Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde 3 Performance med lette 19" ettermarked felger og Nokian R3

Startet av olavxxx, torsdag 18. april 2019, klokken 15:50

« forrige - neste »

olavxxx

Etter å ha kjørt med ca 90 prosent fra Bergen har jeg nå brukt i snitt 147 over 155.6 km. Dette med AC på 21. Tørre veier og 12-16 grader.

Forbruket tilsier at 50+ mil er enkelt på vestlandet, jeg gleder meg til sommerhjul :)

noto


Counterpointer

Hvilke sommerhjul skal du ha? De orginale 20' vil jo gi kortere rekkevidde enn vinterhjula.

olavxxx

Usikker på sommerhjul, tror jeg selger performance hjulene og kjøper smidde 19" eller 20".

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer


Toalmar

Vet ikke. Er de billige nok skulle jeg vurdert de selv


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RuneW

Sitat fra: olavxxx på torsdag 18. april 2019, klokken 15:50
Etter å ha kjørt med ca 90 prosent fra Bergen har jeg nå brukt i snitt 147 over 155.6 km. Dette med AC på 21. Tørre veier og 12-16 grader.

Forbruket tilsier at 50+ mil er enkelt på vestlandet, jeg gleder meg til sommerhjul :)

Det er jo veldig bra! Har fått inntrykk av (pga visse tester) at performance har et uventet høyt forbruk, men dette var hyggelig lesing.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Muffinman

Tipper forbruket på performance skyldes 20" hjulene, kanskje i kombinasjon med at de tas i bruk på lavere temperaturer enn dekkene er laget for nå på våren.

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 19. april 2019, klokken 07:52
Det er jo veldig bra! Har fått inntrykk av (pga visse tester) at performance har et uventet høyt forbruk,.....
Det er ikke vanskelig å få preformance til å bruke strøm, selv med 18', det er bare å trykke hardt nok på wattpedalen. Morsomt er det også.

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. april 2019, klokken 10:19
Sitat fra: RuneW på fredag 19. april 2019, klokken 07:52
Det er jo veldig bra! Har fått inntrykk av (pga visse tester) at performance har et uventet høyt forbruk,.....
Det er ikke vanskelig å få preformance til å bruke strøm, selv med 18', det er bare å trykke hardt nok på wattpedalen. Morsomt er det også.

Jeg antok at dette ikke ble gjort i testene, men hvem vet...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 19. april 2019, klokken 15:07
Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. april 2019, klokken 10:19
Sitat fra: RuneW på fredag 19. april 2019, klokken 07:52
Det er jo veldig bra! Har fått inntrykk av (pga visse tester) at performance har et uventet høyt forbruk,.....
Det er ikke vanskelig å få preformance til å bruke strøm, selv med 18', det er bare å trykke hardt nok på wattpedalen. Morsomt er det også.

Jeg antok at dette ikke ble gjort i testene, men hvem vet...
I den svenske testen ble dette gjort. Står i teksten

Krizz

Lå selv på 154Wh/km etter 150km med tm3p og originale 20» sommerhjul nå, så forbruket er absolutt innenfor!

AAB26

Kjørte 350km i går, fra Bergen via Nordheimsund til Maurset og tilbake med snitt på 170. Noen forbikjøringer og noe over fartsgrensen. Har 20" sommer på nå. Burde være mulig å få forbruket litt ned


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA