Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autonomy Investors Day

Startet av JorEl, søndag 21. april 2019, klokken 12:29

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Øggen på torsdag 25. april 2019, klokken 22:10
Be my guest Elon.

E vel utsatt no pga at det åpnast for bestilling Av Model 3 i England rundt 01 Mai.
For min egen del e det uansett uaktuellt å kjøpe. Hadde ej fått bekrefta montering av HW3.0 unit ved kjøp av FSD i tilbudsperioden, så hadde ej handla. Men no, nope!!
Alle som kjøper FSD får oppgradering til FSD-computeren (HW3) gratis.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øggen

Nope, ingen kunne bekrefte AT ej fikk HW3 unit om ej kjøpte FSD på det tidspunktet. Derfor blei det ikkje kjøpt.
Det blei bekrefta først etter at "tilbudet" va over.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

daktari

Jeg er mer spent på hva som skjer med oppgradering av AP2-bilene som kjøpte FSD. De har ikke samme kameraer, radarer eller styremotor (ledningsnett?) som Ap2.5-bilene. antagelig får de tilbud om å bytte bil fratrukket bruksfradrag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 27. april 2019, klokken 09:20
Jeg er mer spent på hva som skjer med oppgradering av AP2-bilene som kjøpte FSD. De har ikke samme kameraer, radarer eller styremotor (ledningsnett?) som Ap2.5-bilene. antagelig får de tilbud om å bytte bil fratrukket bruksfradrag.
EM sa at alle biler produsert fra høsten 2016 har nødvendig redundans for FSD.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: daktari på lørdag 27. april 2019, klokken 09:20
Jeg er mer spent på hva som skjer med oppgradering av AP2-bilene som kjøpte FSD. De har ikke samme kameraer, radarer eller styremotor (ledningsnett?) som Ap2.5-bilene. antagelig får de tilbud om å bytte bil fratrukket bruksfradrag.

Jeg har en slik, X75D AP2.0 FSD produsert rundt årsskiftet 2016/2017. Blir spennende å se hva som skjer ja. Bytte bil er helt uaktuelt, jeg gir ikke slipp på stoffsetene mine.

Sitat fra: turfsurf på lørdag 27. april 2019, klokken 09:52
EM sa at alle biler produsert fra høsten 2016 har nødvendig redundans for FSD.

Vi får håpe det stemmer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Hvorfor kablet man da om 2.5 hvis det var tilstrekkelig i 2.0?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Jeg husker når 2.5 kom og Elon sa det var heller en 2.1versjon..

For de som vil lese litt fra et annet forum;
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/was-just-told-that-ap-2-0-wont-get-fsd.146610/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 27. april 2019, klokken 09:56

Vi får håpe det stemmer...
Tiden vil vise. Det får ihvertfall et forklaringsproblem viss ikke, og potensielt en haug med biler i retur...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 27. april 2019, klokken 10:11
Hvorfor kablet man da om 2.5 hvis det var tilstrekkelig i 2.0?
Kanskje det bare var for å legge til rette for enklere bytte til FSD-computeren, men at det også lar seg gjøre med 2.0, bare at det er litt mer arbeid?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA