Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forhandlere

Startet av Petter Solstad, torsdag 18. april 2019, klokken 09:38

« forrige - neste »

Petter Solstad

Hvorfor har ikke Tesla forhandlere mellom Kristiansand og Drammen?
Hvordan skal de klare å holde unna servicer og garantisaker med tusenvis av nye model 3 eiere når de
ikke klarer det nå?

370 tusen for den rimeligste Tesla model 3 varianten hadde vært perfekt for meg, men ikke hvis jeg må
forholde meg til en forhandler i Drammen.

Skjønner ikke at folk tør.

DagfinnN

Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 09:38
Hvorfor har ikke Tesla forhandlere mellom Kristiansand og Drammen?
Hvordan skal de klare å holde unna servicer og garantisaker med tusenvis av nye model 3 eiere når de
ikke klarer det nå?

370 tusen for den rimeligste Tesla model 3 varianten hadde vært perfekt for meg, men ikke hvis jeg må
forholde meg til en forhandler i Drammen.

Skjønner ikke at folk tør.
Den mest vanlige er at folk som ikke har Tesla er mer bekymret for service apparat enn folk som har.
Jada - nå kommer det sikkert en flom at meldinger av folk som har ventet for lenge på service. Ikke gjør det, har hørt mer enn nok om det.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 18. april 2019, klokken 09:47
Den mest vanlige er at folk som ikke har Tesla er mer bekymret for service apparat enn folk som har.
Jada - nå kommer det sikkert en flom at meldinger av folk som har ventet for lenge på service. Ikke gjør det, har hørt mer enn nok om det.

Så da skal jeg ikke nevne at jeg må vente i 5 måneder på en garantireparasjon i Drammen på en 6 måneders gammel bil. Ok, da gjør jeg selvsagt ikke det.... Ops!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Petter Solstad

Det jeg egentlig lurer på er om Tesla har planer om flere forhandlere?

Motorwatt

#4
Bor i Vestfold, og mens Østfold ser ut til å få opptil flere SCer, er Vestfold og Telemark glemt (iallfall foreløpig). Og i disse 2 fylkene bor det 410.000 mennesker.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Petter Solstad

Ja, jeg bor også i Vestfold. Tror folk i sin iver etter å bestille model 3 glemmer at de faktisk må forholde seg til
en forhandler som allerede nå ikke klarer å holde unna. Har selv en Kia Soul 2016 som jeg ønsker å bytte ut om ikke veldig lenge, men å reise til Drammen.  :o

Motorwatt

Synes også at lånebil-politikken også er i vår disfavør. Jeg fikk høre at bilen måtte stå på verksted i flere dager for å få lånebil. Tar det en dag, så må man vente i Drammen. Visstnok er  det mye som er "....bedre enn en time i Drammen", men en hel dag da!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

"One more thing": Da jeg argumenterte for at jeg burde få lånebil, fikk jeg som svar at "det fikk jeg ikke andre steder heller". Men de etablerte har da virkelig servicesteder i alle byene i Vestfold og Telemark. I en 4 km. omkrets hjemmefra har jeg ikke mindre enn 12 merkeverksteder. Og de få gangene jeg har hatt behov for service på andre biler jeg har hatt, har jeg fått låne bil selv om det bare var for et par timer. Bortsett fra en gang da de ikke hadde bil, og kundemottaker kjørte meg hjem, og hentet meg da bilen var klar... ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 10:29
Det jeg egentlig lurer på er om Tesla har planer om flere forhandlere?
Nei. Det strider i mot forretningsmodellen deres. De hverken har eller skal ha forhandlere. De driver butikkene sine helt selv. ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 18. april 2019, klokken 11:21
Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 10:29
Det jeg egentlig lurer på er om Tesla har planer om flere forhandlere?
Nei. Det strider i mot forretningsmodellen deres. De hverken har eller skal ha forhandlere. De driver butikkene sine helt selv. ;D

Hehe. En viktig presisering som derved gjør hele tråden irrelevant..... Eller?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 10:29
Det jeg egentlig lurer på er om Tesla har planer om flere forhandlere?

Jeg tolker det som det du lurer på om Tesla planlegger flere verksteder? Siden du er redd for lang ventetid på verksted?

Jeg har hatt Tesla i et halvt års tid og har også lest om lange ventetider. Men når både jeg og noen bekjente med Tesla trengte time kom vi raskt til. Så jeg tror Tesla har økt kapasiteten kraftig.

Counterpointer

Det siste konkrete jeg hørte er at Tesla har ansatt 370 nye teknikkere til service nå siste halvår.

Etter påske åpner Karihaugen (Oslo) som blir Nord-Europa største serviceverksted, og de har (eller skal) åpne i Sarpsborg.

Det er utvidet samarbeid med eksterne samarbeidspartnere på karosseri og glass.

Tesla har også doblet serviceintervallene fra 20 til 40 k km.

Jeg hadde en liten sak jeg ville sjekke og dro på drop inn på Tesla Nord. De er vel beryktet å være av de med mest klager. Fikk kjempehyggelig service, ventet en snau time og fant ut at det var jeg som hadde misforstått noe. Vet at mange har dårlige erfaringer, men det har jeg mest fra andre merker. Best å ikke basere seg på nett/ forum og heller gjøre sine egne erfaringer.

Motorwatt

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 18. april 2019, klokken 11:41
Jeg har hatt Tesla i et halvt års tid og har også lest om lange ventetider. Men når både jeg og noen bekjente med Tesla trengte time kom vi raskt til. Så jeg tror Tesla har økt kapasiteten kraftig.

Min erfaring som er nevnt over, var fra torsdag i forrige uke. Er redd det er noen Tordenskjolds soldater her når det snakkes om 370.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 18. april 2019, klokken 09:47
Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 09:38
Hvorfor har ikke Tesla forhandlere mellom Kristiansand og Drammen?
Hvordan skal de klare å holde unna servicer og garantisaker med tusenvis av nye model 3 eiere når de
ikke klarer det nå?

370 tusen for den rimeligste Tesla model 3 varianten hadde vært perfekt for meg, men ikke hvis jeg må
forholde meg til en forhandler i Drammen.

Skjønner ikke at folk tør.
Den mest vanlige er at folk som ikke har Tesla er mer bekymret for service apparat enn folk som har.
Jada - nå kommer det sikkert en flom at meldinger av folk som har ventet for lenge på service. Ikke gjør det, har hørt mer enn nok om det.

Tesla har også mobil service. På min første Model S fikk jeg feil på laderen dagen før vi skulle ut på bilferie. Da kom det to teknikere hjem til meg og byttet laderen på gårdsplassen min i løpet av få timer. Imponert :)

Andre ganger har de tilbudt seg å komme og hente bilen min (garantirep., den var fullt kjørbar, bare svart hovedskjerm) og sette igjen lånebil. Tok ikke imot det tilbudet da jeg allikevel skulle forbi verkstedet dagen etterpå.

Så for min del er det intet å utsette på service-nivået når det gjelder kritiske feil. Å få fikset mindre kosmetiske ting kan ta en del mer tid, men jeg er uansett ikke typen som irriterer vettet av meg for det så lenge bilen er i 100% teknisk stand.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

Mitt inntrykk er at vanlig service må man sjeldent vente lenge på. Om man derimot trenger å ha bilen på verksted, f.eks for å fikse opp garantisaker, så tar det lengre tid.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA