Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autonomy Investors Day

Startet av JorEl, søndag 21. april 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

JorEl

Synes det er fint at Tesla fokuserer på den nyeste bilen som produseres i hopetall. Det er jo denne de har "satset firmaet på". Model S får sin dag i solen når den igjen får en refresh. Model X er fremdeles en bauta, som fremdeles er "ny".
Men jeg tror akkurat i dag er det den nye FSD-prosessoren som får være midtpunktet, men den må jo være satt inn i en bil som skal vise hva den er god for. Hvilken bil som kjører "auto" på showet blir  kanskje ikke så interressant om Musk sier at alle Tesla med FSD, skal kunne gjøre samme bragden.


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: ModelS på mandag 22. april 2019, klokken 11:24
Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2019, klokken 22:34
Håper snart på skikkelig automatisk vindusvisker funksjon. Har skrudd den av :-X Men ok den virker normalt i hvert fall. Men vi som kjøper Tesla vil ha noe bedre enn normalt ;)
Syns den funker ganske greit i den siste oppdateringen.

Enig. Nå har det bare regnet én dag her siden den siste oppdateringen, men det var en tydelig forbedring. Det er da noe....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på mandag 22. april 2019, klokken 11:27
Synes det er fint at Tesla fokuserer på den nyeste bilen som produseres i hopetall.
Ifølge Musk så er det 400.000 biler som skal få FSD, og som faktisk også har betalt for det. Synes heller det burde være slik at de som har ventet lengst (opptil 3 år), skulle bli prioritert. Brorparten av bilene er faktisk S/X.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

#18
Jeg er bare 6mnd gammel Teslagutt, som betalte for FSD for en mnd siden. Derfor legger jeg meg ikke opp i hva andre måtte mene, annet enn å si hva jeg syns.. :)
Skal ikke langt tilbake i tid for å finne eiere som var oppgitt, forbannet for at de hadde betalt for noe som aldri kom. Nå ser det jo ut som det fikser seg for alle med FSD, men forstår at de som var først i kø vil ha først. Men for Tesla er det kanskje ikke så lett, om det er TM3 f.eks, som er lettest og få opp til FSDnivå. Personlig er jeg fornøyd om jeg får god valutta for pengene. Det er mye viktigere, synes jeg.

Skjønner godt de kundene som kjøpte FSD for lenge siden og som til og med har solgt bilen sin..da svir det. Her burde Tesla ordnet opp. Kanskje de finner på noe ekstra i kveld?

Edit; Alt i alt, så synes jeg Tesla er det firmaet i bilbransjen som tar best vare på kundene, selv om de roter her og der. De vel-etablerte er bare proffe i sin nei-sorry-argumentajon..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

Verre enn å sitte i telefonkø...  :-[
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TeslaModelX

Fengende musikk i det minste :)
Noen som vet hvilken sang det er? :P

Vhagar

Tesla setter dato og tidspunkt, uten press, og likevel bommer de. Dette er jo ikke akkurat planlagt i går. Det er faktisk flaut.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ElTor


Motorwatt

Trodde det var 20:20, men det var kanskje årtallet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

daktari

Presentasjonen er jo interessant, plutselig, hvis de selger chip med software så er de jo en MobilEye-konkurrent!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

Utrolig god presentasjon av Teslas neurale nettverk og hvordan det fungerer. Skjønte mye mer av nn konseptet enn jeg gjorde før.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ToWalkOrDrive

Har ikke sett, men blir dere overbevist at bilen skal takle smale vestlandsveier, eller vil dette fremdeles være for veier som er brede og godt oppmerket?
Tesla Model Y                         2021-

sjokomelk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 22. april 2019, klokken 22:30
Har ikke sett, men blir dere overbevist at bilen skal takle smale vestlandsveier, eller vil dette fremdeles være for veier som er brede og godt oppmerket?
Hvordan takler du smale vestlandsveier? Bilen takler det på nøyaktig samme måten. Og den gjør det ganske mye og bra allerede i dag, men bak kulissene.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA