Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilke ladekabler følger med bilen?

Startet av xref, fredag 19. april 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Kanutten

Sitat fra: LittleHammer på lørdag 13. juli 2019, klokken 10:50
Flere enn meg som har ventet lenge på Juice Boosteren? Jeg sendte reklamasjon 23. april...

Ja, du er ikke alene...

RayBomb

Sitat fra: Kanutten på lørdag 13. juli 2019, klokken 23:20
Sitat fra: LittleHammer på lørdag 13. juli 2019, klokken 10:50
Flere enn meg som har ventet lenge på Juice Boosteren? Jeg sendte reklamasjon 23. april...

Ja, du er ikke alene...
For meg, så hjalp det vesentlig å snakke med Nardo Bil i Trondhjem. Mulig fordi de også er offisiell selger av JuiceBooster systemet i Norge?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

LittleHammer

Sitat fra: RayBomb på søndag 14. juli 2019, klokken 10:35
For meg, så hjalp det vesentlig å snakke med Nardo Bil i Trondhjem. Mulig fordi de også er offisiell selger av JuiceBooster systemet i Norge?

Er det Nardo Bil som er forhandleren din? Virker ikke akkurat som om Insignia prioriterer å mase på importøren om dette i hvert fall...
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Chimp

Hvis ikke forhandler svarer, så er det ingenting i veien for å sende mail til JLR direkte. De kan sette press på forhandler

RayBomb

#94
Sitat fra: LittleHammer på søndag 14. juli 2019, klokken 10:43
Er det Nardo Bil som er forhandleren din? Virker ikke akkurat som om Insignia prioriterer å mase på importøren om dette i hvert fall...
Jeg kjøpte bilen i Kristiansand, men de fikk aldri til å gi meg ny lader.
Så jeg kontaktet Nardo Bil, og alt de trengte for å gjøre klar en JuiceBooster til meg var en Mail med en klage på kladden jeg fikk, der jeg beskrev hvorfor jeg krevde ny, bedre. I tillegg måtte de ha regnr på bilen.

I ettertid viste det seg at de også måtte få meg til å sende dem den gamle kladden.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Nordlands

Jeg måtte minne forhandler på det et par ganger, etter andre gang fikk jeg ny lader i posten på 2 dager med returlapp for å sende inn den gamle. De nevnte at det er lang leveringstid på laderne, men de hadde allerede fått inn til meg da jeg opprinnelig klagde rett etter utlevering av bilen i fjor.

Det virker i hvert fall som min forhandler ikke hadde fått ordentlig rutine på dette før i juni.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

LittleHammer

Sitat fra: Chimp på søndag 14. juli 2019, klokken 10:51
Hvis ikke forhandler svarer, så er det ingenting i veien for å sende mail til JLR direkte. De kan sette press på forhandler

Forhandler svarer, men kun at de ikke har fått den enda. Tror de har mistet fullstendig oversikten etter at alle I-Pacene har kommet. Har nå sendt i veg en mail til Nardo Bil.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

LittleHammer

Svaret fra Nardo Bil:
-Dette er ingenting de kan hjelpe meg med. De har også problemer med å få leveranser om dagen.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

RayBomb

Huffda. Hva betyr problemer med leveranse? En uke, en måned, flere måneder, år?
Fint om de kunne ha spesifisert mer enn dette.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Egil Fonn

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 31. mai 2019, klokken 09:24
Litt kjedelig at det er en drøss med standarder kan man vel si. Du ser det som ligger med her hos meg, det er 3-pins blå 32A og en rød 5-pins 400V.



Fikk også denne 32A tre pins (enfase) adaptere med min Juice Booster. Det finnes få monterte slike kontakter i Norge.
Tenker jeg skrur av denne en fase pluggen å sette på en blå 32A fire pins (32A tre fase)? De er mest vanlige i Norge og er også montert på min husvegg. Kobler da bare jord, L1 og L2 i pluggen.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

jkirkebo

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 03. august 2019, klokken 08:36
Fikk også denne 32A tre pins (enfase) adaptere med min Juice Booster. Det finnes få monterte slike kontakter i Norge.
Tenker jeg skrur av denne en fase pluggen å sette på en blå 32A fire pins (32A tre fase)? De er mest vanlige i Norge og er også montert på min husvegg. Kobler da bare jord, L1 og L2 i pluggen.

Evt. kan du kjøpe denne adapteren som jeg selger:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-tesla-umc-gen-2/15-adapter-tesla-v-2/36-adapter-32a-3-fase-bla-cee

Da har du alle muligheter. Det finnes en del 3-pins 32A kontakter i Norge nå, satt opp primært for å lade Teslaer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Egil Fonn

#101
Ja. det er et alternativ. Kjøpte et stort adabtersett av deg til Tesla UMC da jeg hadde Tesla. Solgte det uheldigvis med bilen.
Et slikt sett er vel kompatibelt med Juice Booster?

Edit: Når jeg tenker etter hadde vel Tesla UMC rød 400V 16A fem pins plugg og ikke rød 400V 32A fem pins plugg som Juice Booster har. Så da passer nok ikke alle adaptere i det settet.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

jkirkebo

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 03. august 2019, klokken 13:44
Ja. det er et alternativ. Kjøpte et stort adabtersett av deg til Tesla UMC da jeg hadde Tesla. Solgte det uheldigvis med bilen.
Et slikt sett er vel kompatibelt med Juice Booster?

Edit: Når jeg tenker etter hadde vel Tesla UMC rød 400V 16A fem pins plugg og ikke rød 400V 32A fem pins plugg som Juice Booster har. Så da passer nok ikke alle adaptere i det settet.

Det gjør det nok ikke, men vi kan produsere de adapterne du evt. behøver. F.eks en blå 32A 4-pins til rød 32A 5-pins vil gi mulighet for å lade en Tesla Model 3 med 11kW fra 230V 3-fase med Juice Booster.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Egil Fonn

11kw på 230v 32A trefas er bra. Kun Tesla modell 3 som støtter dette?
Har nå erstattet den blå 230V 32A enfas (trepins kontakten) som ble levert med Juice Booster med en blå 230v 32A trefas (firepins) Koblet Jord, L1 og L2
Det som er aktuelle adaptere for meg til Jaguar I-Pace er følgende.
Fra blå 230V 16A trepins til blå 230V 32A firepins (gir mulighet for 16A enfase lading=3,6kw.)
Fra bla 230V 16A firepins til blå 230V 32A firepins (gir mulighet for 16A enfase lading=3,6kw.)
Fra Rød 400v 16A fem pins til rød 400v 32A fempins.(gir mulighet for 230V 32A enfase lading= 7,4KW)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

jkirkebo

Sitat fra: Egil Fonn på søndag 04. august 2019, klokken 09:46
11kw på 230v 32A trefas er bra. Kun Tesla modell 3 som støtter dette?
Har nå erstattet den blå 230V 32A enfas (trepins kontakten) som ble levert med Juice Booster med en blå 230v 32A trefas (firepins) Koblet Jord, L1 og L2
Det som er aktuelle adaptere for meg til Jaguar I-Pace er følgende.
Fra blå 230V 16A trepins til blå 230V 32A firepins (gir mulighet for 16A enfase lading=3,6kw.)
Fra bla 230V 16A firepins til blå 230V 32A firepins (gir mulighet for 16A enfase lading=3,6kw.)
Fra Rød 400v 16A fem pins til rød 400v 32A fempins.(gir mulighet for 230V 32A enfase lading= 7,4KW)

Kun Model 3 som støtter dette foreløpig ja. Regner med at det kommer til S og X etterhvert.

Alle de 3 adapterne du nevner kan leveres til kr. 375,- pr. stk. Men den siste vil vel fortsatt kun gi 3,7kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA