Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Om de utvendige dørhåndtakene

Startet av Strøm Tycoon, mandag 22. april 2019, klokken 15:43

« forrige - neste »

Strøm Tycoon

Nå har 7 forskjellige personer som ikke er spesielt Tesla-kyndige fått prøve seg på å åpne dørene utenfra.

Ingen klarte det på første forsøk.

Roy Aasen

Klarte det på andre  :).
Men det er en fabelaktig idiotkontruksjon. Vet ikke om det er mulig å få det mer u-ergonomisk?

HalvorV

Dette er jo gammelt nytt, superenkel forskning viser at det bare er de beste av oss som klarer å åpne en Model3. Alle andre er annenrangs mennesker... eller velger en bil de klarer å komme seg inn i  ;D
Tesla Model Y Perfomance

olavxxx

Jeg har faktisk sagt til folk: nå får vi se om du klarer å åpne håndtak og de har alle klart det med en gang.

HalvorV

#4
Ser konturene av et skille i evolusjonen:
"Joda sønn, nå skal du høre. Det ryktes at ca 47% av menneskeheten tok en annen rute enn oss. De klarte rett og slett ikke å åpne dørene på kjøretøyene sine og ble ikke lenger attraktive å avle videre på og forsvant et sted på et av evolusjonens mange blindspor"
Tesla Model Y Perfomance

Lynkjapp

Folk lærer etter hvert å åpne dørene. Men de lærer ikke å lukke dem med en enkel fingertupp på vinduslisten slik i hvert fall jeg gjør. Isteden ser bilen ut som dritt rundt håndtakene av alle hånd- og fingermerker når den har et ellers jevnt lag med pollen og veistøv på seg. Må vel bare kapitulere og betale en masse tusen for å få bilen preppet slik at den er enkel å spyle ren, eller enda heller ikke trekker til seg så mye støv.

Klykken

Du kan vel bruke et par hundringser på såpe, bøtte og scamp og vaske bilen?
Den blir uansett aldri ren ved avspyling. Kun håndvask gir ren bil.

Ellers, lukk dørene ved å dytte på glasset, nede ved karmen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Det er ikke på grunn av dørhåndtakene jeg kjøpte min TM3, for å si det slik... Nesten enda verre er det å komme seg ut igjen for nybegynnere. Håpløs design av Tesla, men det hindrer ikke meg å elske bilen  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lynkjapp

Sitat fra: Klykken på mandag 22. april 2019, klokken 18:27
Du kan vel bruke et par hundringser på såpe, bøtte og scamp og vaske bilen?

Det har jeg selvfølgelig på plass hjemme. Men nå var det slik at bilen ble møkkete på tur og det hadde vært fint å faktisk få den enkelt fin med litt høytrykksspyling underveis.

SitatDen blir uansett aldri ren ved avspyling. Kun håndvask gir ren bil.

Eh, og verden er kun svart eller hvit? Det finnes ingen mellomting mellom stygt møkkete og nyvasket?

SitatEllers, lukk dørene ved å dytte på glasset, nede ved karmen.

Fingeravtrykk på glass med mørk bakgrunn vises tydeligere enn fingeravtrykk på krom.

GOS

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 22. april 2019, klokken 15:48
Klarte det på andre  :).
Men det er en fabelaktig idiotkontruksjon. Vet ikke om det er mulig å få det mer u-ergonomisk?
Jeg skjønner ikke problemet; Trykke inn med tommeltottene og samtidig drar ut med lillefing/den ved siden av lillefing når hendelen kommmer ut. Dette går i en bevegelse.

Har ingen problem med den løsningen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ladov

Selv de som har åpnet dørene før sliter åpenbart med å gjøre det igjen. Eller kanskje de bare står og famler rundt etter håndtaket mens de kikker i en helt annen retning..
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Dessuten er det ganske støvete her om dagen.. :(
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

GRS

TM3P sort/sort

Øyvind.h

Jaja. Dere får trøste dere med at andre biler fortsatt har startknapp for å starte bilen :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA