Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"No route found to this location" - dårlig navigasjon

Startet av GreenEyez, fredag 19. april 2019, klokken 01:09

« forrige - neste »

GreenEyez

Hver gang jeg plotter inn en destinasjon i navigasjonen får jeg feilmeldingen "No route found to this location". Andre som opplever dette?

Kunne ikke finne noe særlig om dette på nettet.

Enkelte adresser vil den navigere til dog. Men virker som det bare er lykketreff.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Hodetelefoner

Du har skrevet inn husnr først?
Eks: Ricks Dicks vei 35 0687 Oslo
Skrives inn: 35 Rick Dicks vei...

1000kwh

Har du et eksempel?

Tesla sin navigasjon takler adresser, bedriftsnavn osv. Så den er jo langt bedre enn bare adresser. Kan jo bare sette et punkt på kartet også.

GreenEyez

Et aktuelt eksempel er Nordby Köpcenter. Den vil ikke lage rute dit. Eller til Svinesund.

Irriterende.

Google maps på telefonen lager rute på null komma niks


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

4Matic Fanatic

Så at Teslabjørn slet med dette på den siste turen gjennom Sverige i den nye TM3-en så det er nok en reell sak.
https://youtu.be/vj95zYpcapk?t=2109

Espen Hugaas Andersen

Har opplevd dette en gang på Model X i fjor.

Mitt inntrykk er at bilen tror at din nåværende posisjon er unna en vei, og den klarer ikke finne ut hvordan du skal komme deg til nærmeste vei. Dette kan f.eks skje om du er på en parkeringsplass, og så er GPS posisjonen litt feil, slik at bilen tror at posisjonen din er 50 meter uti skogen ved siden av parkeringsplassen.

Er ikke noen annen løsning enn å kjøre litt nærmere veien, så vidt jeg vet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Handyman

Sitat fra: GreenEyez på fredag 19. april 2019, klokken 01:09
Hver gang jeg plotter inn en destinasjon i navigasjonen får jeg feilmeldingen "No route found to this location". Andre som opplever dette?

Kunne ikke finne noe særlig om dette på nettet.

Enkelte adresser vil den navigere til dog. Men virker som det bare er lykketreff.
Opplever du dette uansett hvor bilen befinner seg? Hvis ikke, tenker jeg også i retningen til Espen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GreenEyez

#7
Du var inne på løsningen. Er ingen annen løsning for meg enn å kjøre nærmere HOVEDveien.

Jeg bor i en privat vei med bom. Navigasjonen klarer ikke lage noen ruter herfra. Den ville ikke ta meg til SuC Rygge heller. Kjører jeg ut på hovedveien så er det ikke noe problem, da lager den de rutene man vil.

Egentlig pussig. Bor meget sentralt i Oslo. Aldri opplevd dette med andre GPSer. De fleste GPS tuller når de skal eller i gata her, men de klarer å hoste opp en eller annen rute iallefall.

Takk for svar.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Forøvrig er jeg ikke imponert over navigasjonen til Tesla. At man skal taste inn hele gatenavnet på Google-navigasjon før du kan taste gatenummer, har jeg irritert meg over så lenge jeg kan huske.

Nå fikk jeg vite lenger opp i tråden at man kan taste gatenummeret først og deretter få autofullfør på gatenavnet.

Men det føles bakvendt å taste gatenummeret først og deretter gatenavnet. Det er som å be meg kjøre bil med høyreratt.

En annen ting er at det ikke er kameravarsling. Og varslingen om hvilket felt man skal legge seg i er heller ikke intuitiv og tydelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

sjokomelk

Sitat fra: GreenEyez på fredag 19. april 2019, klokken 20:43
Forøvrig er jeg ikke imponert over navigasjonen til Tesla. At man skal taste inn hele gatenavnet på Google-navigasjon før du kan taste gatenummer, har jeg irritert meg over så lenge jeg kan huske.
Navigasjonen er ikke fra Google. Den er fra Tesla selv. Bakgrunnsbildet og POIer på kartet er fra Google.
Sitat fra: GreenEyez på fredag 19. april 2019, klokken 20:43
Nå fikk jeg vite lenger opp i tråden at man kan taste gatenummeret først og deretter få autofullfør på gatenavnet.

Men det føles bakvendt å taste gatenummeret først og deretter gatenavnet. Det er som å be meg kjøre bil med høyreratt.
Ja, det er også veldig slitsomt å måtte skrive inn hele gatenavnet før du skriver husnummeret på konvolutter når du skal sende brev. Men alikevel må du gjøre det. Eller så kan du være glad for at bilen er lagd av amerikanere som er vant til at husnummeret kommer før gatenavnet, og at du faktisk har muligheten til å skrive det inn på den måten. Jeg vet ikke om andre produsenter som lar deg gjøre alt i ett og samme felt.
Sitat fra: GreenEyez på fredag 19. april 2019, klokken 20:43
En annen ting er at det ikke er kameravarsling.
Heldigvis er alle bilene utstyrt med en karbonbasert livsform bak rattet som har som ansvar å følge med på trafikken og gjøre justeringer på kjøringen i henhold til omverden. Så det går som oftest veldig bra. :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

4Matic Fanatic

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 20. april 2019, klokken 00:51
Heldigvis er alle bilene utstyrt med en karbonbasert livsform bak rattet som har som ansvar å følge med på trafikken og gjøre justeringer på kjøringen i henhold til omverden.
Ja, så lenge man bare har autopilot er det vel ikke nødvendig med kameravarsling og sånt tull.
Seriøst, det må jo være lov å være kritisk når noe som tross alt er ganske vanlig utstyr nå til dags mangler?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

4Matic Fanatic


Espen Hugaas Andersen

Du har sikkert rett. Bare skjønte ikke helt hva det var snakk om.

Når det er avklart - er det vanlig at bilprodusenter leverer fotoboksvarsling? Tror ikke jeg har sett det før, verken i biler jeg har kjørt eller i utstyrslistene til diverse biler. Men det er så klart mulig de tilbyr det uten at jeg har fått det med meg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 21. april 2019, klokken 19:19
Du har sikkert rett. Bare skjønte ikke helt hva det var snakk om.

Når det er avklart - er det vanlig at bilprodusenter leverer fotoboksvarsling? Tror ikke jeg har sett det før, verken i biler jeg har kjørt eller i utstyrslistene til diverse biler. Men det er så klart mulig de tilbyr det uten at jeg har fått det med meg.
Aldri sett det omtalt jeg heller så jeg vet ikke hvor vanlig det er, men det er ihvertfall fotoboksvarsling i I-Pace om du har navigasjon aktiv...
 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA