Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: henrikhoe på torsdag 27. juni 2019, klokken 10:39
I tillegg trenger jeg ny henger, som fort blir 15-20 000.

Hvor stor henger skal du ha da?
Jeg kjøpte en sånn her en for 3 år siden. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=56687578
Betalte den gangen rundt 8300 kroner med bremser og inkl. registrering.
Funker helt fint for "folk flest", altså de som uansett ikke skal trekke mer enn 750 kg. Har brukt den til flytting, kjørt på dynga, henta grus, henta hvitevarer, og kjørt noen turer på 120 mil med den, og den er god som ny nå, 3 år senere.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Øyvind.h

Jeg hadde en slik. Den holdt ikke lenge dessverre. Byttet til Tysse som er mye mer robust.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46526.msg808893#msg808893
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

valgrind

Sitat fra: MikkeBoomBoom på torsdag 27. juni 2019, klokken 10:19
En tanke: Kan det være at SR+ kommer kjapt etter at Q2 er over? Vi har fått muligheten til å kjøpe en blå AWD LR for 443 uten HF, noe som atter en gang strekker budsjettet på rundt 400k litt. Dama har giftet seg med tanken om HF så vi får se hva det blir til.

Poenget mitt var bare at så snart Q2 er over så burde det komme mye SR+ ettersom selgere prøver å oppselge til en dyrere variant.
Kanskje prisen synker på LR AWD, HW3 blir standard eller noe nytt blir introdusert. Sånn som skjedde sist. Derfor

MikkeBoomBoom

Sitat fra: valgrind på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:59
Kanskje prisen synker på LR AWD, HW3 blir standard eller noe nytt blir introdusert. Sånn som skjedde sist. Derfor

HW3 er jo "standard". Gir lite mening å sette inn maskinvar fra tredjepart når man har utviklet egen hardware.



Rosstopher

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:57
Jeg hadde en slik. Den holdt ikke lenge dessverre. Byttet til Tysse som er mye mer robust.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46526.msg808893#msg808893

At den ikke er like robust som en henger til dobbel pris tar jeg for gitt, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Mulig det er variasjon i kvaliteten fra tilhenger til tilhenger. Jeg har kjørt og hentet grus på pukkverket mange ganger, og har da kjørt med litt overlast. Det er ca. 1 mil å kjøre hver vei, med varierende fartsgrense og mange fartshumper. Det var null problem for min tilhenger i hvert fall. Den er like stabil på motorveien og det er ikke antydning til vibrasjoner.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

fandango

Jeg takket også nei til oppgradering med avslag.. Jeg hadde antageligvis slått til om jeg hadde fått tilsvarende tilbud på LR RWD, men det hadde de naturlig nok ikke..

Så da er det bare å fortsatt ha is i magen :) Skulle tro det var lønnsomt for tesla å shippe noen SR+ på bil fra nabolandene våre hvis de ikke blir kvitt de der.. jaja, jeg krysser fingrene for august, alt før er bonus, alt etter er litt skuff, men heller ingen bombe.

siljan

#186
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:44
Sitat fra: henrikhoe på torsdag 27. juni 2019, klokken 10:39
I tillegg trenger jeg ny henger, som fort blir 15-20 000.

Hvor stor henger skal du ha da?
Jeg kjøpte en sånn her en for 3 år siden. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=56687578
Betalte den gangen rundt 8300 kroner med bremser og inkl. registrering.
Funker helt fint for "folk flest", altså de som uansett ikke skal trekke mer enn 750 kg. Har brukt den til flytting, kjørt på dynga, henta grus, henta hvitevarer, og kjørt noen turer på 120 mil med den, og den er god som ny nå, 3 år senere.
Må være ca 3meter til gips osv, den du linket er forsåvidt grei, men syntes den funker dårlig til byggevarer

Hadde jeg kjøpt ny henger hadde jeg kjøpt denne. Perfekt til Model 3
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44153448

siljan

Ser ut som den allerede er blitt populær, hehe

Øyvind.h

#188
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 27. juni 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:57
Jeg hadde en slik. Den holdt ikke lenge dessverre. Byttet til Tysse som er mye mer robust.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46526.msg808893#msg808893

At den ikke er like robust som en henger til dobbel pris tar jeg for gitt, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Mulig det er variasjon i kvaliteten fra tilhenger til tilhenger. Jeg har kjørt og hentet grus på pukkverket mange ganger, og har da kjørt med litt overlast. Det er ca. 1 mil å kjøre hver vei, med varierende fartsgrense og mange fartshumper. Det var null problem for min tilhenger i hvert fall. Den er like stabil på motorveien og det er ikke antydning til vibrasjoner.
Om du kjøpte modellen med brems har du antakelig litt større og mer robuste hjul enn den billigste modellen. Muligens også hakket bedre understell? Jeg hadde versjonen uten brems og den ble for skrøpelig. Med lengde på 2 meter ble den også for kort til byggeplater, sofa osv.

Skal man kun kjøre en og annen tur med hageavtall eller hente vaskemaskin på Elkjøp holder en Nor-trailer greit. Men den praktiske nytten av noe litt bedre er veldig stor. Skal du hente litt byggematerialer, tyngre ting etc ville jeg lagt til noen tusenlapper. Hengeren varer i veldig mange år så man må tenke bruksverdien i levetiden. Mellomlegget for en bedre henger er bare 10% av kostnaden til FSD pakken. Og vil du selge hengeren en dag får du igjen mye av det.
Jeg endte på en 150x250 boggihenger med 2 tonns vekt. Den er veldig solid, stabil og prisen ble 13.000,- kjøpt på Finn. Men den krever BE da.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MikkeBoomBoom

Da byttet vi over til LR AWD BLÅ for 443 fra SR+. Ikke en enkel affære, takk til bruker 123kris som hukket meg opp med en selger i Bergen (!) (Bor i Krsand) som bidro til å løse mysteriet. I følge "min" selger så var det ikke mulig å kjøpe den configen for 443.

siljan

en stor takk til 123kris, jeg har snakket med samme selger i Bergen, og opplevde mye bedre hjelp enn jeg fikk her i Trondheim.

Så hatten av til 123kris

MikkeBoomBoom

Sitat fra: henrikhoe på fredag 28. juni 2019, klokken 09:13
en stor takk til 123kris, jeg har snakket med samme selger i Bergen, og opplevde mye bedre hjelp enn jeg fikk her i Trondheim.

Så hatten av til 123kris

Skulle vi sendt to hatter til 123kris?

123kris

2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

lightningii

Har noen hørt noe mer om når man kan forvente å få denne levert?? Reserverte bilen for over 3 år siden!!

Daniel_0007

Sitat fra: lightningii på tirsdag 09. juli 2019, klokken 17:56
Har noen hørt noe mer om når man kan forvente å få denne levert?? Reserverte bilen for over 3 år siden!!

Tviler på det blit før september i og med mange har hoppet av sr+ til fordel for lr og lr rwd.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA