Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris SR og LR RWD

Startet av Magyar, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16

« forrige - neste »

abbababba

Hei, interessant å kjøpe LR RWD dersom det eneste en mister er noe akselerasjon og awd.
Jeg ringte dem, fikk og oppgitt pris på 409200 kr for LR RWD. Er det pris ferdig utlevert med eventuelle avgifter/gebyrer/leveringstillegg?

Hun på salg hos Tesla sa det var pris ferdig ut til kunde men at dette var nytt for henne... Da jeg spurte så bekreftet hun at det da var opp 32 000 fra SR+ (som jeg allerede har reservert, ca 377 000 ferdig utlevert + vinterdekk + ekstra for annen lakk).
Hun mente altså at det var 32 000 kr ekstra for oppgraderingen.

Har hun feil? Under så står det at pris SR+ er 367 700. I så fall er de topp 42 000 kr.

Vurderer seriøst å oppgradere, spesielt om det er 32 000 opp og ikke 42 0000
Arild

Sitat fra: Magyar på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16
Er det noen som vet norske priser på Model3 standard range og long range rear wheel drive?

Jeg har ringt og spørt om priser. Dem hade ikke norske priser på SR ennå, men LR RWD er mulig å kjøpe hvis man ringer dem. Alle priser:

SR: -
SR+: 367.700
LR RWD: 409.200 (kun telefonbestilling eller i butikken)
LR AWD: 450.600
Performance: 533.600

Merk at SR og SR+ har akkurat samme interiør (delvis premium) og resten har premium interør. SR har diverse software bregrensninger, men ser ellers lik ut som SR+. Jeg oppskatter priset til 320-330k når den blir tilgjengelig i Norge.
AP er nå innkludert i alle modeller.

Magyar

Det tilkommer leverering. Så ca 40 i forskjell.
Jeg syns man får mest bil for pengene om man kjøper enten SR eller LR RWD.

abbababba

Sikker på at levering kommer i tillegg?
Finnes kilde på nett?

Magyar

SR er 5300 euro billigere enn SR+ i nederlenderne, så jeg håper det blir mulig å kjøpe den i Norge også. Hvis noen allerede har kjøpt SR+ så er det mulig å få pengene refundert og nedgradere til SR (I USA :) )

n33wbie

Er det noen som vet om LR RWD får bedre lydanlegg enn SR+? Da blir jo kjøpet enda mer interessant... .

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk


larssr

LR RWD skal vel være premium. Det vil si bedre lyd, kart/streaming og varme i baksetene.

Softblue

Jeg var på Tesla Grorud nå. De sa at man ikke kunne bestille modell 3 Long Range med bakhjulsdrift i Norge. De hadde aldri hørt om det. Selgeren gikk til og med og spurte en overordnet.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Magyar

Hvis du ringer er det mulig. Kun 10 minutter i telefonkø. Rart ikke alle ansatte har fått samme info. Men men.. det er 3 prisendringer allerede sen introduksjonen i Norge. 2 prissenkninger og en høyning. Og snart kommer en høyning til.

abbababba

#23
Fikk for 2. Gang i dag opplyst på tlf at LR rwd var opp ca 32 000 i pris fra sr+ og at det var inkl. Levering.
Men da tilbud for endring kom på epost var det 42 000 kr dyrere pga levering.
Så da trakk jeg min endring og beholder ordre på SR+.
Så får andre vurdere om de vil oppgradere for den prisen :)

Softblue

? du betaler jo allerede for levering av SR+. Må du betale levering 2 ganger da? Eller er det et endringsgebyr?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Magyar

Håper det går å ringe imorgen så spør jeg om SR igjen. Mulig at neste person som svarer har pris på den :)

abbababba

Mente at det var 42 000 dyrere inkl alt for LR Rwd enn sr+ rwd. Ellers alt holdt likt.
De mente først det var 32 000 dyrere inkl alt.
Produktet er så nytt at selv salgsavdelingen ikke vet alt. Nå for tiden vet en gjerne mer selv om den bilen en vil kjøpe enn bilselgeren.

Sitat fra: Softblue på onsdag 17. april 2019, klokken 18:25
? du betaler jo allerede for levering av SR+. Må du betale levering 2 ganger da? Eller er det et endringsgebyr?

larssr

Sitat fra: abbababba på onsdag 17. april 2019, klokken 20:10
Mente at det var 42 000 dyrere inkl alt for LR Rwd enn sr+ rwd. Ellers alt holdt likt.
De mente først det var 32 000 dyrere inkl alt.
Produktet er så nytt at selv salgsavdelingen ikke vet alt. Nå for tiden vet en gjerne mer selv om den bilen en vil kjøpe enn bilselgeren.

Sitat fra: Softblue på onsdag 17. april 2019, klokken 18:25
? du betaler jo allerede for levering av SR+. Må du betale levering 2 ganger da? Eller er det et endringsgebyr?

Så LR RWD er nå plutselig partial premium?  :-1:

abbababba

Nei. LR rwd er "Premium". Altså som LR awd

larssr

Sitat fra: abbababba på onsdag 17. april 2019, klokken 21:58
Nei. LR rwd er "Premium". Altså som LR awd

Begynte å lure her nå ettersom han skrev at "alt annet er likt" mellom sr plus og lr rwd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA