Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: HelectriC på fredag 24. mai 2019, klokken 15:56
Sendte i går e-post om når jeg kan forvente levering da det står juni i designstudio, men jeg har fått info om august fra Tesla via telefon. Veldig overraskende så får jeg idag e-post om at min ønskede endring til LR RWD har gått igjennom. Ny faktura 50.000kr dyrere. Eneste som skurrer er at jeg ikke har et ønske om denne endring og aldri har spurt etter det.  >:(

Lol virker som Tesla egentlig ikke ønsker å selge sr/+ men må pga press. Da kunne de like gjerne lagt lr rwd som valg mulighet på konfiguratoren som de har i china
Model 3 2019 LR Rwd

mecanica vergara

Da var det noen dager siden det var aktivitet i denne tråden.

Når jeg var i kontakt med Tesla salg i dag var tankene til representanten at det kommer noen SR+ i slutten av juni. Tidligere hadde de fått informajson om august/september. Om du er den heldige som får bil i juni vile avhenge av flere faktorer. 
- Når du reserverte
- Når du bestilte
- Hvilken spesifikasjon du har valgt.

Jeg har en reservasjon fra dag 2 i 2016 og en bestiling fra 15 april 2019. Hvis de ikke kommer med min farge og spekk i juni kan en med bestiling i dag få bil før meg hvis det settes på spissen. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mizzle

Snakket med delivery i dag i forbindelse med noe annet å spurte i forbifarten om det fortsatt var levering i Juli/August som jeg fikk en SMS på etter jeg bestilte. Fikk da til svar at min bil var oppført med levering i Juli. Bestilte Standard Range+, blå/sort med hengerfeste. Bilen ble bestilt så fort bestilling for denne typen ble tilgjengelig.

Daniel_0007

Sitat fra: mizzle på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:43
Snakket med delivery i dag i forbindelse med noe annet å spurte i forbifarten om det fortsatt var levering i Juli/August som jeg fikk en SMS på etter jeg bestilte. Fikk da til svar at min bil var oppført med levering i Juli. Bestilte Standard Range+, blå/sort med hengerfeste. Bilen ble bestilt så fort bestilling for denne typen ble tilgjengelig.

Juli da tipper jeg at grand dahlia har et par sr+ siden den kommer til Belgia midten av juni
Model 3 2019 LR Rwd

123kris

#79
Snakket med delivery i slutten av forrige uke, da sa de slutten av juni til meg. Det er veldig mye forskjellig info ute å går, så alt det delivery sier tar jeg med en klype salt  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

OAK

Akkurat snakket med Delivery.
De sier at de ikke har mye mer info før man får tildelt VIN. Hun sa likevel at med bestilling 14.april så ville hun absolutt anta at det i mitt tilfelle ble juni-levering.
Spurte også konkret om hengerfeste ble montert i California eller i Zeebrugge. Hun sa at det skjer på fabrikk og at dersom jeg ville legge til dette nå i ettertid ville nok sannsynligvis levering forsinket.

123kris

VIN dukker vel opp et par dager etter båten har vært i Zeebrugge og levert fra seg biler
? Grand Phoenix kommer 4 juni, og Grand Dahlia i midten av juni. Håper på VIN i løpet av et par uker da  :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Kårepåsporet

Hva om en får levering midt i ferien? Er det slik at en må styre og ordne alt da, eller er det bare å sette den på vent?

Daniel_0007

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:21
Hva om en får levering midt i ferien? Er det slik at en må styre og ordne alt da, eller er det bare å sette den på vent?

Da mister du bilen og vente på ny som fort kan ta noen måneder.
Model 3 2019 LR Rwd

HelectriC

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 29. mai 2019, klokken 21:28
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:21
Hva om en får levering midt i ferien? Er det slik at en må styre og ordne alt da, eller er det bare å sette den på vent?

Da mister du bilen og vente på ny som fort kan ta noen måneder.

Siden Tesla nektar å svare på mailene mine om levering og hvorfor SR+ plutselig har blitt en LR (med ikke ønsket høyere pris), så blir jeg ikke overrasket om bilen bare er der en dag uten forvarsel. Enten midt i ferien eller uten tid til å selge gamle bilen. Ser veldig mye ut som jeg kansellerer denne M3 bestillingen også. Håpløst å prøve være lojal teslakunde. Virker som de faktiske ønsker at folk skal hoppe av >:( Det blir da M3 nummer 2 som jeg kansellerer rett før levering, håpløst!
ioniq 5

Jærbuen

Sitat fra: 123kris på onsdag 29. mai 2019, klokken 16:22
VIN dukker vel opp et par dager etter båten har vært i Zeebrugge og levert fra seg biler
? Grand Phoenix kommer 4 juni, og Grand Dahlia i midten av juni. Håper på VIN i løpet av et par uker da  :)

Du får VIN før den settes i produksjon
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur


123kris

Veldig mange har fått VIN rett etter båten kommer til Europa. Så antar leveringsteamet i Europa fordeler VIN når de ser hvilke specs som er på båten. 
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

valgrind

Snakket med delivery ifbm. noe annet og spurte om levering i går. Han sa andre halvdel av juni, men visste selvfølgelig ikke da jeg ikke har VIN. En svart/svart SR+ med HF. Bestilt i april.

Kartelaven

Sitat fra: HelectriC på torsdag 30. mai 2019, klokken 08:42
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 29. mai 2019, klokken 21:28
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:21
Hva om en får levering midt i ferien? Er det slik at en må styre og ordne alt da, eller er det bare å sette den på vent?

Da mister du bilen og vente på ny som fort kan ta noen måneder.

Siden Tesla nektar å svare på mailene mine om levering og hvorfor SR+ plutselig har blitt en LR (med ikke ønsket høyere pris), så blir jeg ikke overrasket om bilen bare er der en dag uten forvarsel. Enten midt i ferien eller uten tid til å selge gamle bilen. Ser veldig mye ut som jeg kansellerer denne M3 bestillingen også. Håpløst å prøve være lojal teslakunde. Virker som de faktiske ønsker at folk skal hoppe av >:( Det blir da M3 nummer 2 som jeg kansellerer rett før levering, håpløst!

Jeg har vært litt frem og tilbake med min bestilling. Det fungerer å ringe hvis du ønsker endring eller oppdager feil.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA