Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilke ladekabler følger med bilen?

Startet av xref, fredag 19. april 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: xref på mandag 29. april 2019, klokken 08:35
Ah, så man kan stille ladestyrken rett på JuiceBoosteren? I såfall kan jeg jo bare beholde kontakten i veggen 32A blå enfas og sette ned ladestyrken på laderen til 16A?
Ja.

xref

Hvor får jeg eventuelt kjøpt adapter til 16A enfas til juice booster?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Eyvind Bernhardsen


daktari

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 29. april 2019, klokken 08:38
Sitat fra: xref på mandag 29. april 2019, klokken 08:35
Ah, så man kan stille ladestyrken rett på JuiceBoosteren? I såfall kan jeg jo bare beholde kontakten i veggen 32A blå enfas og sette ned ladestyrken på laderen til 16A?
Ja.
Nettopp det jeg gjør på hytta.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xref

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

RayBomb

#50
Har snakket med CRC Norge, og de sier at de har sendt ut instruksjon på hva forhandler skal gjøre hvis folk som har bestilt bil før 17 september 2018 klager på lade-kladden.
Likevel sier min forhandler at de ikke har noen slik informasjon. Nå skulle CRC sende Mail en gang til, spesifikt til British Cars Kristiansand, så jeg får se hva de sier på mandag..
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Var innom forhandler og fikk patchet opp bilen, fikk H193-H213-H216 så nå skal det ikke være noe utestående for øyeblikket ihvertfall...

Fikk samtidig JuiceBooster'n, gudbedre det var svære greier, ble jo halvfullt i bagasjerommet :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
Mangler bare 16A CEE-kontakt, må vel mote meg opp å kjøpe den også så kan jeg lade 16A hjemme med denne også.

Må nok ut av kofferten om dette skal gå i frunk'en.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

RayBomb

#52
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 27. mai 2019, klokken 21:31
Var innom forhandler og fikk patchet opp bilen, fikk H193-H213-H216 så nå skal det ikke være noe utestående for øyeblikket ihvertfall...

Fikk samtidig JuiceBooster'n, gudbedre det var svære greier, ble jo halvfullt i bagasjerommet :)

Når gav du beskjed til forhandler om at du ønsket Jbooster?
Jeg gav beskjed for over en mnd siden, men de sier nå at de ikke får tak i den. Det er tomt på lager i Danmark?

Men jeg har liten tillit til dem, de sa det samme om skvett-lappene bak på bilen som jeg har betalt for. Bilen ble utlevert 15/3 og enda mangler jeg skvett lapper bak. De har aldri kontaktet meg om det heller.
Alltid jeg som må ta det opp når jeg kontakter dem.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Trondheim du også RayBomb?

Vi hører heller aldri noe og det er alltid vi som må ta kontakt. Forstår at de sikkert har det travlere enn noensinne men...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Regner med at dere har bestilt i fjor sommer en gang da ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Jeg har sjekket i mine arkiver :-) og klagen ble bekreftet mottatt 29. april.
Da forventet de omkring 8. mai for levering, men jeg fikk melding først sist torsdag at den var ankommet og kunne hentes.


Kåre Knatten

Det viktigste ved bruk av en slik universal ladekladden, er at ikke strømkursen overbelastet. Maks ladestrøm skal settes til maks 80 % av sikringsstørrelsen, da strømkursen ikke er beregnet for kontinuerlig belastning.

LittleHammer

Sendte formell klage 23. april. Har enda ikke fått kabel.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Øyvind.h

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 28. mai 2019, klokken 11:03
Det viktigste ved bruk av en slik universal ladekladden, er at ikke strømkursen overbelastet. Maks ladestrøm skal settes til maks 80 % av sikringsstørrelsen, da strømkursen ikke er beregnet for kontinuerlig belastning.
Hvis du har en gammel kurs/gammelt anlegg fra tiden da kurser ble dimensjonert dårlig. Heldigvis ikke tilfelle i moderne installasjoner.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kåre Knatten

Gjelder nok for nye installasjoner også. Har en 11 kW lader på 16 A 400 V 3-fase, hvilket i teorien skulle gi 11 kW. Elektrikeren forlangte at den ble redusert til 80 % av effekten for å gi ferdigattest. Huset er 5 år gammelt, bygget etter tek 10.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA