Ikke for å spore av tråden. Men ser det snakkes om antall ladesykluser til f.eks 100% og batteridegradering kan ha en sammenheng.
Estimerte ladesykler (DoD) er hvordan man måler holdbarheten på batterier, så det er en sammenheng ja

Nå har jeg en Twizy som viste 98% 9mnd’er gammel og ved kjørte 3800km. Nå nærmer den seg 24000km, nærmere 1100 ladesykluser(alle til 100%) og den viser fremdeles 98% hver morgen (detter selvsagt fra 100 til 98 ila natten da den som regel er ferdig ladet rundt midnatt)
Burde ikke denne hatt vesentlig større degradering mtp antall sykluser?
Jeg tipper 24.000km og 1100 sykler er litt for tidlig for å se reduksjon.
Hvor langt kjører du den ned, før du lader til 100%?
En tommelfingerregel er at batteriene holder inntil 500 DoD før kapasiteten faller under 80%, så hvis du lader fra 40-100% har du til nå (1100*60/100) = 660 DoD og burde se en liten reduksjon.