Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjulskift Model 3 (fiks for jekk)

Startet av Slettet profil, søndag 21. april 2019, klokken 16:50

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Jeg synes at den største fordelen med å bruke en Jack Pad fra ReverseLogic er at du kan stappan inn i hullet...og så henger den der, sånn at du kan kjøre jekken opp og se hvor du må treffe uten å måtte ha en hånd på klossen og en hånd på jekken...men om det er verdt 280 kroner for andre vet jeg ikke. Min rygg ble lykkelig. Kjøpte og en jekk som kunne takle SUV, i tilfelle det blir neste bil. Vet ikke hvor høy jekk Model Y krever...eller eventuelt Cybertruck... men på denne bilen er det jo mest at den må kunne gå lavt nok...særlig med en høy ReverseLogic-pad i mellom...

Den nye ReverseLogic-klossen (med gult på) er forøvrig 10mm lavere enn den første versjonen, sånn at det ikke blir like trangt, og du ikke trenger like lav jekk... Performance-bilen er forøvrig også 10mm lavere enn LR.

På dekkverstedet så brukte de ikke noen pad, men da løftet de 4 punkter samtidig...

https://reverselogic.ecwid.com/Pair-of-Low-Profile-Model-3-Pads-p144436276
Tesla Model Y                         2021-

Autowinder

Må si at Julas eller Biltemas jekk i aluminium med håndtak på siden (de er like med unntak av fargen) har langt skaft og doble hydraulikkpumper og en stoppventil som ikke siger ved vridning på skaftet. Lette 3-4 tak uten særlig kraft og rett under 1000-lappen for 1,5t og god løftehøyde er greit kjøp. Biltema har forresten hatt 30% på den nye lavere Bahco jekken nå.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder

Har du link til de to som er like på jula og biltema?

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder


Tom

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:58
Verdt å betale 1000 mer for bahco?
For.dekkskifte et par ganger i året er svaret nei..

RuneW

Sitat fra: Tom på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:11
Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:58
Verdt å betale 1000 mer for bahco?
For.dekkskifte et par ganger i året er svaret nei..

Husk at du får med bag på Bahco-tilbudet da (hvem i all verden oppbevarer jekken sin i en bag)?

Men fra spøk: Personlig har jeg 6 dekkskift i året og slet ut en "Biltema-grade" jekk i løpet av 4 år. For meg er dette tilbudet spennede, selv om jekken jeg har fortsatt holder mål. Jeg blir i godt humør av godt verktøy (og ditto vice versa).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. mai 2020, klokken 16:50
Må si at Julas eller Biltemas jekk i aluminium med håndtak på siden (de er like med unntak av fargen) har langt skaft og doble hydraulikkpumper og en stoppventil som ikke siger ved vridning på skaftet. Lette 3-4 tak uten særlig kraft og rett under 1000-lappen for 1,5t og god løftehøyde er greit kjøp. Biltema har forresten hatt 30% på den nye lavere Bahco jekken nå.

Enig, veldig bra jekk. Så en nabo som hadde en slik og da måtte jeg bare ha den. Kjøpte den utpå sommeren, da kostet den 600 for et par år siden.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

knegg

Sitat fra: RuneW på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Sitat fra: Tom på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:11
Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 06. mai 2020, klokken 06:58
Verdt å betale 1000 mer for bahco?
For.dekkskifte et par ganger i året er svaret nei..

Husk at du får med bag på Bahco-tilbudet da (hvem i all verden oppbevarer jekken sin i en bag)?


Har ofte savnet en bag å ha den i. Har ikke garasje og må ofte stable i boden inn og ut. Med alle delene som er på en stor jekk så hadde en egen bag vært gull  :o
2020 Model 3

Rosstopher

Sitat fra: RuneW på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Men fra spøk: Personlig har jeg 6 dekkskift i året og slet ut en "Biltema-grade" jekk i løpet av 4 år. For meg er dette tilbudet spennede, selv om jekken jeg har fortsatt holder mål. Jeg blir i godt humør av godt verktøy (og ditto vice versa).

Helt enig i at jobben blir mer gøy med godt verktøy. Jeg har hatt sånne 300-kroners-jekker i mange år og aldri klart å slite ut en. Grunnen til at jeg har hatt flere er at jeg på en eller annen måte har klart å miste de under flytting.

I dag har jeg en sånn til 1000 kroner fra Jula. Den er perfekt for hobby-mekanikeren som bytter dekk og gjør andre småting noen ganger i året. Man trenger i hvert fall ikke noe mer. Kunne også ha klart meg med mindre, men man skal jo trives i garasjen også.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

#25
Sitat fra: Rosstopher på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:31
Sitat fra: RuneW på onsdag 06. mai 2020, klokken 08:36
Men fra spøk: Personlig har jeg 6 dekkskift i året og slet ut en "Biltema-grade" jekk i løpet av 4 år. For meg er dette tilbudet spennede, selv om jekken jeg har fortsatt holder mål. Jeg blir i godt humør av godt verktøy (og ditto vice versa).

Helt enig i at jobben blir mer gøy med godt verktøy. Jeg har hatt sånne 300-kroners-jekker i mange år og aldri klart å slite ut en. Grunnen til at jeg har hatt flere er at jeg på en eller annen måte har klart å miste de under flytting.

I dag har jeg en sånn til 1000 kroner fra Jula. Den er perfekt for hobby-mekanikeren som bytter dekk og gjør andre småting noen ganger i året. Man trenger i hvert fall ikke noe mer. Kunne også ha klart meg med mindre, men man skal jo trives i garasjen også.

Enig, godt verktøy er halve jobben. Og dette tjener man raskt inn igjen sett opp mot verkstedsutgifter.

De røde sånne 300-kroners-jekker  de ryker i smørepakningene og lekker og synker ned med tiden. Farlig. Bedre å legge litt penger i kvalitetsutstyr :+1:

TøddiVedder

Kjøpte bahco'en. Så noen hakk bedre ut, men hadde nok holdt med den til kr 999. Den var lett og med bag, som er greit å stue vekk.

Thomas Parsli

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 06. mai 2020, klokken 09:38
De røde sånne 300-kroners-jekker  de ryker i smørepakningene og lekker og synker ned med tiden. Farlig. Bedre å legge litt penger i kvalitetsutstyr :+1:

Vår (399, på Clas Ohlson) er vel rundt 15 år gammel, blir brukt på to biler hvert år -og fungerer 100%.
I tillegg låner naboen den en del.

Farlig?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Autowinder

Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 06. mai 2020, klokken 11:39
Kjøpte bahco'en. Så noen hakk bedre ut, men hadde nok holdt med den til kr 999. Den var lett og med bag, som er greit å stue vekk.
Gratulerer, den ser bra ut, selv om den er litt lik de andre 2, men unntak av to hjul foran i stedet en rull.
Jeg har ikke merket negative utslag fra aluhjulene på asfalten ute, den er stødig og bra. Men du har et godt poeng med medfølgende bag når en ønsker å pakke den bort :)
Jeg hadde en 400-kroners fra Jula før, men kort arm og litt sig om en ikke fulgte godt med, ble jeg lei av.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Counterpointer

Vet ikke helt om jeg liker den rulla som er foran på 1000kr utgavene fra Jula og Biltema.
Er det noen forskjell i bruk? Synes det ser litt mindre stødig ut enn to utvendige hjul.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA