Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilke ladekabler følger med bilen?

Startet av xref, fredag 19. april 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

xref

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

Sa lenge et permanent løsning er på vei så kan du greit kjøre på industri kontakten fram til da selv om det kommer kontroll. Mange som har brent seg på å installere noe som må rives senere.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: daktari på lørdag 20. april 2019, klokken 12:32
Sitat fra: xref på lørdag 20. april 2019, klokken 11:55
Men gitt bruk av medfølgende ladekabel som følger med I-Pace hvor det enn så lenge kun er schuko-kontakt vil jeg kunne få 16A hvis jeg setter på en adapter fra Schuko til industrikontakt?

Industrikontakten i garasjen fikk jeg satt opp av elektriker hvor lading av elbil var formålet så jeg regner med at det er godkjente greier.
Nei, det er Schuko-kontakten (på veggen) som ikke tåler mer enn 10A kontinuerlig.

Hva tillater ladekabelen som følger med bilen da? Er denne også 10A maks eller vil jeg kunne trekke 16A med adapter til blå industrikontakt koblet til 16A kurs?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Chimp

Du kan ikke justere ampere på den. Den er fast satt opp på 10A som er det man får ut av vanlig stikk
Du bør be om en juicebooster eller liknende siden de en gang i tiden markedsførte med multifunksjonell ladekabel - du har åpenbart behov for å justere ampere. Er nok en god ide å si fra om på forhånd

xref

Da er jeg med. Skal høre med forhandler om hvordan vi løser dette. Takk for info!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

chargedup

Forhandler er helt sikkert vant til å få spørsmål om dette, men jeg tok en screenshot for sikkerhets skyld. Hvis xref trenger screenshot fra Jaguar.no der de sier industrikontakt skal medfølge, send PM. Screenshot er fra 03.10.18 så kun dersom du har bestilt før det, selv om den ble stående lenge etter det ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

xref

Fikk bekreftet fra Jaguar Norge at alle kunder som har bestilt bil før 17 September 2018 har krav på kabel med overgang. Så da får vi se hva forhandler disker opp med.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

LittleHammer

Har akkurat sendt i vei en klage på dette etter oppfordring fra forhandler.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

xref

Sitat fra: LittleHammer på tirsdag 23. april 2019, klokken 20:59
Har akkurat sendt i vei en klage på dette etter oppfordring fra forhandler.


Litt rart at forhandler ba deg gjøre dette ettersom det er ingenting Jaguar Norge kan gjøre utover å fastslå som nevnt ovenfor. Forhandler må dermed finne akseptabel løsning for deg. Det er de som må ordne kabel :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

LittleHammer

De virket ivrige etter å få til en løsning på dette.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Ingeniøren

Sitat fra: xref på tirsdag 23. april 2019, klokken 21:44
Sitat fra: LittleHammer på tirsdag 23. april 2019, klokken 20:59
Har akkurat sendt i vei en klage på dette etter oppfordring fra forhandler.


Litt rart at forhandler ba deg gjøre dette ettersom det er ingenting Jaguar Norge kan gjøre utover å fastslå som nevnt ovenfor. Forhandler må dermed finne akseptabel løsning for deg. Det er de som må ordne kabel :)

Det er vel Jaguar Norge som betaler og må si ok, så ordner forhandler det praktiske - som eller i verden....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 24. april 2019, klokken 08:19
Sitat fra: xref på tirsdag 23. april 2019, klokken 21:44
Sitat fra: LittleHammer på tirsdag 23. april 2019, klokken 20:59
Har akkurat sendt i vei en klage på dette etter oppfordring fra forhandler.


Litt rart at forhandler ba deg gjøre dette ettersom det er ingenting Jaguar Norge kan gjøre utover å fastslå som nevnt ovenfor. Forhandler må dermed finne akseptabel løsning for deg. Det er de som må ordne kabel :)

Det er vel Jaguar Norge som betaler og må si ok, så ordner forhandler det praktiske - som eller i verden....

Oh Jaguar Norge sier at for alle biler bestilt før september 2018 skal forhandler anskaffe tilfredsstillende kabel. Den saken er jo avklart så forhandleren må egentlig bare iverksette. Jeg synes det er veldig rart at det nå ikke er automatikk i dette og at kunder må drive å ringe og mase for å få det som er lovet og som er offisiell policy fra Jaguar Norge.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Chimp

Satser vel på at ikke alle ringer :) jeg vil feks ikke ringe hvis løsningen kun er en overgang til industristikk. Men jeg skulle gjerne tenkt meg noe a la en juicebooster.

chargedup

Nå har jeg solgt bilen, men ettersom jeg ikke har tilgang til industrikontakt noe sted, ville jeg ikke klage til forhandler på noe jeg ikke fikk bruk for selv pr nå og som ny eier ikke spurte om. Hadde jeg visst det var en juicebooster, ikke bare en overgang til industrikontakt (halvmeter med kabel fra ladekladd til industrikontakt som de skrev på nettsiden), hadde jeg nok vært litt mer på.
Jaguar Norge burde absolutt sjekket nøyere hva som skulle leveres i forhold til hva de skrev. På bildet vedlagt fra 05.10.19 stod det fortsatt at adapter fra ladekladd til industrikontakt skulle medfølge.

https://i.imgur.com/b1M4G7S.png
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

LittleHammer

Ikke nok med det - den skulle være multifunksjonell. Nå kan vel det bety så mangt, men å kunne styre strømtrekket hadde gjort den langt mer multifunksjonell. Var fantastisk å kunne gjøre dette med e-Upen vi hadde før.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA