Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

OAK

Hei, ny prat med Delivery i dag.
Det er nok som alle frykter, blir nok ingen levering av SR+ før etter sommeren. I kjent Tesla-stil med levering i slutten av kvartalet er vel da september muligens realistisk.

Delivery kunne i dag melde at det p.t. ikke er sendt noen SR+ til Europa og at fabrikken akkurat har startet produksjon av SR+ for levering i USA. Det kunne hende at de rakk å få med noen biler på siste båtene i juni, men hun var ikke optimistisk med tanke på det...

Kjenner frustrasjonen bygger seg veldig opp her, første gang med bestilling av Tesla. At det skal være mulig å gi så fullstendig feil informasjon mener jeg er på eller over grensen til ulovlig markedsføring. Det står da vitterlig fortsatt levering juni om jeg går inn og bestiller SR+ på nytt i dag! :-1:

mizzle

Sitat fra: OAK på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:30
Hei, ny prat med Delivery i dag.
Det er nok som alle frykter, blir nok ingen levering av SR+ før etter sommeren. I kjent Tesla-stil med levering i slutten av kvartalet er vel da september muligens realistisk.

Delivery kunne i dag melde at det p.t. ikke er sendt noen SR+ til Europa og at fabrikken akkurat har startet produksjon av SR+ for levering i USA. Det kunne hende at de rakk å få med noen biler på siste båtene i juni, men hun var ikke optimistisk med tanke på det...

Kjenner frustrasjonen bygger seg veldig opp her, første gang med bestilling av Tesla. At det skal være mulig å gi så fullstendig feil informasjon mener jeg er på eller over grensen til ulovlig markedsføring. Det står da vitterlig fortsatt levering juni om jeg går inn og bestiller SR+ på nytt i dag! :-1:

Dette kan da umulig stemme? Første Standard Range + bilene ble jo utlevert i USA i slutten av Mars/Starten av April?

Tellus

Tesla taper nok penger på SR og går vel best case marginalt i pluss på SR+. Ingen vits i å prioritere disse modellene når folk køer for modeller som faktisk gir penger i kassen.

123kris

Sitat fra: OAK på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:30
Hei, ny prat med Delivery i dag.
Det er nok som alle frykter, blir nok ingen levering av SR+ før etter sommeren. I kjent Tesla-stil med levering i slutten av kvartalet er vel da september muligens realistisk.

Delivery kunne i dag melde at det p.t. ikke er sendt noen SR+ til Europa og at fabrikken akkurat har startet produksjon av SR+ for levering i USA. Det kunne hende at de rakk å få med noen biler på siste båtene i juni, men hun var ikke optimistisk med tanke på det...

Kjenner frustrasjonen bygger seg veldig opp her, første gang med bestilling av Tesla. At det skal være mulig å gi så fullstendig feil informasjon mener jeg er på eller over grensen til ulovlig markedsføring. Det står da vitterlig fortsatt levering juni om jeg går inn og bestiller SR+ på nytt i dag! :-1:

Dette kan umulig stemme. I Sverige har flere kunder fått tildelt VIN på SR+ bestillinger, og fått bekreftet levering i slutten av juni.
Igjen så er det bare enda et bevis på at alt delivery sier må man ta med en stor klype salt.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Rocklobster

Sitat fra: Tellus på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:13
Tesla taper nok penger på SR og går vel best case marginalt i pluss på SR+. Ingen vits i å prioritere disse modellene når folk køer for modeller som faktisk gir penger i kassen.
Hæ? Hvorfor skulle de da lansere den her og over hele verden? tilbyr jo bare denne og Performance i Australia etc. feks.

Sitat fra: OAK på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:30
Hei, ny prat med Delivery i dag.
Det er nok som alle frykter, blir nok ingen levering av SR+ før etter sommeren. I kjent Tesla-stil med levering i slutten av kvartalet er vel da september muligens realistisk.

Delivery kunne i dag melde at det p.t. ikke er sendt noen SR+ til Europa og at fabrikken akkurat har startet produksjon av SR+ for levering i USA. Det kunne hende at de rakk å få med noen biler på siste båtene i juni, men hun var ikke optimistisk med tanke på det...

Kjenner frustrasjonen bygger seg veldig opp her, første gang med bestilling av Tesla. At det skal være mulig å gi så fullstendig feil informasjon mener jeg er på eller over grensen til ulovlig markedsføring. Det står da vitterlig fortsatt levering juni om jeg går inn og bestiller SR+ på nytt i dag! :-1:
Min teori er at delivery har en intern konkurranse for hvem som kommer unna med de galeste historiene. Er jo ingen kvalitetskontroll på samtalene og de VET jo ingen ting, så hvorfor ikke ha det gøy på jobb?
Fakta er at det leveres SR+ i volum i USA, sjekk youtube. Rekkevidde på ca 380-390 km sommers tid ! Og det ryktes at det skal leveres i Sverige, så da må jo biler være i Europa. Tro det kan være så enkelt som at Tesla bare er fryktelig dårlige på logistikk og under et stort press på å levere så mange biler som mulig frem mot 1. juli. Da må kundeopplevelsen nødvendigvis lide.

Torgeir Jensen

Sikkert samme gjengen som aldri hadde hørt om longrange rwd.


Torgeir Jensen

På den svenske Facebook gruppa er det flere som har fått sms med beskjed om utlevering mellom 17 og 30 juni.

Så da kan jo ikke det Norsk delivery sier stemme.

123kris

Jeg har fått to beskjeder av delivery. Slutten av juni sa en, mens ei annen dame sa august/september og at Norge ikke er prioritert på SR+ pga få bestillinger. Om svenskene nå får bil i slutten av juni så tyder jo mye på at den siste beskjeden jeg fikk faktisk stemmer.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Torgeir Jensen

Og tidligere i dag fikk han lenger opp beskjed om at pr tiden er ingen sr+ er sendt til Europa og at de har akkurat startet opp produksjon for USA.

Trur de sier mye rart hvis vi prøver å hal noe ut av dem som de ikke vet.

Første beskjed etter bestilling var uoppfordret fra dem om at de venter et begrenset antall av sr+ for utlevering i juni men at man må være forberedt på at det kan drøye til over sommeren.

De vet rett og slett ikke mer.

123kris

#114
SR+ bekreftet til kjøpere i Nederland, Sverige og Tyskland for levering i juni. Alle ombord Grand Phoenix som kom til Zeebrugge i dag. Ingen i Norge foreløpig som har fått beskjed om levering.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 20:03
SR+ bekreftet til kjøpere i Nederland, Sverige og Tyskland for levering i juni. Alle ombord Grand Phoenix som kom til Zeebrugge i dag. Ingen i Norge foreløpig som har fått beskjed om levering.

Har alt gitt opp, tipper at vi ikke får sr+ før evt siste båten ☹
Model 3 2019 LR Rwd

Helge82

Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 20:03
SR+ bekreftet til kjøpere i Nederland, Sverige og Tyskland for levering i juni. Alle ombord Grand Phoenix som kom til Zeebrugge i dag. Ingen i Norge foreløpig som har fått beskjed om levering.

Hva menes med bekreftet? Melding om utlevering?

Noen som har sjekket om de har fått skjult VIN i det siste?

123kris

Ja. Melding om utlevering fra Tesla i dag. Flere i Norge har og fått, men kun for LR.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

valgrind

Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 20:46
Ja. Melding om utlevering fra Tesla i dag. Flere i Norge har og fått, men kun for LR.
Hvilken dato har du fått? Ser fra bestillingsregnearket at du har bestilt SR+ 11.05. Det er 11 dager etter meg og jeg har ikke hørt noe. Typisk Tesla.

123kris

#119
Sitat fra: valgrind på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:05
Sitat fra: 123kris på onsdag 05. juni 2019, klokken 20:46
Ja. Melding om utlevering fra Tesla i dag. Flere i Norge har og fått, men kun for LR.
Hvilken dato har du fått? Ser fra bestillingsregnearket at du har bestilt SR+ 11.05. Det er 11 dager etter meg og jeg har ikke hørt noe. Typisk Tesla.

Jeg har ikke fått melding om levering , men det er kunder i Sverige, Tyskland, Østerikke og Nederland som har fått melding i dag om levering av SR+ slutten av juni. Det er forøvrig personer som har sett i kildekoden VIN for noen dager siden, og biler som har vært ombord Grand Phoenix som kom til Zeebrugge i dag.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA