melding på mobilen min, selv om jeg ikke ladet på superchargerne til Tesla. Det er tydelig at Tesla bare sjekker posisjonen til bilen når de sender ut disse meldingene. De burde sjekke om bilen faktisk er tilkoblet Teslas ladeuttak.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Da blir det spennende om du får beskjed om å flytte bilen når den er ferdig ladet, og om du blir belastet "idle fee" om du ikke gjør det  :D

Men det virker smått utrolig om det bare er posisjon og DC-lading = 1 som sjekkes.

Thomas Parsli

Er ikke "Idle fee" aktivt allerede?

Hvis Tesla begynner å pushe meldinger om at lading er ferdig -og hva det koster å bli stående- tipper jeg ladekøene blir mindre.
Noen ganger skulle jeg ønske de innførte "congestion charge" på laderene, i det minste når man lader over 80%.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Muffinman

Tror du må lese topic og åpningsinnlegget grundigere ;)
Dette handler ikke om lading på supercharger, men på annen hurtiglader i nærheten.

permagne

Jeg vil tro at det er bilen som sender ut melding om at den snart er fulladet, og ikke teslas supercharger.

Så når du lader med hurtiglader(DC) så får du melding fra bilem uavhengig av hvem som stiller med lader.

fredag

Sitat fra: permagne på mandag 06. mai 2019, klokken 16:12
Jeg vil tro at det er bilen som sender ut melding om at den snart er fulladet, og ikke teslas supercharger.

Så når du lader med hurtiglader(DC) så får du melding fra bilem uavhengig av hvem som stiller med lader.

Bilen vet om den er koblet til supercharger eller ikke, for det står pris for supercharger-lading når du lader. Det gjør det ikke når den er tilkoblet annen CCS hurtiglader.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA