Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og kundeservice

Startet av Thomas Parsli, mandag 01. april 2019, klokken 18:32

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Her er litt skryt av kundeservicen til Tesla, til avveksling fra de stadig problemene rundt Model 3:

Søndag kveld oppgraderte bilen (Model X) vår seg og stoppet i den anledning ladingen.
Jeg starten den igjen fra mobiltelefonen og alt virket normalt når jeg la meg (sjekket at den ladet).

Men når jeg så koblet av laderen i dag tidlig, oppdaget jeg at lokket på ladeporten var ødelagt! Hengslene var i filler og lokket var løst. Min teori er at noe gikk dårlig under oppdateringen og prøvde å lukke ladeporten selv om kontakten var i.

Jeg ringte Tesla, fikk svar i etter rundt fem minutter og kom snakket med en hyggelig norsktalende dame.
Hun fant ikke ledig time før i starten av mai, men sa jeg kunne kjøre til et verksted og spørre om de hadde tid.
Hun verifiserte at lokket/ladeport var på lager, sa at Rud var større enn Drammen men lå nærmere Oslo så hun var usikkert på hva som var best.

Jeg kjørte til Rud siden jeg hadde kjøpt bilen der, sto et par minutter i kø, snakket med en kundemottaker (som bare var passe hyggelig og mente jeg hadde brukket lokket) men fikk beskjed om å kjøre bilen inn i hallen så skulle de se på den.
Der ble jeg tatt i mot av verdens hyggeligste kundebehandler, som sa jeg selvfølgelig skulle slippe å kjøre med ødelagt ladeport og tok imot bilen. Han sa det nok ville ta halvannen time, kanskje to -og det viste seg at det tok litt over to timer før de ble ferdige.

Jeg fikk byttet ladeport, satt inn koppholderens i senterkonsollen (manglet ved utlevering) og fyllt på spyleveske (manglet også ved utlevering).

Den kundeservicen skulle jeg gjerne opplevd hos Birger N Haug (Nissan) eller Harald A Møller!
(Ja, jeg har vært kunde begge steder og blir det neppe igjen.)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

gaustabl

Jeg følger opp med dagens opplevelse. På søndag fikk jeg feil på ene bakdøren på min model x. Den sa den ikke ville lukke, men var dønn igjen, og ville ikke røre seg. Ringte Tesla veihjelp, og vi prøvde diverse reset teknikker, men desverre uten hell. Alt ble registrert, og jeg fikk valget om at bilen ble hentet på bergingsbil, eller om jeg ville kjøre til nærmeste servicesenter for drop inn time. Valgte det siste og kjørte til drammen idag. Bilen ble kjørt rett inn da jeg kom ca. Kl. 14, med beskjed om at det kunne drøye litt, men en av serviceteknikerne skulle jobbe ekstra utover kvelden hvis det trenktes. Ble forespeilet 16.30 tiden eller deromkring. Kl. 15.40 får jeg sms om at bilen er ferdig

Råde

Joa, de er blide og imøtekommende. Men det hjelper ikke hvis man ikke bor i nabolaget. Jeg har middels avstand til nærmeste SeC (60km), mange har mye mye lenger, og det er et svare strev hver gang jeg skal dit pga full jobb. Må bruke ferie på det. Da er det ikke bare å svinge bortom og enklere blir det ikke av at de er veldig lite fleksible på flytting av timer. Det er de eneste gangene jeg savner møller...
e-Golf | X75D

hELgenen

Samme problemstilling. Å "ta seg fri" koster skjorta.
Er man selvstendig næringsdrivende løper tusenlappene avgårde. Og er man fast ansatt koster det en feriedag som ofte ikke kan verdsettes nok.

Øyvind.h

Verdsetter verkstedet på Skøyen (for øvrig møller rett borti gata).
Da kan jeg kjøre bort på morgenen, levere nøkkel og gå på jobb. Hente lånebil på ettermiddagen om min ikke er klar, eller hente min om den er klar.
Fikk knirk i forstilling for en stund siden. Rakk ikke drikke kaffen før de fortalte at de ikke rakk det helt på sparket og jeg kunne bare dra på jobben. Et par timer senere var et stag byttet gratis og alt ok.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Råde på tirsdag 02. april 2019, klokken 20:06
Joa, de er blide og imøtekommende. Men det hjelper ikke hvis man ikke bor i nabolaget. Jeg har middels avstand til nærmeste SeC (60km), mange har mye mye lenger, og det er et svare strev hver gang jeg skal dit pga full jobb. Må bruke ferie på det. Da er det ikke bare å svinge bortom og enklere blir det ikke av at de er veldig lite fleksible på flytting av timer. Det er de eneste gangene jeg savner møller...

Jeg bor 10 mil unna og de har tilbudt seg å hente bilen hos meg samt levere lånebil (og bytte tilbake etterpå). Har dog ikke benyttet meg av tilbudet da jeg jobber rett ved Skøyen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Når jeg leser disse tilbakemeldingene så gleder det en bileier.
Hadde I3 med forhandler kun 3 kilometer unna der jeg bor, men slet med å få de til å utbedre ting på den så jeg måtte finne en annen forhandler av I3 som ikke var eid av samme gruppe. Dette gjorde at jeg måtte kjøre 100 km en vei for å få det utbedret.
Mitt Tesla SC ligger ca 40 km unna og kjøre dit skal gå helt greit om de er like bra som tilbakemeldingene her er. Nesten så en gleder seg til å oppleve det  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DagfinnN

Ja - det er noen (kanskje under 10 her) som gjør alt de kan for å sverte Tesla. Min erfaring med Tesla service er helt fantastisk. I høst var jeg på 20 k service samt fixe noen småting (knirk i dør). Samtidig ville de oppgradere til nyeste versjon av software. Et eller annet gikk galt der, det ble ikke ferdig samme dag, så jeg fikk lånebil P100DL. Helt utrolig at de låner ut en bil som koster godt over en mille. Ja - det var gøy, men min mage tåler ikke slik aks.... :) Skulle jeg vinne 50 mille i lotto kjøper jeg ikke P100DL.
Men får en service!!!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Råde

I denne tråden er det vel ingen som har svertet noen, tror jeg. Selv peker jeg på en realitet og det er et litt glissent serviceapparat for et merke som seiler opp til å være folkemerket. Det er en realitet og et problem. Sikkert for flere enn meg. Utover det ville jeg aldri hatt noe annet merke slik det er nå.
e-Golf | X75D

Klykken

Har bare gode erfaringer med Trondheim også. Bilen har hatt litt småtrøbbel oppgjennom, og de har alltid vært imøtekommende og hyggelige og raske på labben når det har vært noe. Jeg bor et stykke unna, ca 24mil.

En av timene satt jeg på venterommet og fulgte med de som kom innom. Skulle egentlig jobbe, men klarte ikke å konsentrere meg. Det var noen få som tok seg til å rive kjeft høyt og tydelig blant alle kundene og ansatte om at de krevde å få nye vinterdekk på garanti selv om dekka var et par år gamle og utslitt, og beskyldte servicefolkene for det ene og det andre. Synes synd på personalet som må håndtere slikt, og ble skikkelig flau over at folk ønsker å fremstille seg selv på det viset.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

Dette er taperne blant befolkningen. Vi andre vet at vi kommer mye lenger med saklig høflighet. Er man blid og konstruktiv, får man mye mer hjelp og fordeler.
Når jeg fikk en P100DL på Skodje som lånebil, ble jeg først tilbudt en fossil Volvo.
Jeg svarte: Ja, ja - blir uvant å kjøre fossil og var litt skuffet, men ikke kranglete. Servicekaren skjønte tegninga med en gang og ga meg en P100DL uoppfordret.
Tviler på at jeg hadde fått det om jeg kjeftet og var sur.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Thomas Parsli

Jeg følger opp meg selv :)

Fredag for to uker siden døde MCU (den store skjermen) på vår bil.
Når jeg satt bilen i revers for å parkere frøs begge skjermene og når jeg gjorde en reset (holdt inne begge scroll-hjulene) forble den store skjermen sort. Jeg kjørte hjem og prøvde reset igjen, før jeg ringte support.

Tesla svarte i løpet av fem sekunder, var veldig hyggelige og tilbød seg å hente bilen og gi meg en lånebil. Men siden det var blitt helg (fredag kveld) ville den bli kjørt til Karihaugen og der visste han det var kapasitetsproblemer.
Hvis jeg var komfortabel med å kjøre bilen til Rud, ville det nok gå raskere der -og dette var uansett 1. prioritet (selv om jeg kom kjørende).

* Mandag morgen kjørte jeg rett inn på service, ble hyggelig mottatt og fikk en lånebil (Model S75).
* Mandag ettermiddag blir jeg oppringt av tekniker som ønsker noen detaljer.
* Torsdag ringte jeg de selv for å sjekke service (vi skulle på fjellet i påsken) og fikk beskjed om at bilen ikke ble ferdig før neste uke.
* Mandag får jeg beskjed om at bilen fortsatt diagnoseres.
* Tirsdag får jeg beskjed om at bilen er ferdigdiagnosert, men at en del ikke er på lager. Delen er bestilt og jeg vil bli oppdatert.
* Onsdag formiddag får jeg beskjed om at bilen er ferdig.

Vi henter bilen onsdag ettermiddag og de har byttet MCU.

Når vi skal kjøre krysser vi fingeren -og kommer ti meter før bilen klager over at høyre fordør ikke er lukket. Vi oppdager at døren ikke går i lås og den blir kjørt opp igjen på service. Etter 10 minutter får vi en fungerende bil tilbake av en lettere ydmyk Tesla-representant som beklager flere ganger.

Jeg er litt skuffet over at MCU dør etter en uke og at vi får tilbake en bil med tull på fordøren, men vi opplever service hos Tesla som god.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA