Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

model 3 priority my ass

Startet av hemi, torsdag 18. april 2019, klokken 01:12

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 14. august 2019, klokken 11:30
Solli vest for Sarpsborg har ikke CSS.

Ikke noe problem fordi Rygge supercharger er kun 14km unna.

Solli har bare 10 stolper mens Rygge har 42.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Siden jeg uansett betaler for lading med min M3 enten det er på SuC eller et annet sted vil jeg slå et slag for ionity ladere; disse har pt fast pris 80 kr per ladesesjon som gir en raskere og billigere lading for oss M3 eiere om det er en del strøm man trenger. På Inonity på CirckleK på Gol oppnådde jeg 192kWh netto ladehastighet i en lang periode; langt raskere enn man oppnår på SuC og til en mye lavere pris om f.eks.om det er en del strøm man trenger.)
Ble skuffet på flere SuC stasjoner (som i Eidfjord, Vikeså og Lyngdal) hvor S og X eiere så ut til å konsekvent plasserer seg på ladpar med CCS selv om de uten CCS var ledige. De fikk ikke bedre hastighet, men oppnådde å blokkere for M3 eiere...:(
SuC er fint for M3 eiere om man drar på Europtaur da det finnes mindre utbredelse av MS og MX enn i Norge, men i Norge er Ionity (og andre lynladere) muligens en fordel for M3 eiere fremfor SuC. Kanskje ikke slik Tesla så det for seg, men slik virkeligheten har blitt.

Muffinman

Er bug`en som avbryter lading på TM3 fikset?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA