Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjulskift Model 3 (fiks for jekk)

Startet av Slettet profil, søndag 21. april 2019, klokken 16:50

« forrige - neste »

TøddiVedder

Hadde kjøpt jalla kina jackpads. Prøvde dem idag, men fikk dem ikke inn i hullet. Regner med at de skal gli rett i hullet? Eller skal jeg la jekken presse den inn?

RuneW

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 06. mai 2020, klokken 20:09
Hadde kjøpt jalla kina jackpads. Prøvde dem idag, men fikk dem ikke inn i hullet. Regner med at de skal gli rett i hullet? Eller skal jeg la jekken presse den inn?

De skal vel være såpass trange at de blir sittende mer eller mindre fast, uten å dette ned?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TøddiVedder

Ja. Det tenkte jeg også  men disse får jeg ikke oppi hullet iten makt med jekken.

RuneW

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 07. mai 2020, klokken 07:46
Ja. Det tenkte jeg også  men disse får jeg ikke oppi hullet iten makt med jekken.

Kan det være at du har fått til TMS eller TMX og at det er forskjellig diameter på hullene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TøddiVedder

Ja. Det kan være. Som sagt er det billig kina. Kan bilen ta skade hvis bruker dem?
Bør jeg prøve å modifisere dem, slik at dem går inn i hullet uten problemer?


TøddiVedder

Kjapt spørsmål. Når skifter til sommerdekk, skal jeg ha dekkene med mest mønster foran eller bak?

magnetic

#37
mest mønster framme hvis man vil unngå vannplaning. særligt ved lite mønster igjenn.
bakhjula slitest mest ved at bakre motor jobber mest, så ved halvslitte dekk kan man bruke de med mest mønster bak, for å jevne ut slitasjen.
De første model 3 hadde kun motor bak + mere vektfordeling der og slet ut dekka mye fortere bak, så det var vanligt med dekk rotasjon (fra bakdekk til forran )

RuneW

Har kjørt 25kkm siden mars i fjor og når jeg søyle sette på sommerdekkene i vår så var jeg merkelig nok ikke istand til å finne et dekkpar som var mer slitt enn det andre. Helt lik slitasje på alle 4. Jeg kjører riktignok som en gammel tante, men likevel...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 16. mai 2020, klokken 14:37
Har kjørt 25kkm siden mars i fjor og når jeg søyle sette på sommerdekkene i vår så var jeg merkelig nok ikke istand til å finne et dekkpar som var mer slitt enn det andre. Helt lik slitasje på alle 4. Jeg kjører riktignok som en gammel tante, men likevel...
Min performance blir ikke «tantekjørt» og er kjørt like langt, kan heller ikke se forskjell på foran og bak.

Vesel

Reverse Logic sin jackpad fungerer aldeles utmerket med denne jekken fra Biltema. Selges ikke den jackpaden lenger?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA