Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Kenny427

Sitat fra: bjheggset på mandag 20. mai 2019, klokken 13:46
Sitat fra: Kenny427 på mandag 20. mai 2019, klokken 13:43
Snakket akkurat med delivery. Han jeg pratet med sier at sannsynlig levering av SR+ er i Juli/August. De har ikke mottatt noen dato ennå fra San Francisco og det er ifølge han ingen SR+ på vei hit ennå. Jeg spurte om hvorfor det stod Juni på bestilling og han sier at dette er en feil som de ikke har rettet opp ennå.

Haha, det sies mye rart gitt. Tar alt med en klype salt jeg  :laugh:

Jepp virker som folk får litt forskjellige beskjeder. Jeg får forvente å få bil i August så får alt annet bare bli en positiv overraskelse.

Kenny427

Er offisielt bare tilfeldig hvordan svar du får fra Tesla angående levering. De ringte meg opp pga litt informasjon om billån, og jeg spurte da for morroskyld på nytt om leveringstid siden det var ei ny dame jeg prata med, og hun sier Juni er helt realistisk da det allerede er mange SR+ på vei til Norge i båt og noen var visst også allerede ankommet ifølge hun.

janhr

Virker som Tesla holder på med litt andre ting ved siden av å lage Tesla 3 biler "utvider innen forsikring, robot-taxier og andre «sci-fi»-prosjekter, i stedet for å fokusere på å øke Model 3-etterspørselen, forenkle forretningsmodellen og kutte kostnader."
TM3 SR+ HF

Kårepåsporet

Reserverte SR+ samme ettermiddag som hengerfeste ble tilgjengelig, hvit. Har ikke hørt noe som helst, bortsett fra noen e-poster da jeg ikke fullførte alle punktene etter at betaling var lagt inn.

Thorbjørn Hellehaven

Er det noen som har sett tilltatt totalvekt for TM3 SR+?

TM3 LR har tillatt totalvekt 2305 kg, som fører til at maks tillatt totalvekt for tilhenger med kl.B blir 1195 kg.
Man kan uansett ikke laste mer enn til 910kg aktuell totalvekt på tilhengeren.

Byggvarehus tenker gjerne at sand og stein trenger lastekapasitet, så de har skjelden henger med mindre enn 1200kg tillatt totalvekt, som blir 5kg for mye med TM3 LR og kl.B

Hengeren min er bare 1000 kg, så den "passer perfekt" til TM3 med sine 910kg, i tillegg har jeg kl.BE, så det er ikke noe problem å låne en stor henger som er ekstra lang, når jeg skal kjøpe et par gipsplater på 350cm. Men det hadde vært interessant å vite hva som blir tillatt totalvekt, når jeg snakker med noen som har kun kl.B. Som et punkt å vurdere i forhold til nytteverdien av hengerfeste.


AreLib

#65
Fra brukermanual, men den er utdatert..her i norge har jo perf og lr samme totalvekt..og henger er jo lov nå
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Thorbjørn Hellehaven

 :+1:
Sitat fra: AreLib på tirsdag 21. mai 2019, klokken 13:28
Fra brukermanual, men den er utdatert..her i norge har jo perf og lr samme totalvekt..og henger er jo lov nå
"middels land rekkevidde" er vel litt større enn SR også. Men det er jo en god indikasjon på at tillatt totalvekt blir vesentlig lavere, som kan være en fordel med tanke på mulige tilhengere for de som har kl.B med tanke på om de skal velge SR+ eller LR.

fandango

Synes for øvrig det er litt snodig at det står "Alt svart Premium-interiør" både i bestillingsavtalen og under "designdetaljer" når man logger på tesla.com..  Skjønner jo det må være skrivefeil, men lov å drømme om at de sender noen "mid range" modeller med premiuminteriør de hadde til overs :D

Helge82

#68
Er dette den første SR+ som er registrert? Legg merke til vekt og toppfart.

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJ3E7EA4KF318815

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Helge82

#70

Daniel_0007

Er nok lr rwd, så i andre tråder at folk med lr rwd har fått utleverings dato tidlig juni.
Model 3 2019 LR Rwd

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 21. mai 2019, klokken 19:42
Er nok lr rwd, så i andre tråder at folk med lr rwd har fått utleverings dato tidlig juni.
Så de som ønsker mulighet for 1200kg tilhenger med førerkort kl.B må gå ned til RWD, men kan velge mellom LR og SR+. De får også 5 kg ekstra tilgjengelig nyttelast for bilen.

Helge82

Noen som har vært i kontakt med Tesla Delivery nylig og fått noe status på SR+?

HelectriC

Sendte i går e-post om når jeg kan forvente levering da det står juni i designstudio, men jeg har fått info om august fra Tesla via telefon. Veldig overraskende så får jeg idag e-post om at min ønskede endring til LR RWD har gått igjennom. Ny faktura 50.000kr dyrere. Eneste som skurrer er at jeg ikke har et ønske om denne endring og aldri har spurt etter det.  >:(
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA