Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dritt bak dørlister

Startet av geear, mandag 22. april 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

geear

Fikk ikke opp venstre FWD i dag, og førerdøra åpnet bare 15 cm. Viste seg å være pga dritt bak lista nederst på førerdøra (hvor det sitter ultralydssensor(er)) bak, tok hageslangen og spylte ut en haug med sand og støv, og så ble det bra etterpå, men lista buler litt og ser ikke topp ut på kloss hold. Noen som har prøvd seg på mer permanent løsning på det der? Frister nesten å legge en tec7-stripe rundt den, for å forsegle det permanent, men såklart noe dritt om den må av for en eller annen grunn...

Filip86

Vår har blitt byttet 4 ganger, så jeg kommer ikke til å bruke noe tec7 :)
Den har vært ok i starten, men så begynner den bare å løsne i bakkant, så har da sensoren blitt defekt etter noen uker. Mulig den endelig har blitt riktig montert.

geear

Antageligvis fordi de ligger badet i vann, salt og sand. Hadde det vært tett der hadde sikkert sensorene levd i veldig mange år...

geear

I følge Tesla er det ingen sensorer bak disse listene på fordørene, ultralydssensoren sitter visst nok høyt oppe på FWD. Merkelig at det plutselig begynte å virke etter å ha spylt rent...

Lynet

Etter det jeg kan se på delekatalogen er det følere i bunnliste på FWD.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

geear

Ja, de er ikke avstandsmålere, men skal stoppe når de toucher noe, sånn jeg forstår det. Men de kommer an på produksjonsdato, det har vært en endring en gang på type sensor og plassering på FWD i følge Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA