Skrevet av Emne: model 3 priority my ass  (Lest 4008 ganger)

jorgror

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #45 på: onsdag 24. april 2019, klokken 21:22 »
Jeg er ikke helt sikker på argumentet om ledig ladepar egentlig gjelder i praksis.

Er det ikke slik at på ombygde ladere så er hele paret ombygd? Tar man da en ledig en så vil det og være en annen ledig CCS. Da kan en Model 3 starte å lade på den andre ledige i paret.

Og hvis bare en i et par er ombygd så er man fryktelig egoist ved å velge CCS om man eier en SX.

Men det viktigste argumentet mitt er at SX eiere bør oppføre seg slik som de selv ønsker å bli behandlet i fremtiden. Det er kort tid til Tesla-plugg er i mindretall mot CCS.

Model 3 LR AWD Deep Blue

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1569
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #46 på: torsdag 25. april 2019, klokken 10:57 »
layout på gol er A/B på CCS, x 2, disse er plassert i hver sin ende og ytterpunkt, alt i mellom er S/X only.

Men ja, supercharger v3 er vel primært CCS, med noen gamle type 2 ish ting, så kan være lurt å være høflig.



Handyman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2372
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #47 på: torsdag 02. mai 2019, klokken 11:18 »
Nå har alle 24 ladestoplene på Lillesand SuC også blitt utstyrt med CCS-kabel.
Tipper dette kommer til å skje på alle superladerne innen rimelig kort tid.
Problem solved!
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

JorEl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2235
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #48 på: torsdag 16. mai 2019, klokken 13:22 »
Som eier av S så prøver jeg selvfølgelig å holde meg unna TM3-prioriterte ladere. Hadde det kommet inn en TM3 og det var en annen ladestolpe som var ledig, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Har man 5min igjen så ok. Men hadde vært flau og sitte i bilen og smile til de TM3ene som sto i kø. Vi Teslaeiere må ta vare på hverandre.

Croft

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 54
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #49 på: torsdag 16. mai 2019, klokken 22:55 »
Som S eier føler jeg meg litt som som storebror som får et yngre søsken, hyggelig nok, men de(t) bør kjenne sin plass!
Ikke bare har det nye familie medlemmet stjålet oppmerksomheten, men også påført eierne av S/X et ekstra verditap på 50-100 lapper bare ved å eksistere! ( nylige prisendringer)  I tillegg skryter den av raskere ladetid og  bedre energi utnyttelse! Ikke rart at "Priority model 3" fort blir provoserende for noen. "Lillebror" bør kjenne sine plass, og det er ikke først i køen! ;)

I all enkelhet burde  vel situasjonen etterhvert snues helt rundt. 3 er en massemodell mens S/X retter seg mot segmentet med "added value". Mao etterhvert som volumene justeres vil det være mer naturlig at det finnes flest ladere til 3, men at S/X har "priority pass" foran og over!
Ellers kommer en langt med høflighet, både for den ene og den andre!

alagerqv

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #50 på: onsdag 14. august 2019, klokken 07:36 »
Artig tråd med mange interessante innspill.

Min morsomste opplevelse var forøvrig før Model 3 kom, en gang da det var laaaang ladekø og en syntes å ha omkommet i egen bil mens den ladet. Gikk bort og banket på vinduet for å sjekke siden jeg hadde ventet i over en time, og fikk til svar om at «nei,  var ikke ferdig, det manglet ennå 2% på fullt batteri. Gadd ikke starte en diskusjon, men fikk hvertfall konstatert at mannen ikke var død. Bilen var hjemmehørende 2km unna SuC’en ifølge «Bil og henger».

Forøvrig en utmerket app å ha for å sjekke hvor langt unna laderen bilen er hjemmehørende.
Den bør gi næring til enda mer krangling siden du kan trumfe inn «du bor jo bare x km herfra, lad hjemme isteden!».

Gleder meg alt til nye innlegg i tråden!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3917
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #51 på: onsdag 14. august 2019, klokken 08:09 »
TM3 må jo betale for å lade på SuC. Så å stå der fremfor hjemme (gitt at vedkommende har lader hjemme) er vel en del dyrere?
Og vil tro at vedkommende som lader til 100% hadde fått beskjed i app om å flytte seg fra rundt 90%, eller betale gebyr. Blir det ikke slik hvis alle stallene er opptatte?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11171
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #52 på: onsdag 14. august 2019, klokken 08:13 »
Virker som diskusjonen strengt talt døde ut i mai, så det ble kanskje ikke den store krisen allikevel.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1654
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #53 på: onsdag 14. august 2019, klokken 08:15 »
Ser relativt få Model 3 som lader på superladere, så tror at betaling funker meget bra!

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11171
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #54 på: onsdag 14. august 2019, klokken 08:16 »
Med så god rekkevidde og den ladehastigheten forstår jeg at de blir et sjeldent syn på ladestasjoner på tross av antall.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

alagerqv

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #55 på: onsdag 14. august 2019, klokken 08:19 »
Ja, synes som at Tesla har gjort noe veldig riktig med Model 3 med kombinasjonen ladehastighet og rekkevidde. Synes forøvrig det er mer OK å betale for strøm og slippe å vente i ladekø enn alternativet.

Handyman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2372
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #56 på: onsdag 14. august 2019, klokken 09:58 »
Virker som diskusjonen strengt talt døde ut i mai, så det ble kanskje ikke den store krisen allikevel.
Årsaken til dette er vel at alle laderne gradvis har blitt utstyrt med CCS.
Av de SuC jeg har besøkt har i sommer har alle stolpene også hatt CCS.
Er det mange andre SuC enn Lier som ikke har CCS nå?
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

THE

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1740
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #57 på: onsdag 14. august 2019, klokken 10:05 »
De gamle laderne på Dombås var ikke utstyrt med CCS da jeg ladet der i slutten av juli. Det vil vel si at 8 av 16 ladeuttak er utstyrt med CCS.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2268
    • Vis profil
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #58 på: onsdag 14. august 2019, klokken 11:01 »
Haukås i Bergen har ingen CCS (6 ladere).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D - med Ap2.0
2014 Leaf Acenta 24kW 2019 Leaf Tekna 40kW
2018 Tesla model 3 - Bestilt 31/3-2016 Avbestilt
2015 Tesla model S 85D - med Ap1.0 Solgt

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1072
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: model 3 priority my ass
« Svar #59 på: onsdag 14. august 2019, klokken 11:30 »
Virker som diskusjonen strengt talt døde ut i mai, så det ble kanskje ikke den store krisen allikevel.
Årsaken til dette er vel at alle laderne gradvis har blitt utstyrt med CCS.
Av de SuC jeg har besøkt har i sommer har alle stolpene også hatt CCS.
Er det mange andre SuC enn Lier som ikke har CCS nå?
Solli vest for Sarpsborg har ikke CSS.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)