Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 30. april 2019, klokken 18:35
Sitat fra: Helge82 på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:51
Jeg sendte inn en forespørsel på å legge til vinterdekk og spurte samtidig om det var noe nytt rundt leveringstid. Fikk svar idag at det var estimert mai måned, men de vet ikke helt når enda.

Hadde det vært mai så hadde vel noen alt fått vin noe jeg tror ingen har fått enda, tar vel en 3-4 uker fra man får vin til utlevering med mindre man får en bil som er alt i landet som noen andre ikke har godtatt eller levert tilbake.

Nja, ikke hvis de kjører samme opplegg som LR AWD. Der fikk man VIN ganse tett opp mot levering, etter de kom til Europa/Norge. De hadde vel bare produsert opp en haug med biler som de fordelte etterhvert. Vi har en LR AWD og venter på en SR+.

Helge82

Sitat fra: Tin på tirsdag 30. april 2019, klokken 20:35
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 30. april 2019, klokken 18:35
Sitat fra: Helge82 på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:51
Jeg sendte inn en forespørsel på å legge til vinterdekk og spurte samtidig om det var noe nytt rundt leveringstid. Fikk svar idag at det var estimert mai måned, men de vet ikke helt når enda.

Hadde det vært mai så hadde vel noen alt fått vin noe jeg tror ingen har fått enda, tar vel en 3-4 uker fra man får vin til utlevering med mindre man får en bil som er alt i landet som noen andre ikke har godtatt eller levert tilbake.

Nja, ikke hvis de kjører samme opplegg som LR AWD. Der fikk man VIN ganse tett opp mot levering, etter de kom til Europa/Norge. De hadde vel bare produsert opp en haug med biler som de fordelte etterhvert. Vi har en LR AWD og venter på en SR+.

Jeg håper du har rett.  :+1:

fandango

Jeg ringte tesla delivery nå og spurte om antatt levering på SR+. Da fikk jeg som svar at "Helt ærlig, så vet vi ikke, vi har ikke fått noe detaljer fra USA ennå... men vi gjetter sensommeren".

Jaja, jeg tar heller et slikt ærlig svar enn en ren gjetting

Helge82

Sitat fra: fandango på fredag 03. mai 2019, klokken 13:03
Jeg ringte tesla delivery nå og spurte om antatt levering på SR+. Da fikk jeg som svar at "Helt ærlig, så vet vi ikke, vi har ikke fått noe detaljer fra USA ennå... men vi gjetter sensommeren".

Jaja, jeg tar heller et slikt ærlig svar enn en ren gjetting

Mens i UK, som salget av Model 3 nettopp har åpnet for, står det juni på SR+....

janhr

Tesla prøver sikkert å få levert mest mulig biler i andre kvartal dvs i slutten av juni mnd inkl SR+
TM3 SR+ HF

Helge82

Jeg sliter litt med å tro at de ikke vet noen ting. Hvorfor i det hele tatt åpne opp salg av SR+ hvis det er helt ute i det blå...?

Car for a Civilized Age

Sitat fra: Helge82 på mandag 06. mai 2019, klokken 19:47
Jeg sliter litt med å tro at de ikke vet noen ting. Hvorfor i det hele tatt åpne opp salg av SR+ hvis det er helt ute i det blå...?

Tesla ønsker å selge så dyre biler som mulig. Og mange i Norge vil kjøpe LR AWD. Men de vet ikke nøyaktig hvor mange bestillinger som kan komme inn og derfor avventer de med å offisielt opplyse om leveringstid  av SR+ i Norge.

Car for a Civilized Age

I UK leverer de nok SR+ tidligere enn i Norge fordi etterspørselen der etter LR AWD ikke er høy nok. De koster langt mer i UK og folk er ikke villige til å betale så mye, samt at nødvendigheten av 4 hjulstrekk er mindre.

bjheggset


krister461

Bildet der er jo fra Model S-bestilling. :D

Helge82

Sitat fra: krister461 på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:48
Bildet der er jo fra Model S-bestilling. :D

Ja, ser det nå. Må ha havnet på feil side. Det ble fake news...  :P :P

OAK

Noen av dere andre som har SR+ i bestilling som har fått endringer i appen på tlf nå?

Tidligere kunne jeg se bilde av bilen jeg har bestilt, info om referral og "nyttige" videoer.
Nå får jeg bare beskjed om at "Sign-In Failed, There are no products linked to your Tesla account".

Betyr dette at noe er feil, evt. er det noe på gang så jeg snart får "riktig" info i appen eks. VIN ++?

bjheggset

Sitat fra: OAK på torsdag 09. mai 2019, klokken 17:20
Noen av dere andre som har SR+ i bestilling som har fått endringer i appen på tlf nå?

Tidligere kunne jeg se bilde av bilen jeg har bestilt, info om referral og "nyttige" videoer.
Nå får jeg bare beskjed om at "Sign-In Failed, There are no products linked to your Tesla account".

Betyr dette at noe er feil, evt. er det noe på gang så jeg snart får "riktig" info i appen eks. VIN ++?
Jepp, samme skjer her.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helge82


mizzle

Står beregnet levering Juni for standard plus på bestillingssidene nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA