Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

model 3 priority my ass

Startet av hemi, torsdag 18. april 2019, klokken 01:12

« forrige - neste »

hemi

Skulle lade på gol i dag, trengte bare 10-15% ish for å nå min destinasjon,  kø av model 3, 1 ledig S/X lader når vi kom, en i mitt reisefølge med S tok en lader da løkrull i X nektet flytte seg fra model 3 priority lader til S/x..."vanskelig å rygge ... jaaa ooook han var jo før oss.

Selv når det var 4! ledige S/X ladere med 2 ved siden av hverandre nektet han flytte seg dit.

Jeg har lappen på vogntog/lastebil, skulle klart å få inn vogntog med tanks på semitralla bak..... tilbød meg sarkastisk å rygge for han.


"skal bare stå 15 min til" det begynte jo nødvendigvis bygge seg opp kø av model 3 der, da kun 3 var tilgjengelige. Han flyttet seg etter ish 10-15 min og dro fra stedet, da det ble stadig mer amper stemning.

Tesla hadde en representant på stedet, men han turte ikke si noe mere da han mente X duden oppførte seg truende.

Funker priority greiene? nei overhodet ikke. det var hele tiden ledige S/X ladere, men hele tid kø av 3'ere.

Burde være mulig for tesla represant på stedet  å låse S/X ute når det er 100% usage på de med CCS option og tomt på de uten.


Wibla

Caveat emptor: kun en side av saken, men det burde vanke noen konsekvenser for slike.
2018 Tesla Model S 75D

3irikur

Kjipt en periode nå, men med utbyggingstakten til tesla bør dette gå over om kort tid.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

z4rd

Må si det er veldig slett arbeid av den ansatte som skal guide (uvitende) folk i slike situasjoner. Det er jo nettopp for å unngå lignende situasjoner de har pleid å ha folk tilstede i påsken.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Magnus Hansen

Dette er selvfølgelig det man kunne frykte. Får håpe det ikke blir et stort problem. Og at det kommer flere ccs kabler. Model 3 leveres jo fremdeles ut i stort tempo. Spørsmålet er hvor mye de gjør nå før suc v3 kommer. Som sikkert blir kun ccs..

jokke

Hadde flyttet meg hvis jeg kunne lade med samme hastighet, altså ikke delt lader.
En annen ting, trodde model 3 gikk 50 mil? Hvor langt har dere til destinasjon?

Magnus Hansen

Sitat fra: jokke på torsdag 18. april 2019, klokken 08:27
Hadde flyttet meg hvis jeg kunne lade med samme hastighet, altså ikke delt lader.
En annen ting, trodde model 3 gikk 50 mil? Hvor langt har dere til destinasjon?

Tror du noen gidder å stå i ladekø hvis de faktisk ikke trenger det? Forøvrig står det over at han trengte 10-15% på batteriet for å kommer seg til destinasjon.

turfsurf

Nå har vel Gol 12 CCS stolper tilgjengelig med mulighet for handle samtidig i stedet for å stå å krangle på SuC. Disse inkluderer og Ionity som Model 3 lader raskere på...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OhmPaPa

Eneste løsningen er å ha begge kabler på alle laderene. Slik det er noe steder.

Er det mørkt og regn er det ikke like lett å se hva slags kabler som er montert uten å måtte gå ut en ekstra tur og bli våt.

Håper Tesla får oppgradert de resterende snarest!

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 18. april 2019, klokken 08:08suc v3 kommer. Som sikkert blir kun ccs..

Håper ikke det - da er det jo samme kaos på nytt.

Magnus Hansen

Det hadde jo vært typisk om folk står og irriterer seg i kø på supercharger i sted for å gå til de andre ccs laderne. Bare for å spare noen stusselige kroner. Men hemi kan vel svare på om han faktisk sjekket disse eller om det faktisk var fullt der også.

sjokomelk

"Priority" betyr ikke "Flytt deg hvis det kommer en Model 3".
Det betyr "Hvis du ikke kjører Model 3, så prøv å velg en av de andre ladestolpene først hvis det er mulig, men du er ikke forpliktet til det".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Magnus Hansen

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 18. april 2019, klokken 11:16
"Priority" betyr ikke "Flytt deg hvis det kommer en Model 3".
Det betyr "Hvis du ikke kjører Model 3, så prøv å velg en av de andre ladestolpene først hvis det er mulig, men du er ikke forpliktet til det".

Men hvorfor ikke flytte seg hvis det er masse ledige s/x ladere og du har tatt en av de få med ccs? Det er helt alminnelig høflighet. Som det dessverre er akutt mangel på blant enkelte

spirrevipp

Man er rimelig drittsekk hvis man ikke gidder å bytte til en annen lader som gir like god hastighet når det står flere og venter... IMO.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

hemi

model 3 deler A/B i hver sin ende av plassen, så han fikk faktisk lav hastighet fordi han delte, det var ikke delte ladere tilgjengelig så han kunne fått høyere fart.

fortum sin CCS var full( rapidgate leaf) og hadde kø


Visste ikke det var ionity der, men godt tips, er det på samme område (shell)? eller noe annet sted på gol? Dette er uansett knalltips, som også kan deles med andre folk i fremtiden.

Problemet ble en opphoping av model 3, da alle måtte dele 3, ikke 4 ladere, vs da 9 for de andre siden han tok en ut av ligningen.

Første gangen jeg hurtiglader model 3, rocka lenge 23-25KW, til naboen roterte ut, da hoppet den til 50-60KW. Jeg trengte jo usle <15% SOC for å komme meg dit jeg skulle.

Supercharger v3 må nok komme snart, vi var der tidlig på dagen, typ før køen/folk dro, så kan bare se for meg enda bedre stemning/mer kø utover.

Måtte humre litt av alle som kom bort støttende og visket at de synes han oppførte seg som en tufs.

Som flynerd følte jeg dette var litt som når de roper opp priority boarding i starten, og masse luringer prøver boarde tidlig, som nektes av bilettsystemet. Priority står ikke veldig sterkt i norge ;)

jokke

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 18. april 2019, klokken 08:41
Sitat fra: jokke på torsdag 18. april 2019, klokken 08:27
Hadde flyttet meg hvis jeg kunne lade med samme hastighet, altså ikke delt lader.
En annen ting, trodde model 3 gikk 50 mil? Hvor langt har dere til destinasjon?

Tror du noen gidder å stå i ladekø hvis de faktisk ikke trenger det? Forøvrig står det over at han trengte 10-15% på batteriet for å kommer seg til destinasjon.
vet a faen hvorfor folk lader på suc når de kunne ladet hjemme og kommet helt frem, men det skjer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA