Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lanserer hurtigladere med Vipps-betaling

Startet av OhmPaPa, onsdag 17. april 2019, klokken 18:51

« forrige - neste »

Vollis47

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke flere kan tilby betaling for lading med EasyPark. Den er tilgjengelig i mange land og det ville lette elbilkjøring på kryss og tvers i europa.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Panduck

#16
Sitat fra: Vollis47 på torsdag 18. april 2019, klokken 11:46
Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke flere kan tilby betaling for lading med EasyPark. Den er tilgjengelig i mange land og det ville lette elbilkjøring på kryss og tvers i europa.

Opplevde ved flere anledninger at lading ble stoppet etter noen minutter når jeg brukte easypark appen. Det virket som et problem på AC laderene, DC laderen fungerte fint på den turen. Men ved forrige tur gjennom Danmark nektet den å starte hurtiglading, og jeg måtte rote rundt for å finne Cleverstasjon isteden. Når den fungerer, er det en kjempeenkel måte å betale, men jeg har opplevd for mye problem på det lille antall turer jeg har hatt i danmark. Den ga heller ingen enkel måte å FINNE ladepunkter på, og e-on sine mobilkart var helt for ille.

e-on sine stasjoner i Danmark er ikke med på plugsurfing, slik deres stasjoner i Sverige er. E-on sine stasjoner i Sverige kan ikke benytte Easypark, slik deres stasjoner i Danmark kan. En ting er at det er mange betalingsløsninger, en annen ting er at ET SELSKAP ikke kan ha standarisert betalingsløsning på tvers av grenser.

jkirkebo

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 18. april 2019, klokken 11:46
Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke flere kan tilby betaling for lading med EasyPark. Den er tilgjengelig i mange land og det ville lette elbilkjøring på kryss og tvers i europa.

Easypark legger på 15% så det er en løsning ihvertfall jeg helst vil unngå å tvinges til å bruke. Greit som backup, men primær betalingsmåte bør være uten påslag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vollis47

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 18. april 2019, klokken 12:54
Sitat fra: Vollis47 på torsdag 18. april 2019, klokken 11:46
Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke flere kan tilby betaling for lading med EasyPark. Den er tilgjengelig i mange land og det ville lette elbilkjøring på kryss og tvers i europa.

Easypark legger på 15% så det er en løsning ihvertfall jeg helst vil unngå å tvinges til å bruke. Greit som backup, men primær betalingsmåte bør være uten påslag.

Fordi om EasyPark tilbys som betalingsløsning, kan vel ladeopratørens brikke eller app fremdeles være et alternativ. Forøvrig synes jeg ikke 15% ekstra ville være mye å betale for å ha en løsning som virket for alle i alle land.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

fredag

Sitat fra: Amatøren på onsdag 17. april 2019, klokken 19:25
Det beste er faktisk 'Autocharge'.

Fastned har hatt det i ca halvannet år.

Backup med app og RFID brikke for de med CHAdeMO.

Man må registrere seg i appen første gang hos Fastned for å få autocharge til å funke for påfølgende ladinger med samme bil.

https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115012747127-Autocharge-

Autocharge er sikkert fint for når man kommer til å lade hos samme leverandør mange ganger senere. For hurtigladerne til en liten leverandør som man bare lader hos en gang har det ingen verdi.

Vipps er problematisk for utlendinger. En app som finnes med både norsk og engelsk språkversjon, og mulighet for ApplePay for rask betaling hadde vært en løsning som funker også for utlendinger.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Panduck

Sitat fra: fredag på fredag 19. april 2019, klokken 23:10
Vipps er problematisk for utlendinger. En app som finnes med både norsk og engelsk språkversjon, og mulighet for ApplePay for rask betaling hadde vært en løsning som funker også for utlendinger.

Jeg har uansett tro på løsninger som spenner flere leverandører, der "små lokale" leverandører kan samarbeide, slik at de dekker et større område. Vi har allerede plugsurfing som dekker flere leverandører, og nå ser vi CircleK og E-on være dekket i samme ladeløsning, som også dekker noen andre. Ionity er faktisk i både plugsurfing og CircleK/e-on løsningen. Da vil de fleste ha det de trenger ved å ha 2-3 slike kort, for hele Europa, og de som står på utsiden vil slite med å bli lagt merke til.

fredag

Sitat fra: Amatøren på torsdag 18. april 2019, klokken 08:41
Hater EU og diktaturet derfra, men i hvert fall en sak er positiv: Det er roaming pålegget på mobilbruk.

Kanskje det burde vært et tilsvarende for elbillading.

Det er feil å påstå at EU er et diktatur. Noen kan finne på å tro på det du skriver.

EUs beslutninger vedtas av et parlament med 751 parliamentarikere som velges hvert femte år, samt av råd med en utsending fra hver av EUs 28 folkevalgte regjeringer.

Helt greit at du muligens er mot EU. Men da må du bruke sanne, kunnskapsbaserte argumenter.

Lekse til neste gang: Slå opp definisjonen av diktatur i en ordbok eller leksikon.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

svisj

Jeg brukte laderen på Sætre i går. Betalte med Vipps. Det fungerte fint.
Man kan også betale med kort, eller betale på bensinstasjonen. Da betaler man for et visst antall minutter på forhånd.

Har savnet mulighet for hurtiglading av elbil på Hurum. Men nå er det på plass.  :)

Joltus

Men det var da fryktelig mye greier som skulle til for å betale med vipps....?

Rollep

Sitat fra: svisj på søndag 21. april 2019, klokken 13:39
Man kan også betale med kort, eller betale på bensinstasjonen. Da betaler man for et visst antall minutter på forhånd.
Det var bra. Jeg har ikke Vipps og skal heller ikke ha det :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

cra

Sitat fra: Rollep på mandag 22. april 2019, klokken 12:41
Det var bra. Jeg har ikke Vipps og skal heller ikke ha det :)

Er du han andre som fortsatt bruker brevgiro?  ;)

Du aner ikke hva du går glipp av; Vipps får nettbanken til å framstå som tungvindt og gammeldags! Anbefaler å prøve det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ingeniøren

Sitat fra: svisj på søndag 21. april 2019, klokken 13:39
Jeg brukte laderen på Sætre i går. Betalte med Vipps. Det fungerte fint.
Man kan også betale med kort, eller betale på bensinstasjonen. Da betaler man for et visst antall minutter på forhånd.

Har savnet mulighet for hurtiglading av elbil på Hurum. Men nå er det på plass.  :)

Så da må du gjette hvor lang tid det tar å lade det du ønsker. Høres ikke så veldig mer praktisk ut enn brikke, men noe alle har til gjengjeld. (unntatt han over...)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Rollep

Sitat fra: cra på mandag 22. april 2019, klokken 16:52
Sitat fra: Rollep på mandag 22. april 2019, klokken 12:41
Det var bra. Jeg har ikke Vipps og skal heller ikke ha det :)

Er du han andre som fortsatt bruker brevgiro?  ;)

Neida, jeg bruker avtalegiro, efaktura, mobilbank, betalkort osv.

Selvfølgelig passer jeg også på å ha cash i lommeboken slik at jeg slipper å stå der som en idiot når den fantastiske teknikken slår seg vrang ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

svisj

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. april 2019, klokken 18:18
Så da må du gjette hvor lang tid det tar å lade det du ønsker. Høres ikke så veldig mer praktisk ut enn brikke, men noe alle har til gjengjeld. (unntatt han over...)
Hvis man betaler med Vipps, trenger man ikke å anslå hvor lenge man ønsker å lade. Da betaler man kun for den tiden man faktisk lader.

jkirkebo

Sitat fra: svisj på tirsdag 23. april 2019, klokken 19:15
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. april 2019, klokken 18:18
Så da må du gjette hvor lang tid det tar å lade det du ønsker. Høres ikke så veldig mer praktisk ut enn brikke, men noe alle har til gjengjeld. (unntatt han over...)
Hvis man betaler med Vipps, trenger man ikke å anslå hvor lenge man ønsker å lade. Da betaler man kun for den tiden man faktisk lader.

Jepp, men man har en maksgrense på 200 kroner. Den hadde jeg stanget i innimellom, har ofte ladet ca. 90 minutter på CHAdeMO.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA