Skrevet av Emne: Livet sammen med Kona  (Lest 20398 ganger)

tuono

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Livet sammen med Kona
« Svar #150 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 13:52 »
Det viser strømforbruk til vedlikeholdslading av 12V batteriet.

Feil! Aner ikke hvordan man legger inn dokumenter og bilder her, men jeg har utfyllende info om hva som gjelder mht. den visningen han spør etter.

mooser

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #151 på: Onsdag 27. Mars 2019, klokken 14:53 »
'Vedlegg og andre alternativer' når du svarer på post.

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #152 på: ſøndag 30. Juni 2019, klokken 21:58 »
Tok en tur til Nordby Shoppingcenter med Konaen i dag. Var digg å vite at man lett kan kjøre tur-retur uten å lade. Tok allikevel en tur på treig-ladingen i parkeringshuset. Det er 12 plasser som er gratis, var 1 ledig da vi kom dit. Eneste jeg gjorde feil først var at jeg trodde de mente Plan P-2 da det stod "andre plan" i beskrivelsen på Nordby sine hjemmesider. Andre plan er P-1.

1000kwh

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #153 på: ſøndag 30. Juni 2019, klokken 22:00 »
Tok en tur til Nordby Shoppingcenter med Konaen i dag. Var digg å vite at man lett kan kjøre tur-retur uten å lade. Tok allikevel en tur på treig-ladingen i parkeringshuset. Det er 12 plasser som er gratis, var 1 ledig da vi kom dit. Eneste jeg gjorde feil først var at jeg trodde de mente Plan P-2 da det stod "andre plan" i beskrivelsen på Nordby sine hjemmesider. Andre plan er P-1.
Fint at du er fornøyd, men er det ikke best å la laderne stå til dem som faktisk trenger det?

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #154 på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 17:21 »
Fint at du er fornøyd, men er det ikke best å la laderne stå til dem som faktisk trenger det?

Var der bare ca 2 timer. Var 3 ledige plasser da vi dro, så folk lider nok ingen nød. Var første gang jeg brukte den laderen som har en vanlig stikkontakt i den andre enden. Har lyst til å prøve ut litt forskjellig. Har kun hatt elbil i 2 uker nå.

Biff

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #155 på: Tirsdag 02. Juli 2019, klokken 09:42 »
På en 12v lader vil en kona lade ca 20% ila 7-8 timer. Det tar ca 10-20 minutter på hurtiglader. Jeg mener det er høflighet å gi sakteladerne til de som har biler med under 200km maks rekkevidde

Håkon77

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #156 på: Tirsdag 02. Juli 2019, klokken 22:30 »
På jobben har vi stikkontakt, 5stk, og ca 10 elbiler. Når jeg kjørte Leaf var jeg avhengig av lader da det gikk med 80% en vei. Den ladet så og si opp til 100% på 8timer. Med Kona går det med 20-25% og jeg får 10-15% på 8timer. Jeg ser ikke helt poenget med at jeg skal stå der da. Men jeg registrerer at andre lader der uansett. Når man har ioniq, med 5mils reisevei, så er det ikke behov for lading. Eller når man plugger i Teslaen og lar den stå i to døgn. Vi er alle forskjellige og for noen er kanskje økonomi viktigere enn høflighet.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

Biff

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #157 på: Onsdag 03. Juli 2019, klokken 13:26 »
Vi er alle forskjellige og for noen er kanskje økonomi viktigere enn høflighet.

Der beskrev du nettopp mennesket som art  :+1:

batterimannen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #158 på: Lørdag 13. Juli 2019, klokken 20:52 »
 [ You are not allowed to view attachments ]

Baggasjerom med barnevogn. Får plass til 1 bag eller ca 2 poser i tillegg uten å styre for mye.