Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW ansatte med i gruppe av shorters som vil sabotere Teslas selvkjøringsdemo

Startet av olavxxx, søndag 21. april 2019, klokken 12:11

« forrige - neste »

olavxxx

Det er jo litt trist at shorters kan gjøre nesten hva de vil for å styre aksje, mens Elon får gigantbøter for å si han vil ta aksjen privat. Jeg mener personlig at hvis man er en shorter som driver å saboterer for å styre aksjen, burde de få samme type bøter som Elon fikk for å si han ville ta aksjen privat.

Men i dette tilfellet er det jo enda verre, de både planlegger og oppfordrer andre til å sabotere og dermed skape trafikk-farlige sitasjoner under selvkjøringsdemoen 24. April.

Kilden som jeg anbefaler å lese er da her: https://electrek.co/2019/04/20/tesla-shorts-threaten-accidents-restraining-order/?fbclid=IwAR2nnRB3u1a9uwpPfe_ZprGmGNkNc0bmAwjvVH6Rdivd9Optt4v5OIsJWCc

Det at han ene som er med i shorters/sabotasjeplanleggeren er høyt ansatt i VW konsernet er jo ekstra ille, ikke at det betyr at VW står bak episoden altså (de gjør jo selvsagt ikke det), men jeg mener jo at han burde da som person se på sin egen rolle i et konkurrerende selskap og oppføre seg litt mer diplomatisk.

Jeg kunne skjønt det hvis han feks jobbet for brødrene Koch.

Eyvind Bernhardsen

Som alltid når noen roper om «Tesla shorts» lukter det konspirasjonsteori, men her er det tydeligvis også en forstyrret person med i bildet.

Vær Varsomplakaten burde gjelde i sånne sammenhenger; selvfølgelig er det trist når noen nærer et så intenst hat mot en organisasjon (hvis det ikke er Elon selv som er målet), men det er unødvendig å gi det så mye oppmerksomhet.

SurSnasen

Du burde kanskje heller hatt en tråd-tittel som faktisk var i tråd med innholdet? Dette dreier seg om en enkelt, forstyrret fyr som IKKE jobber i VW (men som derimot har en bror, hvis rolle i dette er ukjent, som jobber for VW). Fyren kjører en Acura, ikke VW.

Så hvorfor trekker du inn VW-ansatte i denne saken?

Thomas Parsli

Sitat fra: StianSoppsan på tirsdag 23. april 2019, klokken 08:08
Dette dreier seg om en enkelt, forstyrret fyr som IKKE jobber i VW (men som derimot har en bror, hvis rolle i dette er ukjent, som jobber for VW). Fyren kjører en Acura, ikke VW.

TSLAQ er nok litt flere -eller mer omfattenden- enn Randeep Hothi...
Mens Hothi muligens sliter litt, gjør f.eks Lawrence Fossi dette for pengene.

VW-koblingen kommer av at broren til Hothi jobber for VW og man trodde det var et av motivene til Hothi. Tittelen på denne tråden er imidlertid feil og bør endres.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Espen Hugaas Andersen

TSLAQ-gjengen er koko, ikke noe tvil om det.

De har til og med opprettet en gofundme-side for å samle inn penger til å forsvare Skabooshka. Så å si at dette handler om en enkelt forstyrret fyr stemmer jo ikke: https://www.gofundme.com/skabooshka-defense-fund

Det er samlet inn 750.000 kroner fra TSLAQ-folk som tydeligvis syns det er helt greit å forsøke å forårsake ulykker på offentlig vei, snike seg inn på privat område og sette opp kameraer, og kjøre på folk med biler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Dette viser hvor fullstendig forkvaklet shorterne er. Dette er ikke den eneste shorteren som er avslørt, for å si det slik.

Det viser seg at de til og med er villige til å påføre skade på både gjenstander og mennesker for å ødelegge Tesla-aksjen.

Likevel er det Musk som får alle angrepene mot seg. Forstå det den som kan.

Amoss

Model S 85D

DagfinnN

Sitat fra: emurof på mandag 06. mai 2019, klokken 16:11
Dette viser hvor fullstendig forkvaklet shorterne er. Dette er ikke den eneste shorteren som er avslørt, for å si det slik.

Det viser seg at de til og med er villige til å påføre skade på både gjenstander og mennesker for å ødelegge Tesla-aksjen.

Likevel er det Musk som får alle angrepene mot seg. Forstå det den som kan.
Husk at det er store mørke seige (olje) krefter bak her. Tesla er kanskje den fremste/mest synlige aktør som truer en trilliard-næring. Det er naivt å tro at noen ikke er villig til å ta de fleste metoder i bruk for å forsvare så mye penger.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arthur

Sitat fra: olavxxx på søndag 21. april 2019, klokken 12:11
Det er jo litt trist at shorters kan gjøre nesten hva de vil for å styre aksje, mens Elon får gigantbøter for å si han vil ta aksjen privat. Jeg mener personlig at hvis man er en shorter som driver å saboterer for å styre aksjen, burde de få samme type bøter som Elon fikk for å si han ville ta aksjen privat.

Kanskje det burde værre forbud mot å shorte en aksje.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Nei, det bør ikke være forbud mot shorting, men shortere slipper unna med mye manipulasjon. Det er klart det forsøkes manipulasjon på begge sider, men shortere kan være helt ekstreme og det får som regel ingen konsekvenser for dem.

En "funding secured"-tweet (som til og med var sann) får verden til å eksplodere omtrent, mens shorternes konstante manipulasjon ikke blir rørt engang.

Motorwatt

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. mai 2019, klokken 07:33
En "funding secured"-tweet (som til og med var sann) får verden til å eksplodere omtrent, mens shorternes konstante manipulasjon ikke blir rørt engang.
Forslag til løsning?

Synes ikke "funding secured" kan sammelignes. Her var det faktisk majoritetseier, CEO, og styreformann som uttalte seg, men det ble ikke noe av Og selv om den var sann, så har vel shortere også rett i blant.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Shorting er greit. Men å begå kriminelle handlinger for å få shorten til å bli vellykket er ikke greit!

Gråsone-manipulering juridisk sett for å hjelpe shorterne er etter min mening heller ikke greit. Men det gjelder også de som er long - f.eks. kjøper ordinære aksjer.

Det som er trist her er vel at hovedpersonen virker som en ustabil person med psykiske problemer. Og med en bror som jobber for Volkswagen. Og en manipulerende heiagjeng av ivrige shortere som fyrte opp under situasjonen.

arthur

Alle snakker sin egen lommebok enten de er shortere, har kjøpt askjer i et selskap, eksempelvis Tesla eller bare er medlem av Elons fanclub. Forøvrig drives markedet primært av to faktorer; grådighet og frykt. Så kan folk ellers mene hva de vil om saken, men sånn er det, dessverre kan man kanskje si.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amoss

Sitat fra: emurof på tirsdag 07. mai 2019, klokken 07:33
Nei, det bør ikke være forbud mot shorting, ...

Nå er ikke jeg noen ekspert på aksjemarkedet, men slik jeg forstår det så går shorting ut på å "selge skinnet før bjørnen er skutt", altså å selge aksjer man ikke eier. DET bør etter min mening være forbudt. Spesielt når man ser hvordan folk manipulere markedet for å få dette til å fungere.
Model S 85D

HCO

Shorting er en viktig mekanisme for å unngå bobler. Det er verken mer eller mindre umoralsk enn annen aksjehandel.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA