Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris SR og LR RWD

Startet av Magyar, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16

« forrige - neste »

Magyar

Er det noen som vet norske priser på Model3 standard range og long range rear wheel drive?

Jeg har ringt og spørt om priser. Dem hade ikke norske priser på SR ennå, men LR RWD er mulig å kjøpe hvis man ringer dem. Alle priser:

SR: -
SR+: 367.700
LR RWD: 409.200 (kun telefonbestilling eller i butikken)
LR AWD: 450.600
Performance: 533.600

Merk at SR og SR+ har akkurat samme interiør (delvis premium) og resten har premium interør. SR har diverse software bregrensninger, men ser ellers lik ut som SR+. Jeg oppskatter priset til 320-330k når den blir tilgjengelig i Norge.
AP er nå innkludert i alle modeller.



Burger

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

sjokomelk

Sitat fra: Magyar på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16
Er det noen som vet norske priser på Model3 standard range og long range rear wheel drive?
*sarkasme*
Hvem kan vite hva prisen på et produkt fra Tesla produsert av Tesla og solgt av Tesla kan være? Jeg hadde satset på Jernia...
*slutt på sarkasme*
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Softblue

#3
Man får ikke svar ved å gå til Tesla sin hjemmeside, fordi det ikke ligger noen pris på Standard Range (uten Plus) eller Long Range med bakhjulstrekk, kun med firehjulstrekk.
Dette er det jeg vet fra Teslamotorsclub.com:
Både Standard Range (uten Plus) og Long Range med bakhjulstrekk er vist avsluttet, og det er bare de som allerede har bestilt som får levert + eventuelle lagerbiler (i USA).
I USA kan vist Standard Range uten Plus bare bestilles hos en Tesla selger og ikke på nett.
Forskjellen på Standard Range og Standard Range Plus er vist 2.000 USD.

Og poenget med Svar 1 og Svar 2 er bare å skremme nybegynnere i elbilverden fra lage innlegg?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

olavxxx

367700 var det sist jeg sjekket, nå er Autopilot inkludert. Den prisen er da med sort lakk. Vinterhjul i den dimmensjon er like greit å kjøpe rett fra Tesla for 15-16000 for Nokian R3 18".

olavxxx

Sitat fra: Softblue på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:56
Man får ikke svar ved å gå til Tesla sin hjemmeside, fordi det ikke ligger noen pris på Standard Range (uten Plus) eller Long Range med bakhjulstrekk, kun med firehjulstrekk.
Dette er det jeg vet fra Teslamotorsclub.com:
Både Standard Range (uten Plus) og Long Range med bakhjulstrekk er vist avsluttet, og det er bare de som allerede har bestilt som får levert og eventuelle lagerbiler (i USA).
I USA kan vist Standard Range uten Plus bare bestilles hos en Tesla selger og ikke på nett.
Forskjellen på Standard Range og Standard Range Plus er vist 2.000 USD.
SR fases ut, siden de fleste kjøpte SR+.
SR+ har nå litt mer av premium i interiør, samt Autopilot inkludert.

Magyar

Det er per dags dato 5 forskjellige modeller som kan bestilles. SR, SR+, LR RWD, LR AWD og Performance. SR og LR AWD kan kun bestilles i buttik og på telefon. Men jeg har langt til butikken og i telefon må man vente i timer så jeg tenkte jeg spør hvis noen allerede her har fått priser :)

Softblue

Bare gå for SR+. Har sort sett det du trenger uten å sprenge budsjettet.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Magyar

Dem modellerne fasas ut for det er ikke nok med vinst for Tesla. Ikke fordi ingen vil ha dem :)

Jeg ventede først på medium range til Norge. Når den forsvant håpedes jeg på  at LR RWD kommer til Norge. Fremst fordi jeg ønsker premium sound men ikke ønsker betale 4500 dollar for AWD. Nå fasas LR også ut :(. SR+ har ikke så bra stereo som de 2 dyraste modellerna.

Softblue

SR? mangler vist Subwooferen. Men, det er mange som lager subber for montering i model S, så det kommer nok noen sett til model 3 også et hvert.
Jeg har ikke prøvd selv, men i noen videoer på youtube sies det at forskjellen ikke er så stor.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

batterimannen

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:58
Sitat fra: Softblue på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:56
Man får ikke svar ved å gå til Tesla sin hjemmeside, fordi det ikke ligger noen pris på Standard Range (uten Plus) eller Long Range med bakhjulstrekk, kun med firehjulstrekk.
Dette er det jeg vet fra Teslamotorsclub.com:
Både Standard Range (uten Plus) og Long Range med bakhjulstrekk er vist avsluttet, og det er bare de som allerede har bestilt som får levert og eventuelle lagerbiler (i USA).
I USA kan vist Standard Range uten Plus bare bestilles hos en Tesla selger og ikke på nett.
Forskjellen på Standard Range og Standard Range Plus er vist 2.000 USD.
SR fases ut, siden de fleste kjøpte SR+.
SR+ har nå litt mer av premium i interiør, samt Autopilot inkludert.

SR har ikke elektrisk justerbare seter, SR+ har. Setene i SR er også i stoff.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Softblue

#11
Sitathar ikke elektrisk justerbare seter, SR+ har. Setene i SR er også i stoff.
Det var nok meningen, men det har skapt ganske stor irritasjon i USA, at det har vist seg at SR uten plus også kommer med vegan skinn og elektriske seter sånn som plus. Det er vist ingen model 3 som har blitt levert med stoffseter av hva jeg kan lese på teslamotorsclub. Mange som har kjøpt "plus" har derfor følt seg lurte. Mange opplever at den eneste forskjellen mellom standard og plus er et batteri som er programmert med litt mindre rekkevidde.
Og mange som har kjøpt premium pakken føler at Plus har fått nesten like mye til en langt lavere pris.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Taffelman

X75D
TM3 LR AWD

Muffinman

Tullete om de faser ut den $35k-bilen før de i det hele tatt begynner å levere av den. Jeg vet flere som har ventet i flere år på en slik, og ikke har mulighet for å strekke seg til SR+. De bør faktisk få kjøpe det de er forespeilet, alt annet er løftebrudd.

Men nå var det vel snakk om at den blir tilgjengelig "off-menu"?

Softblue

"Off menu" er jo ironisk nok motsatt av konseptet til Tesla om at alle bestillinger skulle skje på nett  :o
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA