Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Starteproblem Think City 2010 mod.

Startet av oata, fredag 19. april 2019, klokken 12:14

« forrige - neste »

oata

Noen som har gode råd her.??
Etter lading får jeg ikke start igjen. Batterilampa lyser enda det er full ladet både hovedbatteri og 12 v batteri, nøkkel symbolet blinker når jeg prøver å starte. Hører bare et klikk og ikke noe mer skjer.
Bilen har lithium batteri og har gått ca 32000 km.
Håper noen har tips å komme med.
Mvh
Oata.

BauDemo

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

oata

Er det noen i nærheten av Molde som kan feilsøke eller reparere min Think City. Power lampen blinker og bilen starter ikke. Veit Elbilmek i Asker kan ta den men blir langt å frakte bilen dit.

worry

Hei,
Hvor mye kan du skru selv?
Fuktighet i batteriet er ofte en årsak. Kretskortene som holder jevn spenning på battericellene ødelegges av fukt. En annen årsak kan være at "precharge" -motstanden er sprengt. Den utligner spenningen over hovedkontaktorer før de lukker når du "skrur på tenningen". Sjekk av begge deler krever at batteriet tas ut og åpnes.

Men en spesialist med diagnoseutstyr kan nok sjekke dette uten å ta ut batteriet.
Uansett; ikke la bilen stå lenge med denne feilen. Batteriet kan fort ødelegges om kretskortene tapper batteriet pga. fuktigheten.
Think lithium

Warlock

Ikke sikkert det trenger være så voldsomt avansert. siden den har gått så kort antar jeg den har stått lenge? hva er spenningen på 12V når det er fullt ladet? (mål med et multimeter du stoler på f.eks ved sigarettenneruttaket).

Om du har mulighet til å lage en liten video av hva du prøver vil nok det hjelpe mye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA