Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva bør man være obs på ved utlevering?

Startet av xref, fredag 19. april 2019, klokken 20:43

« forrige - neste »

xref

Det nærmer seg tiden for overtakelse av bilen min og jeg starter de mentale forberedelsene. Inntrykket mitt er at enkelte forhandlere, min inkludert, vet svært lite om elbiler generelt og overraskende lite om de elbil-spesifikke aspektene ved I-Pace. Lurer derfor på om noen har noen tips til ting å være oppmerksomme på ved overtakelse utover det vanlige (lakk, panelgap, riktig spec osv).

Foreløpig er listen min kort men konsis.

- Verifisere at SOTA-kompatibel infotainment-versjon er installert. S19A.

- Bekrefte at 1 stk Type 2 kabel samt en standard ladekabel med Schuko-konnektor samt adapter for industri-kontakt medfølger.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xyzzy

Sitat fra: xref på fredag 19. april 2019, klokken 20:43
Det nærmer seg tiden for overtakelse av bilen min og jeg starter de mentale forberedelsene. Inntrykket mitt er at enkelte forhandlere, min inkludert, vet svært lite om elbiler generelt og overraskende lite om de elbil-spesifikke aspektene ved I-Pace. Lurer derfor på om noen har noen tips til ting å være oppmerksomme på ved overtakelse utover det vanlige (lakk, panelgap, riktig spec osv).

Foreløpig er listen min kort men konsis.

- Verifisere at SOTA-kompatibel infotainment-versjon er installert. S19A.

- Bekrefte at 1 stk Type 2 kabel samt en standard ladekabel med Schuko-konnektor samt adapter for industri-kontakt medfølger.


Jeg hentet denne uken... Det som fulgte med var 18D, ikke 19A. Den skal være SOTA-kompatibel, men ikke noen oppgradering tilgjengelig per nå. Tror heller ikke det fulgte med noe adapter for industrikontakt.

xref

Det står klart og tydelig på nettsidene til Jaguar at industrikontakt skal medfølge så dette bør du vurdere å ta opp med forhandler.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

JorgenM

List gjerne opp dere som er drevne på overtakelse av nybil. i-Pace blir min aller første nybil, etter 25 år med bil-lappen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

daktari

Som Xref nevner.
Jeg ville også krevd siste software for infotainment, dvs 19A.

Forøvrig sjekk for bulker, og større lakkskader og setetrekk.

De nøyaktige vil sjekke for lakktykkelse, at sprekker er like brede osv...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Jeg krevde også siste software og visste det var 19a. Bilen kom med 18d og for å være ærlig gidder jeg ikke lage noe nummer ut av slikt ved overtakelse (da er det for sent for min del) siden evt nekt av overtakelse kun ville skadet meg selv i form av at jeg ikke fikk bil den dagen for noe så bagatellmessig som en software man får før eller siden.
Jeg ville bare tatt en runde rundt bilen + bedt om hjelp til å sette opp appen mot tlf, men alle forhandlere gjør dette.

xyzzy

Sitat fra: Chimp på fredag 19. april 2019, klokken 22:49
Jeg krevde også siste software og visste det var 19a. Bilen kom med 18d og for å være ærlig gidder jeg ikke lage noe nummer ut av slikt ved overtakelse (da er det for sent for min del) siden evt nekt av overtakelse kun ville skadet meg selv i form av at jeg ikke fikk bil den dagen for noe så bagatellmessig som en software man får før eller siden.
Jeg ville bare tatt en runde rundt bilen + bedt om hjelp til å sette opp appen mot tlf, men alle forhandlere gjør dette.

Jeg fikk en mail med linker til oppkobling tidligere samme dag. Alt slikt var klart før jeg gikk på overtagelsen.

daktari

Man mottar da en bil med kjente feil og mangler, som det også finnes rettinger til.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

18D skal være SOTA klar. Forøvrig også 18C. 18D ser ut til å være standard på nye biler, men jeg leste et sted (UK forum) noen også hadde fått en variant av 19A.

Ingeniøren

Sitat fra: Tellus på lørdag 20. april 2019, klokken 00:22
18D skal være SOTA klar. Forøvrig også 18C. 18D ser ut til å være standard på nye biler, men jeg leste et sted (UK forum) noen også hadde fått en variant av 19A.

Så på en "I-pace nisse" på Youtube og der ble bilen først nedgradert og en uke senere oppgradert til 19A over SOTA. Mulig dette er planen her og slik at om du får 19A blir du først satt tilbake til start versjon for SOTA. Fikk ikke med meg om dette var 18C eler 18D, tror det var 18C han fikk først via SOTA, da han sa at det var en versjon eldre enn den han hadde i bilen.

Ellers ville jeg sjekket bilen for skavanker i lakk og interiør av type du kan lage og som derfor er vanskelig å bevise var på bilen når du fikk den.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

nilsen_79



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA