Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autonomy Investors Day

Startet av JorEl, søndag 21. april 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: RuneW på søndag 21. april 2019, klokken 19:13
Jepp, blir spennende!
Ikke så sikker. Redd for at dette blir TM3-jippo, og at det fremdeles tar laaang tid før det er noe som materialiserer seg. Iallfall for oss med S/X.

Oktober 2016:

Tesla wants new self-driving tech to autonomously road trip from LA to New York

https://www.theverge.com/2016/10/19/13341100/tesla-self-driving-autonomous-road-trip-la-nyc
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Jeg tenker at det kanskje ikke er noen forskjell på TM3 og S/X om vi får FSDcomputeren installert?
Eller har TM3 noen kameraer eller radarer som S/X ikke har? Viss nei så er det vel kun snakk om tid før softwaren kommer til alle bilene. Noen må jo være først, så jeg bryr meg ikke om TM3eierne må være betatestere for oss som har S eller X med betalt FSD :)

Her er en oppvarming ;)
https://youtu.be/5Se2sErq-3Y
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2019, klokken 21:57
Eller har TM3 noen kameraer eller radarer som S/X ikke har?

Har i allefall et kamera inne i kupe over speil for å filme passasjerene som S/X ikke har
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tellus

Kanskje skiltgjenkjenning blir lansert som «soon to be available»  :)

JorEl

#7
Sitat fra: o.b.lix på søndag 21. april 2019, klokken 22:13
Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2019, klokken 21:57
Eller har TM3 noen kameraer eller radarer som S/X ikke har?

Har i allefall et kamera inne i kupe over speil for å filme passasjerene som S/X ikke har
Dette kameraet var i følge Musk, når man "leier ut bilen" gjennom dette Tesla-Taxi opplegget. Det tror jeg kommer etter at bilen min er betalt, ca 9,5år ::) Kameraet er i tilfelle noen ødelegger noe i bilen.
(For de som liker å være skeptiske til overvåkning, så fikk jeg med meg at alle elbiler i Kina, må gi fra seg opplysninger til myndigheter :-1:)
Edit; kameraet brukes ikke til å se på øynene til føreren slik noen andre selskaper gjør.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: Tellus på søndag 21. april 2019, klokken 22:22
Kanskje skiltgjenkjenning blir lansert som «soon to be available»  :)
Dette savner jeg. Og det må jo gjøre litt vondt for Musk at AP1 har dette. (Mobileye)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Håper snart på skikkelig automatisk vindusvisker funksjon. Har skrudd den av :-X Men ok den virker normalt i hvert fall. Men vi som kjøper Tesla vil ha noe bedre enn normalt ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Min erfaring er at utviklingen går ett skritt fram, og to tilbake. Mens 2018.46.2 og 2018.48.12 viste positiv utvikling på TACC, har 2019.5.15 og 2019.8.5 gått den motsatte veien, og er betydelig dårligere enn de foran nevnte. Dette er betenkelig, og viser at de fremdeles har et godt stykke arbeid foran seg. For min del holder jeg forventningen lav.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

Sitat fra: Motorwatt på søndag 21. april 2019, klokken 20:59
Sitat fra: RuneW på søndag 21. april 2019, klokken 19:13
Jepp, blir spennende!
Ikke så sikker. Redd for at dette blir TM3-jippo, og at det fremdeles tar laaang tid før det er noe som materialiserer seg. Iallfall for oss med S/X.

Vel, nå har jeg TM3 så...

Uansett er det spennende i et teknologisk perspektiv - uansett hvilken bil man har.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tellus

Egentlig litt rart at de gjør dette i forkant av en litt dårlig kvartal. Ofte lurere å få ut dårlige nyheter først for deretter pøse på med gode nyheter. Kanskje kvartalet blir bedre enn ventet  ;)

TeslaModelX

Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2019, klokken 22:34
Håper snart på skikkelig automatisk vindusvisker funksjon. Har skrudd den av :-X Men ok den virker normalt i hvert fall. Men vi som kjøper Tesla vil ha noe bedre enn normalt ;)

Syns den funker ganske greit i den siste oppdateringen.

JorEl

Sitat fra: ModelS på mandag 22. april 2019, klokken 11:24
Sitat fra: JorEl på søndag 21. april 2019, klokken 22:34
Håper snart på skikkelig automatisk vindusvisker funksjon. Har skrudd den av :-X Men ok den virker normalt i hvert fall. Men vi som kjøper Tesla vil ha noe bedre enn normalt ;)

Syns den funker ganske greit i den siste oppdateringen.
Får prøve den igjen, neste gang det regner :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA