Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

stiamund

Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:19
Sitat fra: valgrind på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:05
Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 20:46
Ja. Melding om utlevering fra Tesla i dag. Flere i Norge har og fått, men kun for LR.
Hvilken dato har du fått? Ser fra bestillingsregnearket at du har bestilt SR+ 11.05. Det er 11 dager etter meg og jeg har ikke hørt noe. Typisk Tesla.


Jeg har ikke fått melding om levering , men det er kunder i Sverige, Tyskland, Østerikke og Nederland som har fått melding i dag om levering av SR+ slutten av juni. Det er forøvrig personer som har sett i kildekoden VIN for noen dager siden, og biler som har vært ombord Grand Phoenix som kom til Zeebrugge i dag.

Jeg ser i regnearket at du har fått VIN-nummer 123kris. Stemmer det?

123kris

Nei. Har ikke fått VIN. Da må det være feilført i regnearket. Tør ikke si hvor mange ganger jeg er inne pr dag for å sjekke om jeg har fått VIN  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: 123kris på fredag 07. juni 2019, klokken 14:13
Nei. Har ikke fått VIN. Da må det være feilført i regnearket. Tør ikke si hvor mange ganger jeg er inne pr dag for å sjekke om jeg har fått VIN  :)

Tviler på det er noe å vits å sjekke lenger virker som stemmer ganske bra at sr+ er nedprioritert her, håper på at siste båt i juni har noe men hørt at den har mye biler som skal til England.
Model 3 2019 LR Rwd

123kris

Ja, siste båt i juni er Grand Mark. Den er stappfull av høyrerattede biler til UK. Forhåpentligvis er det noen SR+ på Grand Dahlia som kommer til Zeebrugge neste uke. Har vi ikke hørt noe mer konkret i slutten av neste uke kan vi nok se langt etter bil på denne siden av sommeren..
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Slettebo

Ordrebestillingen min har forsvunnet fra dokumentlista. Skjedde i dag. Lov å håpe at noen prøver å legge inn FI og har tuklet med layouten

123kris

Den har forsvunnet hos meg også. Men den har vært borte før og kommet tilbake, uten at jeg har fått FI eller VIN. Men, lov å håpe.. Dog ingen VIN i kildekoden heller.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

stiamund

Forsvant hos meg i dag også. Jeg tror også at vi må høre noe neste uke hvis vi skal ha en mulighet for å få bil før sommeren. Vi får krysse fingrene alle SR+-bestillere  ;)

OAK

Min ordre er også borte på konto-siden. I tillegg så fikk jeg en epost for 2 dager siden der det sto "bekreftelse på oppdatert ordre" uten at noe var endret. Ringte dem, og da sa de i kjent Tesla-stil at de ikke visste hvorfor, men at det kunne være fordi vinterdekkene var "bekreftet" ifbm levering til nærmeste dekkhotell.

Rocklobster

Litt provoserende at det er så mange usolgte rwd i inventory i landet nå, men ingen SR+ til oss som bestille for to mnd siden. Kan de ikke bare gi meg en LR til samme pris ?

PerLethAarhusDk

Kære venner
Mange i Danmark har fået VIN og leveringsdato 17-30 juni. i sidste uge. Jeg forventer at Grand Dahlia har mange M3 sr+ med på onsdag 12. juni i Zeebrugge. MinTesla: M3 SR+ black/black m. hengerfeste. Bestilt 11. maj.
Mit vin: 369.***  v.h.  Per Leth Hasle/Aarhus Mainland Danmark.

123kris

SR+ prioriteres dessverre ikke for norske bestillinger. Sverige, Danmark, Østerrike, Frankrike, Nederland og Tyskland får biler til kunder i slutten av juni. Tipper vi i Norge må vente til august/september, slik også delivery har sagt.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

valgrind

Sitat fra: 123kris på mandag 10. juni 2019, klokken 17:00
SR+ prioriteres dessverre ikke for norske bestillinger. Sverige, Danmark, Østerrike, Frankrike, Nederland og Tyskland får biler til kunder i slutten av juni. Tipper vi i Norge må vente til august/september, slik også delivery har sagt.
Det gjør de rett i. De skal tjene mest mulig penger ila. kvartalet og marginene er nok bedre på dyrere varianter. Et salg (en levering) er mer verdt enn backlog.

Hadde vert kult å få bilen nå, men venting har ikke skadet. Vi som ventet har fått prisreduksjon, "gratis" AP, hengerfeste, SR+ og LRRWD. Kanskje får vi noe annet før de klarer å levere?

123kris

Og det er nok heller ingen tilfeldighet at de skriver juni levering på hjemmesiden for SR+ for så å fylle lageret i Norge med dyrere varianter med kort leveringstid. Dette for å lokke SR+ kjøpere over på modeller med høyere fortjeneste. Den taktikken er i ferd med å fungere på meg...
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Larry King

Sitat fra: 123kris på mandag 10. juni 2019, klokken 19:23
Og det er nok heller ingen tilfeldighet at de skriver juni levering på hjemmesiden for SR+ for så å fylle lageret i Norge med dyrere varianter med kort leveringstid. Dette for å lokke SR+ kjøpere over på modeller med høyere fortjeneste. Den taktikken er i ferd med å fungere på meg...

Fungerte absolutt på oss. Kansellerte SR+, bestilte LR RWD
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Rocklobster

Å fylle lagrene med usolgte dyre biler er ikke en oppskrift på å tjene penger. At de forsøker å selge biler med kortere garanti kan man tjene penger på, på kort sikt. På lang sikt er det neppe bra for bruktprisene eller merkevaren med usikkerhet rundt garanti vilkår.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA