Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris SR og LR RWD

Startet av Magyar, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16

« forrige - neste »

larssr

Grensen (Tesla sin egen grense, for de har vel ikke på noen som helst informert om denne utad?) var 30.04. Jeg la ikke inn bestillingen før 01.05, og får derfor ingen mulighet til å få med AP. Ikke veldig imponert over dette her..Blir i hvert fall ingen LR RWD på meg.

kaares

Snublet over denne på TMC.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3634187/
Ser ut som hvilke biler som får autopilot står i Teslas interne papirer fra 17. april.

magenuss

Så da koster RWD 443620 og AWD 459920. 16300kr mer for 4 hjulstrekk
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

OlaM

Sitat fra: magenuss på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:48
Så da koster RWD 443620 og AWD 459920. 16300kr mer for 4 hjulstrekk

Og 117 kg mer. Det blir 139 kr/kg, ca samme som karbonadedeig. Ingenting å lure på!
'21 3LR

Haraldmm

Spurte "min" salgskontakt ift når jeg fikk oppdatert salgskontrakt (hvor AP er inkludert i prisen for de av oss som var heldige å bestille LR RWD før 30. april/1. mai) og fikk dette til svar nå:

SitatJeg har fått beskjed fra øvrige hold at de jobber med oppdateringene fortløpende. Jeg har dessverre ikke fått noe tidsestimat på når den nye er på plass, men jeg har fått beskjed om at det vil bli oppdatert  :)

AmocoCadiz

Sitat fra: Haraldmm på tirsdag 07. mai 2019, klokken 12:40
Spurte "min" salgskontakt ift når jeg fikk oppdatert salgskontrakt (hvor AP er inkludert i prisen for de av oss som var heldige å bestille LR RWD før 30. april/1. mai) og fikk dette til svar nå:

SitatJeg har fått beskjed fra øvrige hold at de jobber med oppdateringene fortløpende. Jeg har dessverre ikke fått noe tidsestimat på når den nye er på plass, men jeg har fått beskjed om at det vil bli oppdatert  :)
Fått lignende svar etter ingenting skjedd på kontosider tross direktebestilling og lovet oppdatering 3 ggr. Dette etter 3 uker med direktebestilling av LR RWD. Dette er tydeligvis vansklig å få utført, hun kunne ikke beskrive grunn eller hva denne prosessen besto av.  Trøsten (?) er at det nå er ingen problem få med hengerfeste på bestillingen av LR RWD. Etter telefon igjen idag kan de heller ikke lenger antyde leveringsdato (ikke engang om de klarer før 2020). Spurte da om dagens status om levering av andre model 3, LR AWD muligens juli og SR pluss kanskje allerede september.

Mangooz

Man ser hvertfall dersom man går inn og reserverer en model Y at RWD ikke inkluderer autopilot. Det gjelder nok over hele linjen.

krister461

Sitat fra: Mangooz på lørdag 11. mai 2019, klokken 23:22
Man ser hvertfall dersom man går inn og reserverer en model Y at RWD ikke inkluderer autopilot. Det gjelder nok over hele linjen.
Ingen Y inkluderer autopilot enda...

Mangooz

Der kan du se  :P
Antok at det kun gjaldt RWD. Har vel egentlig lært såpass om Tesla at jeg ikke bør anta ting  :laugh:

mthoring

Noe nytt om SR (ikke pluss)?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Magyar

Jeg tror det er bare å glemme SR (og LR RWD?). En ting er å kjøpe bil, en annen er å få det leverert...

JPM

Sitat fra: OlaM på tirsdag 07. mai 2019, klokken 10:00
Sitat fra: magenuss på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:48
Så da koster RWD 443620 og AWD 459920. 16300kr mer for 4 hjulstrekk

Og 117 kg mer. Det blir 139 kr/kg, ca samme som karbonadedeig. Ingenting å lure på!

:D :D :D

Softblue

#117
Jeg har ikke spurt om leveringsdato, men SR+ og RWD er jo i grunnen samme bilen foruten større batteri på RWD. Og de lager jo SR+ og RWD for andre markeder også, så kan ikke tenke meg at det skal være så vanskelig.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Krizz

Sitat fra: Magyar på tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:20
Jeg tror det er bare å glemme SR (og LR RWD?). En ting er å kjøpe bil, en annen er å få det leverert...


LR RWD bekreftet levering neste uke, så er nok ikke så urealistisk nei :P

Rosie1

Sorry to write in English. It says ""Long Range Rear-Wheel Drive will also now include Autopilot in the base price. As a result, the base price of Long Range Rear-WHeel Drive will increase by $1,400 in the U.S. and by $,1000 (or market equivalent) in all other markets where it is available off-menu."
https://electrek.co/2019/05/14/tesla-model-3-increases-price/amp/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA